Maaltijdboxen winnen geen terrein meer in 2019


Onderzoek – Het percentage Nederlanders dat gebruik maakt van maaltijdboxen neemt niet verder toe. Dit geldt ook voor de marktleider HelloFresh. Alleen Beebox was in staat, mede dank zij het samengaan met Willem & Drees, de positie te verbeteren.

Dit blijkt uit de OutofHome Shopper monitor. De OutofHome Shopper monitor is het grootste OutofHome onderzoek in Nederland en een initiatief van Rien de Koning van More2Market en @FoodClicks. In 2019 nam het aantal bestellers van maaltijdboxen met 0,1 procent toe, terwijl dat het jaar ervoor nog op bijna 2 procent groei zat. De opmars van maaltijdboxen was tien jaar geleden uiterst stormachtig.

2018 beste jaar

HelloFresh kreeg er volgens eigen zeggen in 2018 in alle landen waar het actief is flink meer klanten bij en verwerkte in dat jaar ook aanzienlijk meer bestellingen. In dat zelfde jaar werd mede daarom een groot dc geopend. Quitte Topman Dominik Richter, medeoprichter van het Duitse bedrijf in maltijdboxen, zei n een toelichting op die cijfers dat 2018 ‘mogelijk het meest succesvolle jaar was geweest’. Het bedrijf hoopte dat jaar quitte te draaien. HelloFresh is inmiddels bijna tien jaar actief.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht


Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht


Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht


HelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager

Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.

Lees bericht

‘Nederlander beknibbelt op kerstdiner vanwege inflatie’

Onderzoek – Een kleiner gezelschap aan de eettafel en een minder luxe kerstmenu. Dat is het gevolg van de inflatie dat ook mensen parten speelt tijdens de feestdagen. Volgens onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh leveren de hoge prijzen van voedsel de Nederlander wel degelijk zorgen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid