Lipton Ice Tea lanceert verkiezing ‘het meest favoriete terras 2022’


Beeld van de Lipton-verkiezing van het meest favoriete terras 2022

Verkiezing – Een totale prijzenpot van 300.000 euro. Dat is te winnen voor horecaondernemers bij de verkiezing van het meest favoriete terras 2022, die Lipton Ice Tea donderdag is gestart. Het frisdrankmerk wil met de verkiezing de horecaondernemers ondersteunen en weer eens in het zonnetje zetten.

Na een aantal zware jaren, waarin het voor ondernemers nauwelijks mogelijk was om te investeren in hun horecazaak, wil Lipton Ice Tea de horeca nu weer flink in de schijnwerpers zetten met de verkiezing. Voor de winnaar van de verkiezing ligt er een prijs klaar van 100.000 euro. De totale prijzenpot bedraagt zelfs 300.000 euro. De terrasbezoeker bepaalt wie er met welke prijs vandoor gaat door op zijn of haar favoriete terras te stemmen.

Twaalf provinciewinnaars

Horeca-eigenaren kunnen met de beschikbaar gestelde materialen zelf actief campagne voeren om hun terras extra aan te kleden en te promoten. Uiterlijk 1 augustus worden allereerst twaalf provinciewinnaars bekendgemaakt. De verkiezing loopt vervolgens door tot en met 1 september, waarna op uiterlijk 1 oktober de nationale winnaars bekend worden gemaakt.

Positieve activatie

Lipton Ice Tea wil met de verkiezing een positieve beweging in de branche stimuleren. “Na twee jaren die er flink in gehakt hebben in de gehele sector, zetten we nu een positieve activatie neer om zoveel mogelijk mensen weer naar het terras te trekken,” aldus Mark Hanemaaijer, Director Out of Home bij Unilever.

Twee rondes

Voorwaarde voor meedoen aan de verkiezing is dat er Lipton Ice Tea wordt geschonken. De stemming verloopt in twee rondes; de regionale en de landelijke De horeca-eigenaar met het meest geliefde terras – en dus met het meeste aantal stemmen – wint de verkiezing en ontvangt een bedrag van 100.000 euro. De nummer 2 en 3 van Nederland ontvangen respectievelijk 50.000 en 30.000 euro aan prijzengeld. Consumenten kunnen stemmen op www.stemopjefavoriet.nl/lipton.

Ook consumenten maken kans in de prijzen te vallen, want Lipton Ice Tea verloot horecacheques met een waarde van 150 euro onder iedereen die een stem heeft uitgebracht.

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Foodservice groeit met 44,4% in periode 5

Cijfers – De periodemonitor van Foodservice XS laat over periode 5, week 17 t/m 20, (25 april t/m 22 mei 2022) met een groei van 44,4% een zeer goede ontwikkeling zien van de foodservicemarkt. Tegelijkertijd wordt gewaarschuwd voor een al te positief beeld van de omzetgroei op termijn, want oplopende inflatie en toenemende kosten bij de consument kunnen gaan zorgen voor krimp.

Lees bericht


Omzet horeca mogelijk tien procent hoger dan in 2019

Analyse - Rien de Koning van More2market heeft drie scenario’s opgesteld van te verwachten ontwikkelingen in de Nederlandse horeca. De scenario’s zijn gebaseerd op de cijfers van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en het CBS. De drie scenario’s laten in alle drie de gevallen een positief beeld zien.

Lees bericht


Kick-off Week van de horeca tijdens Gastvrij Rotterdam

Actieweek - Na een succesvolle editie vorig jaar wordt ook dit jaar weer de Week van de horeca georganiseerd. De week, die van 19 tot en met 24 september wordt gehouden, staat volledig in het teken van alle horecaprofessionals, ondernemers, leveranciers, opleiders – en studenten binnen de horeca. De week wordt afgetrapt samen met de officiële opening van Gastvrij Rotterdam op 19 september...

Lees bericht


Baro, bohemien kustplaats aan de Amsterdamse gracht

Horeca - Openluchtrestaurant Baro brengt de bohemien flair van badplaatsen op Ibiza en de energie van Tulum aan de Postjesweg in Amsterdam West. Met kleurrijk streetfood en verfrissende tequilacocktails serveert Baro zorgeloze vakantiedagen. Donderdag ging de locatie open.

Lees bericht

CBS ziet forse groei horeca in eerste kwartaal 2022

Analyse - De omzet in de horeca groeide in het eerste kwartaal van 2022 met 9,7 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Dat komt vooral door versoepeling van de coronamaatregelen. Vergeleken met het eerste kwartaal vorig jaar lag de horecaomzet 92,2 procent hoger, maar ook dat werd veroorzaakt door een strenge lockdown in het eerste kwartaal 2021. De cijfers zijn afkomstig van het...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid