Lidl verlaagt prijzen vezelrijke producten


Staatssecretaris van Ooijen (r) onderstreept het belang van gezonde voeding. Hier samen met Quirine de Weerd hoofd Duurzaamheid en Communicatie Lidl

Supermarkt - Lidl voert een structurele prijsverlaging door op haar vezelrijke producten. De discounter gaat bovendien in samenwerking met het Voedingscentrum werk maken van een gezonde leefstijl met de campagne ‘Zuinig op je lijf? Spaar voor GRATIS producten uit de Schijf van Vijf!’.

Klanten van Lidl kunnen de komende weken sparen voor gratis producten uit de Schijf van Vijf. Bij de aftrap in een filiaal in Utrecht donderdag was staatssecretaris Maarten van Ooijen van VWS aanwezig. Hij reikte de eerste gratis Schijf van Vijf producten uit aan een klant en onderstreepte daarbij het belang van de actie. Klanten konden in het filiaal advies inwinnen bij diëtisten die speciaal voor de gelegenheid aanwezig waren.

20% gezond

Supermarkten zijn niet de locaties waar de meest gezonde producten worden aangeboden. “Slechts 20 procent van wat er aan eten in de supermarkt wordt aangeboden, staat in de Schijf van Vijf,” aldus de staatssecretaris, die vervolgens opmerkte: “De balans is daar echt zoek. Dat maakt gezond kiezen moeilijk terwijl we dat juist makkelijker moeten maken. Supermarkten hebben hier een belangrijke verantwoordelijkheid. In het Nationaal Preventieakkoord hebben supermarkten toegezegd dat ze streven naar jaarlijkse consumptiegroei van gezonde producten. Daar moet fors meer werk van gemaakt worden”.

Steuntje

De actie van Lidl om de vezelrijke producten in prijs te verlagen, ziet Van Ooijen als mooie stap naar een gezondere voedselomgeving. “Boodschappen zijn fors in prijs gestegen dus dit gezonde steuntje in de rug en de portemonnee kan iedereen goed gebruiken. Daarnaast monitort en publiceert Lidl ook wat het aandeel Schijf-producten in hun verkoop is. Ook dat juich ik toe en verdient navolging. Ik hoop dat dit goede voorbeeld inspireert om nog veel meer te doen, zodat het maken van de gezonde keuze veel makkelijker en vanzelfsprekender wordt voor iedereen die boodschappen doet,” alus de staatssecretaris.

Vezelrijk

Lidl maakt ook bekend dat een groot aantal gezondere keuzes vanaf nu blijvend net zo laag geprijsd zijn als het alternatief. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om volkorenbrood, volkoren beschuit, zilvervliesrijst en volkoren wraps. Voor vezelrijke producten betaalt de consument over het algemeen meer omdat volkorenmeel duurder is dan bloem. Quirine de Weerd hoofd Duurzaamheid en Communicatie Lidl; “Ik ben er trots op dat bij Lidl, als eerste supermarkt, volkoren opties dezelfde prijs hebben als het alternatief. Daarmee nemen wij onze verantwoordelijkheid om een gezond eetpatroon betaalbaar te maken.”

Bron: Lidl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Quirine de Weerd van Lidl MVO Manager van 2024

Verkiezing - Quirine de Weerd, hoofd corporate affairs bij Lidl Nederland, is door Van der Molen E.I.S. uitgeroepen tot MVO Manager van het Jaar 2024. De titel is een erkenning voor haar jarenlange inzet en bijdrage aan duurzaamheid, waarmee ze binnen en buiten de organisatie impact maakt.

Lees bericht


Nieuwe versconcepten in nieuwe Jumbo Foodmarkt Breda

Foodmarkt - Jumbo Supermarkten heeft woensdag de compleet vernieuwde Jumbo Foodmarkt in Breda geopend. Ruim elf jaar na de opening in maart 2013 van deze allereerste Jumbo Foodmarkt, wil de supermarktketen laten zien dat zij opnieuw het verschil kunnen maken in versbeleving en smaak. Daarom zijn nieuwe versconcepten toegevoegd aan de Foodmarkt.

Lees bericht

Financiële zorgen over decembermaand bij Nederlanders

Onderzoek - De decembermaand, die voor velen normaal gesproken draait om gezelligheid en cadeaus, brengt dit jaar voor veel Nederlanders ook financiële zorgen met zich mee. Dat blijkt uit de tweede editie van de Markteffect Koopkracht Monitor. Maar liefst 22% van de Nederlanders vraagt zich af of zij de feestmaand financieel doorkomen.

Lees bericht

Winnaars Gezonde Innovatie Awards bekend

Verkiezing - De stemmen van de vakjury en consumenten zijn geteld. Voor de vijfde keer op rij reikten Foodlog, FoodPersonality en Supermarkt.team de Gezonde Innovatie Awards uit aan producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon.

Lees bericht


Tankstation Minli Landgraaf denkt niet aan specialiseren maar aan variatie

Interview - Vlak naast het terrein van Pinkpop in het Limburgse Landgraaf heeft ondernemer Huub Minten zijn tankstation. Een tankstation met daarin onder meer een speciaalzaak voor hengelsport en diervoeding. Daarnaast telt het terrein Caravan Wold een caravan en camper centrum met 2.000  m2 accessoires caravan-/camperbenodigdheden en een aparte brasserie. Of dat allemaal nog niet genoeg is bevindt zich op...

Lees bericht

Experimentele kassaloze Aldi in Utrecht sluit de deuren

Supermarkt – Aldi stopt met de experimentele kassaloze supermarkt in het centrum van Utrecht. De winkel aan de Lange Viestraat opende twee jaar geleden de deuren en was uitgerust met honderden camera's en weegschalen. Klanten konden de producten in hun mandje stoppen, die werden afgerekend met de klant na het verlaten van de winkel.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid