Lipton maakt gewoon water hip met smaakzakje voor koud water
Introductie - Lipton, bekend van haar thee en frisdranken, komt met Lipton Cold Infuse, een zakje ingrediënten waarmee geen warm, maar juist koud water voorzien kan worden met de smaak van fruit en kruiden.
Lipton ziet met de innovatie mogelijkheden om het aantal glazen water per dag dat gedronken moet worden verder te verhogen. In Nederland wordt gemiddeld vijf glazen water per dag gedronken, terwijl het Voedingscentrum acht glazen per dag adviseert. Slechts 1 op de 15 mensen haalt dit aantal, zo blijkt uit onderzoek. “Wij merken dat de consument behoefte heeft aan een manier om genoeg water te blijven drinken. Alleen wordt water soms nog saai gevonden”, aldus Said Arrad, marketing manager Lipton Cold Infuse. Nederlanders drinken water vaak uit een eigen fles. Volgens onderzoekgegevens doet zelfs 39 procent van de consumenten dat iedere dag. Volgens Lipton zijn de zakjes daarom goed in te zetten voor waterflessen.
Plantaardig
De piramidevormige zakjes met de ingrediënten zijn gemaakt van plantaardig materiaal (PLA) en zodoende biologisch afbreekbaar. Lipton Cold Infuse is beschikbaar in drie smaken: Pomegranate & Hibiscus, Elderflower & Rose en Lemon & Camomile en is te vinden in het siropenschap. De drie smaken zijn een combinatie van fruit, kruiden en natuurlijke aroma’s.
Bron: @FoodClicks
Introductie - Lipton, bekend van haar thee en frisdranken, komt met Lipton Cold Infuse, een zakje ingrediënten waarmee geen warm, maar juist koud water voorzien kan worden met de smaak van fruit en kruiden.
Lipton ziet met de innovatie mogelijkheden om het aantal glazen water per dag dat gedronken moet worden verder te verhogen. In Nederland wordt gemiddeld vijf glazen water per dag gedronken, terwijl het Voedingscentrum acht glazen per dag adviseert. Slechts 1 op de 15 mensen haalt dit aantal, zo blijkt uit onderzoek. “Wij merken dat de consument behoefte heeft aan een manier om genoeg water te blijven drinken. Alleen wordt water soms nog saai gevonden”, aldus Said Arrad, marketing manager Lipton Cold Infuse. Nederlanders drinken water vaak uit een eigen fles. Volgens onderzoekgegevens doet zelfs 39 procent van de consumenten dat iedere dag. Volgens Lipton zijn de zakjes daarom goed in te zetten voor waterflessen.
Plantaardig
De piramidevormige zakjes met de ingrediënten zijn gemaakt van plantaardig materiaal (PLA) en zodoende biologisch afbreekbaar. Lipton Cold Infuse is beschikbaar in drie smaken: Pomegranate & Hibiscus, Elderflower & Rose en Lemon & Camomile en is te vinden in het siropenschap. De drie smaken zijn een combinatie van fruit, kruiden en natuurlijke aroma’s.
Bron: @FoodClicks
Verkiezing - Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, Brasserie de Zeester in Scherpenisse en Eetcafé Blik & Burgers in Zeist zijn uitgeroepen tot de drie meest favoriete terrassen van Nederland in 2023. De horecazaken deden mee aan de tweede editie van de landelijke competitie ‘Hét Lipton Terras van 2023’, waarmee het ijstheemerk ook deze zomer de horecaondernemers in het zonnetje wilde...
Introductie - SodaStream, 's werelds grootste bruiswatermerk, laat weten met twee nieuwe smaken te komen. Het gaat om de Lipton-smaken Lipton Green en Lipton Peach, die consumenten nu zelf kunnen maken.
Verkiezing – Een totale prijzenpot van 300.000 euro. Dat is te winnen voor horecaondernemers bij de verkiezing van het meest favoriete terras 2022, die Lipton Ice Tea donderdag is gestart. Het frisdrankmerk wil met de verkiezing de horecaondernemers ondersteunen en weer eens in het zonnetje zetten.
Overname – De theedivisie van Unilever is verkocht aan de investeringsmaatschappij CVC Capital Partners. Met de verkoop is een bedrag gemoeid van 4,5 miljard euro. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.
Actie – Lipton en Peace One Day hebben de handen op Internationale Dag van de Vrede ineen geslagen. Als één van de global partners van de non-profitorganisatie wil het theemerk uitdragen dat theetijd een belangrijk bijdrage kan leveren aan persoonlijk geluk. Vandaar dat het merk de boodschap ‘Make Tea Time, Peace Time’ projecteert op een aantal iconische gebouwen over de hele...
Industrie – Unilever wil af van de theedivisie. Het voedingsconcern wil de tak waarin het merk Lipton-thee zit verkopen. De ijsthee wil het concern wel behouden. Dat wordt door Unilever gemeld als aanvulling op de kwartaalcijfers.