‘Maaltijd en koffie zijn voortaan vooraf te bestellen op Schiphol’


Luchthaven – Schiphol en HMSHost zijn een pilot gestart die het mogelijk maakt voor reizigers om met een QR-code eten en drinken op Schiphol achter de securitycontrole al vooraf te bestellen. De koffie en maaltijd kunnen op die manier klaar staan zodra de reiziger de douane is gepasseerd.

Reizigers kunnen hun bestelling regelen door een QR-code te scannen vanaf één van de fysieke banners of mediaschermen die zich bij en na de securitycontrole op de luchthaven Schiphol bevinden. Via deze QR-code is de bestelling te plaatsen en kan online worden afgerekend. Ook is aan te geven hoe laat de bestelling wordt opgehaald na de security.

Vrijwel alle horeca

Schiphol is een van de eerste luchthavens die deze online bestelservice aan haar reizigers aanbiedt. Al eerder konden bezoekers van Schiphol Plaza vooraf een order plaatsen, via de Foodsy-app. Omdat het vooraf bestellen van eten en drinken succesvol bleek, breidt de luchthaven deze service nu uit samen met HMSHost International. Nagenoeg alle horeca in Lounge 1 (Schengen) nemen deel waaronder Starbucks, La Place, Grand Café Het Paleis en Grab & Fly.

Voordelen

Volgens Irene Muysson, Head of Retail, F&B, Commercial Services bij Amsterdam Airport Schiphol biedt de service verschillende voordelen. Reizigers kunnen de tijd in de wachtrij voor de security gebruiken voor hun bestelling en ze hoeven bij aankomst in de Lounge niet te wachten omdat de bestelling klaar staat. HMSHost vindt het als wereldwijde marktleider in de voedings- en horecasector voor mensen die onderweg zijn, niet meer dan logisch dat zij versneld stappen zetten in digitale bestel- en betaalplatforms. Walter Seib, CEO HMSHost International: “Met deze service komen we tegemoet aan de vraag van onze klanten naar contactloze transacties en snellere dienstverlening .”

Uitbreiding

Er komen op verschillende locaties bij en achter de securitycontrole banners en digitale schermen met een QR-code. Deze QR-code brengt reizigers naar een bestelpagina waar zij kunnen kiezen bij welke horecagelegenheid ze een bestelling willen plaatsen. Na de pilotperiode wordt geëvalueerd of het aantal horecagelegenheden waarbij je vooraf kunt bestellen wordt uitgebreid.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



BackWERK en Lekkerland verlengen samenwerking

Samenwerking – Ook de komende jaren worden de bakery-cafe’s van backWERK bevoorraad door Lekkerland Nederland. Beide partijen hebben de samenwerking per april 2022 verlengd. De focus komt te liggen op verdere groei van de bakkerijketen.

Lees bericht

Erasmus MC doet gezonde voedingspilot met Health Food Wall

Zorg - De eerste Health Food Wall is nog altijd te zien op Schiphol. Sterker nog: het contract is net verlengd. Maar verder leek het een beetje stil rondom de vendingautomaat met gezonde producten. Totdat Erasmus MC in Rotterdam zich meldde met de installatie van vier automaten als pilot voor een periode van zes maanden.

Lees bericht



Schiphol opent eerste self-service winkel op Schiphol Plaza

Luchthavenshop – Luchthaven Schiphol heeft vrijdag op Schiphol Plaza de eerste self-service winkel, onder de naam Gate 24/7, geopend. De winkel bestaat uit tien verschillende verkoopautomaten, met een divers assortiment. Het assortiment is afkomstig van acht winkeliers die al gevestigd zijn op Schiphol Plaza.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid