LikeMeat bedankt Haarlem met plant-based kipburgers


LikeMeat bedankt Haarlem omdat er vanaf 2024 geen vleesreclames meer te zien in de openbare ruimte

Actie - Op vrijdag 2 september sprak Haarlem zich uit: vanaf 2024 zijn er in die gemeente geen vleesreclames meer te zien in de openbare ruimte. Hiermee heeft de stad een wereldwijde primeur te pakken. Het plant-based merk LikeMeat bedankte Haarlem met gratis Like Chicken Burgers.

Om de stad te bedanken voor deze duurzame beslissing, werden woensdag de ambtenaren en andere Haarlemmers verrast met een gratis plant-based Like Chicken Burger. "Door de verleiding van vleesreclame uit het straatbeeld te halen, zijn we een stap verder in de vermindering van vleesconsumptie. Daarom bedanken wij de stad Haarlem maar al te graag" aldus Maura van Styrum, Brand Manager Benelux. Het plant-based merk moedigt andere Nederlandse steden en gemeentes aan om het voorbeeld van Haarlem te volgen.

Livekindly

LikeMeat is een in 2013 in Duitsland opgericht voedingsmerk dat plantaardige varianten van wereldwijde ‘vleesfavorieten’ op de markt brengt. In januari 2021 werd het merk overgenomen door de plantaardige multinational LIVEKINDLY Collective.

Bron: Livekindly/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn lanceert eigen plantaardige lijn Terra

Introductie - In 2025 wil Albert Heijn dat 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong zijn en in 2030 60%. Nu is dat percentage 44%. Daarom introduceert Albert Heijn AH Terra, een nieuwe eigen-merklijn van zo’n 200 plantaardige producten, waarvan 58 nieuwe en dat worden er steeds meer.

Lees bericht


Subway meeste vegan opties van grote fastfood ketens

Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.

Lees bericht


Schouten Europe introduceert Pops zonder Kip

Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”.  Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.

Lees bericht


IKEA komt met ‘voordelig geprijsde’ plantdog

Formulenieuws – IKEA introduceert de plantdog, een plantaardige variant van de al veertig jaar bestaande populaire hotdog. Net als alle andere plantaardige opties in het IKEA Food aanbod, is deze nieuwe hotdog lager in prijs dan de kipvariant. Op die manier wil het Zweedse woonwarenhuis mensen stimuleren om te kiezen voor een plantaardig alternatief.

Lees bericht




© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid