Lightspeed neemt Zwitserse iKentoo over
Overname – Lightspeed, aanbieder van softwareoplossingen voor meer dan 49.000 kleine en middelgrote winkels en restaurants wereldwijd, heeft de overname bekendgemaakt van iKentoo. iKentoo is een Zwitserse bedrijf dat point-of-sale (POS)-oplossingen aanbiedt aan kleine en middelgrote horecaondernemingen. Het bedrijf startte in 2011en neemt een vooraanstaande positie in bij bedrijfssystemen en POS-oplossingen voor gebruik op iPads in de horecasector. iKentoo heeft meer dan 3.800 klanten in 14 landen. Het bedrijf heeft een sterke vertegenwoordiging in Frankrijk, Zuid-Afrika en Zwitserland. Enorme groei De combinatie met iKentoo zorgt voor een forse Europese uitbreiding van Lightspeed. Dax Dasilva, de oprichter en CEO van Lightspeed: “De overname van iKentoo sluit aan op onze strategie om onze wereldwijde aanwezigheid in hoog tempo uit te breiden. Deze transactie stelt ons in staat om op betekenisvolle schaal te opereren in nieuwe markten waar Lightspeed tot dusver slechts een beperkte aanwezigheid had. Volgens Dasilva zorgt de expertise van iKentoo er voor dat er deuren naar nieuwe internationale regio’s opengaan, waar Lightspeed ook de retailoplossingen voor kan aanbieden.” Bron: @FoodClicks Overname – Lightspeed, aanbieder van softwareoplossingen voor meer dan 49.000 kleine en middelgrote winkels en restaurants wereldwijd, heeft de overname bekendgemaakt van iKentoo. iKentoo is een Zwitserse bedrijf dat point-of-sale (POS)-oplossingen aanbiedt aan kleine en middelgrote horecaondernemingen. Het bedrijf startte in 2011en neemt een vooraanstaande positie in bij bedrijfssystemen en POS-oplossingen voor gebruik op iPads in de horecasector. iKentoo heeft meer dan 3.800 klanten in 14 landen. Het bedrijf heeft een sterke vertegenwoordiging in Frankrijk, Zuid-Afrika en Zwitserland. Enorme groei De combinatie met iKentoo zorgt voor een forse Europese uitbreiding van Lightspeed. Dax Dasilva, de oprichter en CEO van Lightspeed: “De overname van iKentoo sluit aan op onze strategie om onze wereldwijde aanwezigheid in hoog tempo uit te breiden. Deze transactie stelt ons in staat om op betekenisvolle schaal te opereren in nieuwe markten waar Lightspeed tot dusver slechts een beperkte aanwezigheid had. Volgens Dasilva zorgt de expertise van iKentoo er voor dat er deuren naar nieuwe internationale regio’s opengaan, waar Lightspeed ook de retailoplossingen voor kan aanbieden.” Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht