LIVEKINDLY breidt portfolio uit met The Dutch Weed Burger

Plantaardig - LIVEKINDLY Collective, een collectief van heritage- en startup merken, kondigt dinsdag aan dat de merkportfolio wordt uitgebreid The Dutch Weed Burger. Daarmee wordt het zeewiermerk onderdeel van het collectief.
The Dutch Weed Burger is het vijfde merk binnen het LIVEKINDLY Collective. Eerder werden de merken The Fry Family Food Co., LikeMeat, Oumph! en No Meat overgenomen. Met de toevoeging van The Dutch Weed Burger, breidt LIVEKINDLY Collective haar plantaardige portfolio uit met een nieuwe proteïnebron gemaakt van zeewier.
The Dutch Weed Burger is een plantaardig voedingsbedrijf, gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is in 2012 opgericht door Lisette Kreischer en Mark Kulsdom, als een spin-off van hun gelijknamige documentaire waarin werd gezocht naar de beste recepten om de consumptie van zeewier te integreren bij het grote publiek.
LIVEKINDLY Collective brengt oprichters, ondernemers en internationale leiders samen om een ecosysteem van plantaardige merken te creëren. Het collectief is in maart 2020 opgericht door Blue Horizon Corporation vanuit de ambitie om de hele wereld plantaardig, gezond en milieuvriendelijk te laten consumeren.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuwe WUR-methode haalt Rubisco-eiwit uit tomatenblad
Plantaardig - Wageningse onderzoekers zijn er als eerste ter wereld in geslaagd het hoogwaardige Rubisco-eiwit te winnen uit tomatenblad, een belangrijke reststroom in de glastuinbouw. Bij toepassing op grote schaal komen meer plantaardige eiwitten beschikbaar om de groeiende wereldbevolking duurzaam te voeden.
Lees berichtME-AT lanceert plantaardige vleesvervangers uit eigen land
Introductie - ME-AT the Alternative, dochteronderneming van Vion, introduceert als eerste bedrijf in de branche plantaardige vleesvervangers op basis van proteïnen uit Nederlandse veldbonen in de retail.
Lees berichtYB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren
Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.
Lees berichtGarden Gourmet introduceert Crunchy Veggies
Introductie - Garden Gourmet komt met een nieuwe innovatie: Crunchy Veggies. Een mix van voorgesneden, gemarineerde groenten en peulvruchten, waarmee gemakkelijk een groenterijke maaltijd is te maken.
Lees berichtEkomenu start samenwerking met LikeMeat
Samenwerking – De biologische maaltijdbox aanbieder Ekomenu start een samenwerking met het plantaardige voedingsmerk LikeMeat, omdat steeds meer mensen kiezen voor het minderen in eten van dierlijke producten.
Lees berichtVoetballer Müller aandeelhouder in startup Greenforce
Plantaardig – Thomas Müller, één van Duitslands meest succesvolle nationale voetballers, wordt aandeelhouder in startup Greenforce. Het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in plantaardige vlees-, vis-, ei- en zuivelvervangers in poedervorm.
Lees bericht