Landelijke campagne ‘Blijf Alert’ gestart voor horecaondernemers


Campagne - De overheid is samen met Koninklijke Horeca Nederland (KHN) de campagne ‘Blijf Alert’ gestart. Het gaat om een bewustwordingscampagne via de sociale mediakanalen van KHN om horecaondernemers bewust te maken van ondermijnende criminaliteit.

De bewustwordingscampagne heeft tot doel om horecaondernemers te wijzen op de gevaren van ondermijnende criminaliteit. Door de coronacrisis hebben veel horecaondernemers het financieel moeilijk, waardoor zij mogelijk vatbaar zijn voor de verleiding die wordt geboden door de georganiseerde criminaliteit.

Voordat ondernemers het vaak door hebben, zitten zij al in de tang van criminele organisaties. Juist omdat deze organisaties professioneel te werk gaan. Meestal wordt er op zoek gegaan naar ondernemers die als stromannen kunnen dienen om crimineel geld wit te wassen. Door horecaondernemers financieel te ondersteunen kopen criminelen zich in bij de onderneming met alle gevolgen van dien.

Om ondernemers bewust te maken van die gevaren is het Nationaal Platform Criminaliteitsbeheersing waarin o.a. het ministerie van Justitie en Veiligheid en Koninklijke Horeca Nederland zitting hebben, de gezamenlijk campagne gestart.

De campagne is een doorstart van de campagne in de regio Amsterdam-Amstelland. Het heeft drie doelstellingen: bewustzijn creëren, herkennen van criminele investeerders en handelingsperspectief bieden. Via storytelling in de vorm van berichten, video’s en een online magazine worden ondernemers bewust gemaakt van de gevaren en leren zij om criminele investeerders beter te herkennen. De campagne bevat ook een test die de ondernemer een spiegel voorhoudt: hoe herken ik een criminele investeerder? Wat moet ik doen als ik denk door een criminele investeerder te zijn benaderd? Ben ik weerbaar genoeg om de juiste dingen te doen als dat gebeurt? De campagne laat ook zien wat je kan doen als ondernemer wanneer je in een dergelijke situatie terecht komt en hoe je dat kan melden.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





KHN en Curaçao Restaurant Association gaan samenwerken

Samenwerking - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Curaçao Restaurant Association (CRA) zijn een samenwerking aangegaan, waarbij Curaçao een nieuwe KHN-afdeling wordt. Dit betekent dat horecaondernemers op Curaçao binnenkort kunnen profiteren van de diensten van het KHN-lidmaatschap.

Lees bericht


Achterban FNV Horeca zegt massaal ‘ja’ tegen nieuwe cao

Horecapersoneel - De achterban van FNV Horeca is akkoord met het onderhandelingsresultaat voor een nieuwe cao horeca 2022-2023. Medewerkers in de sector - leden en niet-leden - konden hun mening geven over het voorstel en van de uitgebrachte was 88,6% positief. Ook Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is akkoord. De nieuwe cao horeca is vanaf 1 januari 2022 een feit.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid