Lidl verlaagt prijzen vezelrijke producten


Staatssecretaris van Ooijen (r) onderstreept het belang van gezonde voeding. Hier samen met Quirine de Weerd hoofd Duurzaamheid en Communicatie Lidl

Supermarkt - Lidl voert een structurele prijsverlaging door op haar vezelrijke producten. De discounter gaat bovendien in samenwerking met het Voedingscentrum werk maken van een gezonde leefstijl met de campagne ‘Zuinig op je lijf? Spaar voor GRATIS producten uit de Schijf van Vijf!’.

Klanten van Lidl kunnen de komende weken sparen voor gratis producten uit de Schijf van Vijf. Bij de aftrap in een filiaal in Utrecht donderdag was staatssecretaris Maarten van Ooijen van VWS aanwezig. Hij reikte de eerste gratis Schijf van Vijf producten uit aan een klant en onderstreepte daarbij het belang van de actie. Klanten konden in het filiaal advies inwinnen bij diëtisten die speciaal voor de gelegenheid aanwezig waren.

20% gezond

Supermarkten zijn niet de locaties waar de meest gezonde producten worden aangeboden. “Slechts 20 procent van wat er aan eten in de supermarkt wordt aangeboden, staat in de Schijf van Vijf,” aldus de staatssecretaris, die vervolgens opmerkte: “De balans is daar echt zoek. Dat maakt gezond kiezen moeilijk terwijl we dat juist makkelijker moeten maken. Supermarkten hebben hier een belangrijke verantwoordelijkheid. In het Nationaal Preventieakkoord hebben supermarkten toegezegd dat ze streven naar jaarlijkse consumptiegroei van gezonde producten. Daar moet fors meer werk van gemaakt worden”.

Steuntje

De actie van Lidl om de vezelrijke producten in prijs te verlagen, ziet Van Ooijen als mooie stap naar een gezondere voedselomgeving. “Boodschappen zijn fors in prijs gestegen dus dit gezonde steuntje in de rug en de portemonnee kan iedereen goed gebruiken. Daarnaast monitort en publiceert Lidl ook wat het aandeel Schijf-producten in hun verkoop is. Ook dat juich ik toe en verdient navolging. Ik hoop dat dit goede voorbeeld inspireert om nog veel meer te doen, zodat het maken van de gezonde keuze veel makkelijker en vanzelfsprekender wordt voor iedereen die boodschappen doet,” alus de staatssecretaris.

Vezelrijk

Lidl maakt ook bekend dat een groot aantal gezondere keuzes vanaf nu blijvend net zo laag geprijsd zijn als het alternatief. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om volkorenbrood, volkoren beschuit, zilvervliesrijst en volkoren wraps. Voor vezelrijke producten betaalt de consument over het algemeen meer omdat volkorenmeel duurder is dan bloem. Quirine de Weerd hoofd Duurzaamheid en Communicatie Lidl; “Ik ben er trots op dat bij Lidl, als eerste supermarkt, volkoren opties dezelfde prijs hebben als het alternatief. Daarmee nemen wij onze verantwoordelijkheid om een gezond eetpatroon betaalbaar te maken.”

Bron: Lidl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Gebruik creditcards vaak ongewenst bij retail in Nederland

Betaalmethode - Het gebruik van creditcards in Nederlandse supermarkten en conveniencestores ligt Europees gezien laag. Opmerkelijk want veel Nederlanders betalen wel in het buitenland met hun creditcard. Amper 2,5 procent van de kassabetalingen in Nederland wordt afgerekend met een creditcard.

Lees bericht


Algemeen directeur Lidl Nederland Koninklijk onderscheiden

Onderscheiding - Algemeen directeur Lidl Nederland, Marcel Oosterwijk, is woensdag benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Deze Koninklijke onderscheiding mocht Oosterwijk in ontvangst nemen voor zijn inzet en visie op het gebied van duurzaam ondernemen binnen de Nederlands samenleving.

Lees bericht

Jan Linders verkoopt 10 winkels aan Jumbo, PLUS en ALDI

Formulenieuws - Jan Linders heeft een nieuwe eigenaar gevonden voor tien van haar winkels, die niet meegaan in de franchise-samenwerking met Albert Heijn. Jan Linders verkoopt deze winkels aan Jumbo, Plus en ALDI. De winkels worden naar verwachting in de tweede helft van dit jaar omgebouwd naar de nieuwe formules.

Lees bericht

Supermarktondernemer Nico de Witt verruilt Plus voor Jumbo

Supermarkt - Nico de Witt, supermarktondernemer van een grote Plus in Beek-Ubbergen, heeft overeenstemming bereikt met Jumbo over een nauwe samenwerking, met als doel de regiofunctie van zijn supermarkt te versterken. De Witt geldt als belangrijk uithangbord van Plus, maar zet de Plus-formule eind 2025 aan de kant en kiest ervoor om vanaf dan Jumbo-franchiser te worden.

Lees bericht


Nieuwe gemakssupermarkt Bingo opent in Apeldoorn

Supermarkt – Nederland krijgt een nieuwe supermarktformule die zich richt op de gemaksconsument. Supermarkt Bingo opent de eerste locatie binnenkort aan de Brinklaan in Apeldoorn. Volgens het bedrijf zelf wordt het een compleet ander concept dan de huidige supermarktformules.

Lees bericht

Voortaan ook betalen met Apple Pay bij Aldi Shop & Go

Formulenieuws - Aldi heeft de betaalmogelijkheden in Aldi Shop & Go in Utrecht uitgebreid. Voortaan kan de klant in het kassaloze filiaal naast creditcard ook betalen met Apple Pay. Veel gehoorde kritiek bij de Aldi Shop & Go was dat er alleen betaald kon worden met creditcard.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid