Lekkerland Nederland logistiek partner Alsea/Starbucks
_1080_721_90.jpg)
Samenwerking - Lekkerland Nederland en Alsea/Starbucks zijn een logistieke samenwerking aangegaan voor het volledige logistieke proces. Beide partijen willen met dit strategische partnership binnen Nederland en België verder groeien.
De samenwerking is in eerste instantie aangegaan voor de 44 Starbucks- locaties in Nederland en België, die onder de Spaanse franchisegever Alsea vallen. “Alsea werkt in andere regio’s al vele jaren naar volle tevredenheid met Lekkerland samen en is daardoor voor ons ‘Your most convenient partner’. Wij hebben veel vertrouwen in deze nieuwe internationale samenwerking voor onze Starbucks-winkels”, aldus Borja Valero Elias, SCO Director bij Alsea.
Als onderdeel van deze samenwerking levert Lekkerland een breed scala aan producten: van de essentiële koffies, melk, muffins, donuts en sandwiches tot de koffiebekers, bedrijfskleding en schoonmaakmiddelen.
Koffie on-the-go
Beide ondernemingen zijn specialist op het gebied van on-the-go consumptie en willen groeien. Door hun krachten te bundelen, versterken zij elkaars marktpositie. Valero Elias: “De expertise van Lekkerland op het gebied van on-the-go producten sluit aan bij onze missie om elke dag opnieuw uitzonderlijke koffie-ervaringen te creëren.” Olaf Gockel, Directeur Sales bij Lekkerland, voegt hieraan toe: "Lekkerland is er trots op om samen te werken met een iconisch merk als Starbucks."
De eerste leveringen vanuit Lekkerland naar de Starbucks-locaties hebben inmiddels plaatsgevonden.
Bron: Lekkerland/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
De Haan kiest eigen weg in food en tabak
Tankstation - De Haan Minerale Oliën (DHMO) verruilt als groothandel Lekkerland in Son voor Sligro. Ondanks de succesvolle langdurige samenwerking met Lekkerland, laat De Haan weten ervoor gekozen te hebben om per 1 februari 2025 de samenwerking aan te gaan met groothandel Sligro in Veghel. De Haan ziet Sligro de komende jaren als strategische partner die zal ondersteunen bij het doorontwikkelen...
Lees berichtLekkerland nieuwe logistieke dienstverlener Kaldi
Distributie – Lekkerland Nederland is sinds kort de nieuwe logistieke partners van Kaldi, de franchiseformule voor koffie- en theespeciaalzaken. Lekkerland verzorgt voortaan de opslag, distributie en levering van het Kaldi private label assortiment en groothandelsproducten.
Lees berichtBroekhuyzen Horecagroothandel nu officieel Bidfood Noordwijkerhout
Groothandel – Broekhuyzen Horecagroothandel in Noordwijkerhout is zaterdag 25 januari officieel geïntegreerd in Bidfood Noordwijkerhout. Dat heeft de groothandel laten weten.
Lees berichtStarbucks en Old Amsterdam komen met Toasties
Introductie - Starbucks en Old Amsterdam lanceren samen een nieuw lunchgerecht: Old Amsterdam Toasties. Consumenten in Nederland en België van de koffieketen kunnen vanaf dinsdag het lunchgerecht met de kenmerkende Old Amsterdam Kaas in twee variaties bestellen.
Lees berichtOmzet Sligro neemt licht toe in 2024, ook zonder tabak
Groothandel - De omzet van Sligro Food Group over 2024 bedroeg € 2.890 miljoen, een toename van 1,1% ten opzichte van de omzet ad € 2.859 miljoen in 2023. De omzettoename was volledig autonoom, schrijft de groothandel uit Veghel.
Lees berichtHANOS wil verduurzamen en niet alleen het assortiment
Groothandel – Achter de schermen is horeca groothandel HANOS volop bezig met het verduurzamen van het bedrijf. Maar omdat de groothandel niet zo vaak naar buiten treedt, is dat lang niet voor iedereen zichtbaar. Aileen Jones van HANOS en de groothandel zelf willen daarin verandering brengen. Waarom? Omdat je best mag laten zien wat je als bedrijf doet voor je klanten...
Lees bericht