Lean & Green Award voor Salomon en FVZ Convenience


Duurzaamheid – Vion Food Service en haar twee zusterbedrijven Salomon FoodWorld en FVZ Convenience hebben op basis van het terugdringen van de CO2-uitstoot de toekenning gekregen van de Lean & Green Award.  De bedrijven wisten de uitstoot in het logistieke proces met bijna 25% te verminderen.

Duurzaamheid speelt voor beide bedrijven een belangrijk rol. Beide bedrijven hebben daarom een breed pakket maatregelen genomen om de CO2-uitstoot in het logistieke traject verder te verminderen. Een nieuw geïmplementeerd aangepast logistiek-  en productiesysteem moet nu zorgen voor geoptimaliseerde routeplanning. Dit nieuwe systeem moet leiden tot minder lege ritten en ook minder transferverkeer tussen de twee locaties. Bovendien zal het wagenpark van de onderaannemers worden gemoderniseerd en wordt meer groene stroom gebruikt. Het concept wordt uitgevoerd in nauwe samenwerking met de jarenlange partner Nordfrost.

25% minder CO2-uitstoot

Verwacht wordt dat de uitvoering van de maatregelen de eigen emissies van het bedrijf dit jaar al met bijna 25 procent zal doen dalen. Hartmut Jung, Director Supply Chain bij Vion Food Group : "Het is voor ons belangrijk om ook op het gebied van logistiek een belangrijke bijdrage te leveren aan de uitgebreide duurzaamheidsstrategie van Vion Food Service."

De Lean & Green Award voor de herstructureringsplannen van Salomon FoodWorld en FVZ Convenience hebben de bedrijven inmiddels van GS1 Duitsland ontvangen.

Bron: Salomon/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

GS1 maakt zich op voor statiegeld op blikjes

Inzameling - Vanaf 31 december 2022 gaan consumenten statiegeld betalen voor metalen drankverpakkingen met een inhoud van drie liter of minder. Het doel van de maatregel is het inzamelen en recyclen van de twee miljard blikjes, waarvan op dit moment een groot deel in de natuur belandt. GS1 treft de voorbereidingen om ervoor te zorgen dat data over de blikjes kan worden...

Lees bericht


Salomon Foodworld wil bijdrage leveren aan succesvolle heropening

Heropening - Salomon Foodworld wil horecaondernemers helpen met een goede opstart van de horeca-activiteiten en komt met tips, checklists, feiten en inspiratievolle ideeën die gratis te downloaden zijn.  Met de hartenkreet ‘Eindelijk weer gastheer’ wil het bedrijf laten zien, ook aan de sectoren die nu nog gesloten zijn, zoals de hotels, hoe een vloeiende start onder de nieuwe voorwaarden...

Lees bericht

Green Heroes demonstraties Salomon FoodWorld via livestream

Actie – Omdat een bezoek aan de keuken als gevolg van de coronamaatregelen niet mogelijk is, organiseren veel fabrikanten demonstraties digitaal. Zo ook Salomon FoodWorld, die met de introductie van hun plant based-productlijn van de Green Heroes & Green Oat burger live demonstraties verzorgen, maar waar de producten gelijk geproefd kunnen worden.

Lees bericht



De Groene Weg Groningen beste biowinkel van Nederland

Verkiezing- Deze week zijn de Bio Winkel Awards uitgereikt, de prijzen voor de beste biologische speciaalzaken. De slagerijen van de Groene Weg in Groningen en Nijmegen waren winnaars op de posities 1 en 2. De biologische boerderijwinkel in Raalte eindigde op de derde plaats.

Lees bericht

Vion wijzigt management foodservice-unit

Management – Vion gaat voor 2020 een aantal managementwijzigingen doorvoeren in de business-unit Vion Food Service. Onder deze divisie vallen de merken Salomon FoodWorld en FVZ Convenience. De managementwijzigingen worden gedaan om positie van de merken internationaal verder te versterken en innovatie- en marketingkracht verder te vergroten. Vanaf volgend jaar zal het managementteam bestaan uit Jochen Kramer, die verantwoordelijk wordt voor Marketing...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid