‘Leo’ realiseert met eerste challenge 9% meer vezels


Catering - Cateraar Leo op het werk! is in het kader van het gesloten nationaal Preventie Akkoord gestart met het promoten van een gezonde levensstijl. Op de locaties waar het bedrijf actief is, is sinds begin dit jaar gestart met een serie health challenges. De eerste resultaten daarvan zijn inmiddels bekend. De health challenges hebben tot doel om gasten bewust te maken van een zaken die passen bij gezond eten en drinken. Leo’s eerste health challenge ging over vezels. Aanbevolen wordt om 30 tot 40 gram vezels per dag te nuttigen, maar de meeste mensen halen dat niet. Op dit moment eten Nederlanders gemiddeld slechts 19 gram vezels per dag. Leo’s wilde daarom met de eerste health challenge dat mensen 5% extra aan vezels gingen nuttigen op alle door hun gecaterde locaties. Succesvol De resultaten van deze eerste challenge zijn meetbaar gemaakt in Leo’s Gezondheids- en Duurzaamheidsmonitor. Inkopen worden door deze monitor gecontroleerd, met als doel inzicht te krijgen in voedingswaarden van alle ingekochte producten. Met een gemiddelde stijging van 9% aan vezels is de health challenge van Leo op het werk! succesvol geweest. Hoe ging Leo op het werk! te werk? Leo’s medewerkers legde de lunchgasten pro-actief uit wat het belang is van vezels voor de gezondheid en voor alle gasten was een informatieflyer aanwezig. Tijdens deze eerste Leo’s health challenge werden er veel vezelrijke opties toegevoegd aan het buffet en werden gasten middels kaartjes gewezen op de keuzes die de meeste vezels bevatten. Eerste in een serie Het verhogen van het aantal vezels is de eerste in een serie. De komende periode wordt gewerkt aan het verminderen van zout en daarna zijn verzadigd vet en suiker aan de beurt. Leo op het werk! streeft er naar dat elke lunchgast ieder dag de gezondst mogelijke lunch nuttigt. Bron: Leo op het werk!/@FoodClicks

Catering - Cateraar Leo op het werk! is in het kader van het gesloten nationaal Preventie Akkoord gestart met het promoten van een gezonde levensstijl. Op de locaties waar het bedrijf actief is, is sinds begin dit jaar gestart met een serie health challenges. De eerste resultaten daarvan zijn inmiddels bekend. De health challenges hebben tot doel om gasten bewust te maken van een zaken die passen bij gezond eten en drinken. Leo’s eerste health challenge ging over vezels. Aanbevolen wordt om 30 tot 40 gram vezels per dag te nuttigen, maar de meeste mensen halen dat niet. Op dit moment eten Nederlanders gemiddeld slechts 19 gram vezels per dag. Leo’s wilde daarom met de eerste health challenge dat mensen 5% extra aan vezels gingen nuttigen op alle door hun gecaterde locaties. Succesvol De resultaten van deze eerste challenge zijn meetbaar gemaakt in Leo’s Gezondheids- en Duurzaamheidsmonitor. Inkopen worden door deze monitor gecontroleerd, met als doel inzicht te krijgen in voedingswaarden van alle ingekochte producten. Met een gemiddelde stijging van 9% aan vezels is de health challenge van Leo op het werk! succesvol geweest. Hoe ging Leo op het werk! te werk? Leo’s medewerkers legde de lunchgasten pro-actief uit wat het belang is van vezels voor de gezondheid en voor alle gasten was een informatieflyer aanwezig. Tijdens deze eerste Leo’s health challenge werden er veel vezelrijke opties toegevoegd aan het buffet en werden gasten middels kaartjes gewezen op de keuzes die de meeste vezels bevatten. Eerste in een serie Het verhogen van het aantal vezels is de eerste in een serie. De komende periode wordt gewerkt aan het verminderen van zout en daarna zijn verzadigd vet en suiker aan de beurt. Leo op het werk! streeft er naar dat elke lunchgast ieder dag de gezondst mogelijke lunch nuttigt. Bron: Leo op het werk!/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Hutten winnaar in ‘categorie catering’ in MT500

Verkiezing - In de categorie Catering, schoonmaak, beveiliging en diverse zakelijke dienstverlening van de MT500 staat Hutten dit jaar op de eerste plek. Overall is het horeca- en cateringbedrijf terug te vinden op de elfde plaats. ‘Een fantastisch bericht voor onze organisatie en de branche’, aldus algemeen directeur Drees Peter van den Bosch van Hutten.

Lees bericht


Compass neemt familiebedrijf Maison van den Boer over

Overname – Internationaal cateringbedrijf  Compass Group meldt donderdag dat het een overeenkomst heeft voor overname van Koninklijke van den Boer Groep. Maison van den Boer is een toonaangevende Nederlandse cateraar in het Sport & Leisure segment. Compass Group versterkt hiermee haar positie als één van de grootste cateraars in Nederland.

Lees bericht

Gedetineerden kunnen bij Sodexo ook zelf koken

Catering – Sodexo gaat het eten en drinken verzorgen op vijf DJI-locaties in Noord Nederland. Het gaat om de Dienst Justitiële Inrichtingen in Almelo, Leeuwarden, Veenhuizen, Zwolle en ter Apel. Gedetineerden krijgen onder andere de mogelijkheid om zelf te koken met verse producten.

Lees bericht

Vitam en Fooditis gaan strijd aan tegen CO2 in catering

Verduurzamen – Facilitaire horecadienstverlener Vitam en foodservice-expert Fooditis werken samen om het eten in de Vitam-restaurants verder te verduurzamen. Met de CO2-Impact Tool, BrightGreen, wordt per ingrediënt het CO2-verbruik berekend en getoond op een dashboard zodat gekeken kan worden waar verdere verbetering mogelijk is.

Lees bericht



Vakbeurs euvend & coffeena 2022 gaat niet door

Vakbeurzen - De Internationale Vakbeurs voor Vending & Office Coffee Service die gepland staat voor 27 tot en met 29 oktober, euvend & coffeena 2022, gaat dit jaar niet door. De reden is dat de organisatie niet een volwaardige afspiegeling van de markt voor vending en koffie kan presenteren.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid