Lidl en Vrumona winnaars allereerste Tikkie Awards


De winnaars van de Tikkie campagne Award 2024 Lidl en Vrumona op het podium me vertegenwoordigers van Tikkie tijdens ABN AMRO Open

Awards – Lidl en Vrumona zijn de allereerste bedrijven die een Tikkie Campagne Award hebben uitgereikt gekregen. De bekendmaking vond plaatst op vrijdag 7 februari het Tikkie seminar tijdens het ABN AMRO Open tennistoernooi in Ahoy Rotterdam. Lidl krijgt de award voor Beste Tikkie Advertentiecampagne van 2024 en Vrumona de prijs voor Beste Cashback Campagne.

Beide campagnes vielen op door hun creatieve insteek en de manier waarop ze gebruikers op een slimme en speelse manier wisten te activeren, aldus de jury die uit 100 genomineerde de winnaars bepaalde. ABN AMRO is de bedenker van Tikkie.

Tikkie campagnes

Tikkie werkt samen met merken als Netflix, Lidl en HEMA om campagnes op te zetten binnen de Tikkie-app, waardoor merken in contact kunnen komen met de doelgroep van Tikkie. De campagnes kunnen bestaan uit promoties, interactieve games en video’s. Daarnaast zetten merken Tikkie ook in voor cashback-acties, waarbij klanten (een deel van) hun aankoopbedrag direct terugkrijgen via Tikkie. Hiermee biedt Tikkie merken de mogelijkheid de zichtbaarheid van producten te verhogen en tegelijkertijd appgebruikers te stimuleren om producten uit te proberen.

Game van Lidl

Lidl heeft de allereerste Tikkie Campagne Award in de wacht gesleept dankzij de slimme en creatieve aanpak van hun XXL Deals-campagne. Met een speciaal ontwikkelde game wisten ze consumenten te activeren: deelnemers konden punten verzamelen en daarmee een coupon verdienen voor een gratis croissant bij Lidl.

Tikkie voor 'n Blikkie'

Met de campagne 'Tikkie voor 'n Blikkie' heeft Vrumona de titel voor Beste Cashback Campagne van 2024 gewonnen. Het doel van deze campagne was tweeledig: enerzijds speelde Vrumona in op de groeiende trend waarbij consumenten steeds vaker kiezen voor kleinere frisdrankverpakkingen. Anderzijds wilden ze consumenten kennis laten maken met meer van hun merken, zoals Rivella, Crystal Clear, Royal Club of Pepsi. Met deze aanpak wisten ze een enorm bereik en sterke betrokkenheid te realiseren. Tikkie-gebruikers konden het aankoopbedrag van een blikje direct terugkrijgen op hun rekening. Christel Plant, Shopper Marketing Manager van Vrumona: “‘Tikkie voor een Blikkie’ was een unieke campagne die perfect inspeelde op consumententrends en de focus die wij vanuit Vrumona hebben op het blik assortiment. De samenwerking met Tikkie, onze omni-channel aanpak en de creativiteit van alle betrokken teams hebben deze activatie tot een succes gemaakt".

10 miljoen gebruikers

Met Tikkie stuur je eenvoudig betaalverzoeken via WhatsApp, Messenger, SMS, QR-code etc. Tikkie is in 2016 geitroduceerd en telt inmiddels meer dan 10 miljoen gebruikers.

Bron: Tikkie/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HorecaEvenTT blijft vaste waarde in het noorden

Vakbeurzen – De vakbeurs HorecaEvenTT in de WTC Expo in Leeuwarden werd goed bezocht. Traditioneel bezoeken altijd veel horecaondernemers van de Waddeneilanden de vakbeurs en ook die waren deze keer weer aanwezig. De beurs valt verder altijd op door de warme aankleding van de expositieruimte en de verzorgde stands.

Lees bericht


Vrumona neemt hard seltzer-merk GiG Drinks over

Overname - Vrumona, Nederlandse producent van onder andere Pepsi, Rivella, en Crystal Clear stapt in een nieuwe categorie en wordt eigenaar van GiG Drinks. GiG staat in Nederland bekend om de populaire hard seltzer producten en zijn een aanvulling op het frisdrankportfolio van Vrumona.

Lees bericht

Circle K lanceert Circle K Kindness Week in Nederland

Tankstation – Afgelopen zaterdag zijn de locaties van Circle K gestart met de Circle K Kindness Week. Dit initiatief is bedoeld om klanten op een positieve manier bewust te maken van het belang van vriendelijkheid en respect voor het personeel. Met behulp van stickers en posters worden de klanten hierop geattendeerd. Bij het afrekenen krijgen zij iets lekkers mee.

Lees bericht

Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen

Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.

Lees bericht


ING iets positiever over horeca 2025 dan ABN AMRO

Analyse – ING Research en ABN AMRO presenteerden vandaag hun toekomstverwachtingen voor de horeca in 2025. Opvallend is dat ING iets positiever is dan ABN AMRO. Daar waar ING een lichte volumegroei ziet, voorziet ABN AMRO vooral een toenemende druk in de horeca door oplopende kosten en toenemende concurrentie. Beide banken verwachten wel een toename in het aantal faillissementen in 2025.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid