‘Maaltijd en koffie zijn voortaan vooraf te bestellen op Schiphol’


Luchthaven – Schiphol en HMSHost zijn een pilot gestart die het mogelijk maakt voor reizigers om met een QR-code eten en drinken op Schiphol achter de securitycontrole al vooraf te bestellen. De koffie en maaltijd kunnen op die manier klaar staan zodra de reiziger de douane is gepasseerd.

Reizigers kunnen hun bestelling regelen door een QR-code te scannen vanaf één van de fysieke banners of mediaschermen die zich bij en na de securitycontrole op de luchthaven Schiphol bevinden. Via deze QR-code is de bestelling te plaatsen en kan online worden afgerekend. Ook is aan te geven hoe laat de bestelling wordt opgehaald na de security.

Vrijwel alle horeca

Schiphol is een van de eerste luchthavens die deze online bestelservice aan haar reizigers aanbiedt. Al eerder konden bezoekers van Schiphol Plaza vooraf een order plaatsen, via de Foodsy-app. Omdat het vooraf bestellen van eten en drinken succesvol bleek, breidt de luchthaven deze service nu uit samen met HMSHost International. Nagenoeg alle horeca in Lounge 1 (Schengen) nemen deel waaronder Starbucks, La Place, Grand Café Het Paleis en Grab & Fly.

Voordelen

Volgens Irene Muysson, Head of Retail, F&B, Commercial Services bij Amsterdam Airport Schiphol biedt de service verschillende voordelen. Reizigers kunnen de tijd in de wachtrij voor de security gebruiken voor hun bestelling en ze hoeven bij aankomst in de Lounge niet te wachten omdat de bestelling klaar staat. HMSHost vindt het als wereldwijde marktleider in de voedings- en horecasector voor mensen die onderweg zijn, niet meer dan logisch dat zij versneld stappen zetten in digitale bestel- en betaalplatforms. Walter Seib, CEO HMSHost International: “Met deze service komen we tegemoet aan de vraag van onze klanten naar contactloze transacties en snellere dienstverlening .”

Uitbreiding

Er komen op verschillende locaties bij en achter de securitycontrole banners en digitale schermen met een QR-code. Deze QR-code brengt reizigers naar een bestelpagina waar zij kunnen kiezen bij welke horecagelegenheid ze een bestelling willen plaatsen. Na de pilotperiode wordt geëvalueerd of het aantal horecagelegenheden waarbij je vooraf kunt bestellen wordt uitgebreid.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



FEBO opent vestiging op Schiphol Plaza

Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.

Lees bericht

Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht

Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten

Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden. 

Lees bericht


Schiphol volop bezig met vernieuwing Lounge 1

Luchthaven – Luchthaven Schiphol is volop bezig met de vernieuwing van Lounge 1. Reizigers kunnen terecht bij vier vernieuwde winkels, te weten We love Amsterdam, Finefoods, Let’s Play en Electronics. Schiphol werkt momenteel aan de herontwikkeling van deze vertrekhal. Zo wordt de lounge uitgebreid, looproutes aangepast en het aanbod aan voorzieningen zoals horeca en winkels vergroot.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid