Luxe brengt McDonald’s omzet


Fastservice - McDonald’s trok eind vorig jaar 50.000 gasten meer per week dan voorheen. De reden? Luxe. De bediening aan tafel, luxe hamburgers en een saladebar slaan aan en worden dan ook uitgerold. De omzet van de fastfoodketen in Nederland, die twee jaar geleden nog licht daalde, groeide in 2015 met 3,4 procent. Met deze groeiversnelling komt de omzet uit op €673,8 miljoen. Dat heeft McDonald’s Nederland vandaag bekendgemaakt. De positieve resultaten zijn volgens McDonald’s voor een belangrijk deel te danken aan de vernieuwingen, die nu op meer locaties worden doorgevoerd. Na de verbouwing van de 246 restaurants, waarin vorig jaar nog €28 miljoen is gestoken, heeft bijna de helft een vernieuwd keukenconcept. Hierdoor worden producten niet meer van tevoren gebakken, maar na de bestelling vers bereid. Over een jaar moet dat in alle restaurants het geval zijn. De hamburgerketen wordt nog een beetje luxer door de bediening aan tafel, een service die bestaat nu in twintig restaurants, uit te breiden naar vijftig vestigingen. De introductie van de Maestro-burger is een antwoord van McDonald’s op de luxe hamburgers die veel andere restaurants tegenwoordig op hun kaart zetten. Hamburgers Door de goede resultaten aangemoedigd gaat McDonald’s nog nadrukkelijker vernieuwingen doorvoeren, zegt Manu Steijaert, algemeen directeur van McDonald’s Nederland. Zo gaat de keten de mogelijkheid om hamburgers naar eigen smaak samen te stellen, nu mogelijk in vijf vestigingen, vanaf mei uitbreiden naar 150 restaurants. Bron: FD/@FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht

Burger King kiest in Europa voor De Vegetarische Slager

Fastfood - Diverse media melden vandaag dat De Vegetarische Slager de vegetarische burger van Burger King in Europa gaat leveren. Zij doen dat naar aanleiding van een bericht van persbureau AP dinsdag. De Vegetarische Slager maakt sinds bijna een jaar onderdeel uit van Unilever. Dat de Vegetarische Slager de producent wordt van de vegetarische Whopper in Europa is opmerkelijk omdat...

Lees bericht

Spare Rib Express wil af van fastfood-imago

Formulenieuws – Spare Rib Express wil zich niet meer zo sterk associëren met fastfood en gaat daarom afscheid nemen van de herkenbare vlammetjes op de bezorgauto's. Ondanks de herkenbaarheid van de opvallende vlammen wil de organisatie deze minder prominent brengen. “De nieuwe uitstraling van de wagens is ook omdat de huidige stijl inmiddels wat gedateerd wordt,” aldus woordvoerder David Pinedo...

Lees bericht

Spare Rib Express wil groeien in Duitsland

Formulenieuws - Met inmiddels 57 filialen in Nederlanden nog 5 in de planning voor de komende periode is Spare Rib Express klaar voor groei bij onze oosterburen. Ook omdat er al enkele jaren ervaringen zijn opgedaan in een bezorgfiliaal in het Duitse Nürnberg. De vestiging in Nürnberg is in samenwerking met Duits marketingbureau de afgelopen jaren succesvol gemaakt, laat David...

Lees bericht


Burger King ‘nieuwe stijl’ krijgt dubbele drive thru

Formulenieuws – De nieuwe Burger King locatie in Goes die deze week is open gegaan, heeft niet alleen een nieuwe huisstijl, maar krijgt ook als eerste vestiging een dubbele drive thru. De nieuwe, zogenaamde ‘pavilion’-vestiging in Zeeland, geldt ook Europees gezien als de nieuwe standaard. In Goes gaat het om een vrijstaand pand – vandaar de benaming pavilion -, dat in...

Lees bericht

Ontbijt en bezorging zorgen voor mooie cijfers bij McDonald’s

Fastservice –McDonald’s had vorig jaar een omzet van €896 miljoen, een groei van 10,3 procent in vergelijking met het jaar ervoor. Sterke stijgers zijn vooral ontbijt en bezorging. Ontbijt steeg met 17,6 procent en bezorging wordt inmiddels vanuit 28 restaurants gedaan. Ook het aantal gasten bij McDonald's steeg en wel met 4,6 procent. Dat waren niet alleen nieuwe gasten, maar bestaande klanten kwamen ook...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid