Maaltijdboxen winnen geen terrein meer in 2019


Onderzoek – Het percentage Nederlanders dat gebruik maakt van maaltijdboxen neemt niet verder toe. Dit geldt ook voor de marktleider HelloFresh. Alleen Beebox was in staat, mede dank zij het samengaan met Willem & Drees, de positie te verbeteren.

Dit blijkt uit de OutofHome Shopper monitor. De OutofHome Shopper monitor is het grootste OutofHome onderzoek in Nederland en een initiatief van Rien de Koning van More2Market en @FoodClicks. In 2019 nam het aantal bestellers van maaltijdboxen met 0,1 procent toe, terwijl dat het jaar ervoor nog op bijna 2 procent groei zat. De opmars van maaltijdboxen was tien jaar geleden uiterst stormachtig.

2018 beste jaar

HelloFresh kreeg er volgens eigen zeggen in 2018 in alle landen waar het actief is flink meer klanten bij en verwerkte in dat jaar ook aanzienlijk meer bestellingen. In dat zelfde jaar werd mede daarom een groot dc geopend. Quitte Topman Dominik Richter, medeoprichter van het Duitse bedrijf in maltijdboxen, zei n een toelichting op die cijfers dat 2018 ‘mogelijk het meest succesvolle jaar was geweest’. Het bedrijf hoopte dat jaar quitte te draaien. HelloFresh is inmiddels bijna tien jaar actief.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sterke omzetgroei HelloFresh door coronacrisis

Maaltijdbox - HelloFresh SE, 's werelds marktleider van maaltijdpakketten, heeft een zeer sterk eerste kwartaal achter de rug. Geholpen door de coronamaatregelen, omdat mensen zoveel mogelijk thuis moesten blijven, steeg het aantal actieve klanten met 68,4% naar 4,18 miljoen. Dit resulteerde in een omzet groei van meer dan 66% naar bijna 700 miljoen euro.

Lees bericht

‘Maaltijdbox-kokers verspillen 21% minder voedsel’

Duurzaamheid – Huishoudens die gebruik maken van een maaltijdbox verspillen 21% minder voedsel, dan wanneer zelf de boodschappen worden gedaan in een supermarkt. Dit cijfer weegt daarom mee in het duurzaamheidsrapport van maaltijdbezorger HelloFresh. Net als de elektrische bezorging in de binnenring van Amsterdam.

Lees bericht


Koffie met 16,5% meest populaire consumptie buiten de deur

Marktcijfers – Koffie is verreweg de meest populaire drank buiten de deur. Van alle consumpties is maar liefst in 16,5 procent een bakkie koffie. De geleidelijke daling van de normale koffie en espresso wordt daarin volledig gecompenseerd door de stijging van melkkoffies, zoals cappuccino en koffie verkeerd.

Lees bericht


HelloFresh zet volgende stap in verduurzaming

Verduurzamen - Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft de volgende stap genomen in de verduurzaming van de bezorging aan haar klanten. Sinds oktober 2019 werkt HelloFresh met een softwaresysteem om de bezorgroutes in de Benelux verder te optimaliseren en bezorgt het in de binnenring van Amsterdam voortaan met elektrische busjes.

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid