‘Maaltijd en koffie zijn voortaan vooraf te bestellen op Schiphol’

Luchthaven – Schiphol en HMSHost zijn een pilot gestart die het mogelijk maakt voor reizigers om met een QR-code eten en drinken op Schiphol achter de securitycontrole al vooraf te bestellen. De koffie en maaltijd kunnen op die manier klaar staan zodra de reiziger de douane is gepasseerd.
Reizigers kunnen hun bestelling regelen door een QR-code te scannen vanaf één van de fysieke banners of mediaschermen die zich bij en na de securitycontrole op de luchthaven Schiphol bevinden. Via deze QR-code is de bestelling te plaatsen en kan online worden afgerekend. Ook is aan te geven hoe laat de bestelling wordt opgehaald na de security.
Vrijwel alle horeca
Schiphol is een van de eerste luchthavens die deze online bestelservice aan haar reizigers aanbiedt. Al eerder konden bezoekers van Schiphol Plaza vooraf een order plaatsen, via de Foodsy-app. Omdat het vooraf bestellen van eten en drinken succesvol bleek, breidt de luchthaven deze service nu uit samen met HMSHost International. Nagenoeg alle horeca in Lounge 1 (Schengen) nemen deel waaronder Starbucks, La Place, Grand Café Het Paleis en Grab & Fly.
Voordelen
Volgens Irene Muysson, Head of Retail, F&B, Commercial Services bij Amsterdam Airport Schiphol biedt de service verschillende voordelen. Reizigers kunnen de tijd in de wachtrij voor de security gebruiken voor hun bestelling en ze hoeven bij aankomst in de Lounge niet te wachten omdat de bestelling klaar staat. HMSHost vindt het als wereldwijde marktleider in de voedings- en horecasector voor mensen die onderweg zijn, niet meer dan logisch dat zij versneld stappen zetten in digitale bestel- en betaalplatforms. Walter Seib, CEO HMSHost International: “Met deze service komen we tegemoet aan de vraag van onze klanten naar contactloze transacties en snellere dienstverlening .”
Uitbreiding
Er komen op verschillende locaties bij en achter de securitycontrole banners en digitale schermen met een QR-code. Deze QR-code brengt reizigers naar een bestelpagina waar zij kunnen kiezen bij welke horecagelegenheid ze een bestelling willen plaatsen. Na de pilotperiode wordt geëvalueerd of het aantal horecagelegenheden waarbij je vooraf kunt bestellen wordt uitgebreid.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
STACH opent twee locaties op Schiphol
Formulenieuws - STACH heeft twee nieuwe winkels op Schiphol geopend. De locaties zijn gevestigd op Schiphol Plaza en in Lounge 4.
Lees berichtBackWERK en Lekkerland verlengen samenwerking
Samenwerking – Ook de komende jaren worden de bakery-cafe’s van backWERK bevoorraad door Lekkerland Nederland. Beide partijen hebben de samenwerking per april 2022 verlengd. De focus komt te liggen op verdere groei van de bakkerijketen.
Lees berichtErasmus MC doet gezonde voedingspilot met Health Food Wall
Zorg - De eerste Health Food Wall is nog altijd te zien op Schiphol. Sterker nog: het contract is net verlengd. Maar verder leek het een beetje stil rondom de vendingautomaat met gezonde producten. Totdat Erasmus MC in Rotterdam zich meldde met de installatie van vier automaten als pilot voor een periode van zes maanden.
Lees berichtRotterdam The Hague Airport krijgt ‘The Kitchen’ van HMSHost
Luchthaven – HMSHost is gestart met de bouw van een nieuw restaurant in de vernieuwde vertrekhal van Rotterdam The Hague Airport. De versmarktlocatie die de naam ‘The Kitchen’ krijgt, gaat eind april open.
Lees berichtSchiphol opent eerste self-service winkel op Schiphol Plaza
Luchthavenshop – Luchthaven Schiphol heeft vrijdag op Schiphol Plaza de eerste self-service winkel, onder de naam Gate 24/7, geopend. De winkel bestaat uit tien verschillende verkoopautomaten, met een divers assortiment. Het assortiment is afkomstig van acht winkeliers die al gevestigd zijn op Schiphol Plaza.
Lees berichtHMSHost opent eerste Nederlandse Vascobelo Café-Brasserie
Formulenieuws – Horecabedrijf HMSHost Nederland heeft dinsdag haar eerste Vascobelo Café-Brasserie geopend in de Utrechtse Stadskamer op Hoog Catharijne. De nieuwe samenwerking met het Belgische merk betekent een uitbreiding van het portfolio van HMSHost.
Lees bericht