Lipton Ice Tea lanceert verkiezing ‘het meest favoriete terras 2022’


Beeld van de Lipton-verkiezing van het meest favoriete terras 2022

Verkiezing – Een totale prijzenpot van 300.000 euro. Dat is te winnen voor horecaondernemers bij de verkiezing van het meest favoriete terras 2022, die Lipton Ice Tea donderdag is gestart. Het frisdrankmerk wil met de verkiezing de horecaondernemers ondersteunen en weer eens in het zonnetje zetten.

Na een aantal zware jaren, waarin het voor ondernemers nauwelijks mogelijk was om te investeren in hun horecazaak, wil Lipton Ice Tea de horeca nu weer flink in de schijnwerpers zetten met de verkiezing. Voor de winnaar van de verkiezing ligt er een prijs klaar van 100.000 euro. De totale prijzenpot bedraagt zelfs 300.000 euro. De terrasbezoeker bepaalt wie er met welke prijs vandoor gaat door op zijn of haar favoriete terras te stemmen.

Twaalf provinciewinnaars

Horeca-eigenaren kunnen met de beschikbaar gestelde materialen zelf actief campagne voeren om hun terras extra aan te kleden en te promoten. Uiterlijk 1 augustus worden allereerst twaalf provinciewinnaars bekendgemaakt. De verkiezing loopt vervolgens door tot en met 1 september, waarna op uiterlijk 1 oktober de nationale winnaars bekend worden gemaakt.

Positieve activatie

Lipton Ice Tea wil met de verkiezing een positieve beweging in de branche stimuleren. “Na twee jaren die er flink in gehakt hebben in de gehele sector, zetten we nu een positieve activatie neer om zoveel mogelijk mensen weer naar het terras te trekken,” aldus Mark Hanemaaijer, Director Out of Home bij Unilever.

Twee rondes

Voorwaarde voor meedoen aan de verkiezing is dat er Lipton Ice Tea wordt geschonken. De stemming verloopt in twee rondes; de regionale en de landelijke De horeca-eigenaar met het meest geliefde terras – en dus met het meeste aantal stemmen – wint de verkiezing en ontvangt een bedrag van 100.000 euro. De nummer 2 en 3 van Nederland ontvangen respectievelijk 50.000 en 30.000 euro aan prijzengeld. Consumenten kunnen stemmen op www.stemopjefavoriet.nl/lipton.

Ook consumenten maken kans in de prijzen te vallen, want Lipton Ice Tea verloot horecacheques met een waarde van 150 euro onder iedereen die een stem heeft uitgebracht.

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X

Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.

Lees bericht


Horecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers

Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.

Lees bericht

Horeca moet scherper kijken naar logistieke kosten

Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.

Lees bericht

Horecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event

Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.

Lees bericht


ING iets positiever over horeca 2025 dan ABN AMRO

Analyse – ING Research en ABN AMRO presenteerden vandaag hun toekomstverwachtingen voor de horeca in 2025. Opvallend is dat ING iets positiever is dan ABN AMRO. Daar waar ING een lichte volumegroei ziet, voorziet ABN AMRO vooral een toenemende druk in de horeca door oplopende kosten en toenemende concurrentie. Beide banken verwachten wel een toename in het aantal faillissementen in 2025.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid