Maaltijdkoeriers op de fiets overstelpen de stad


Bezorging - Wie Amsterdam bezoekt heeft grote kans op zij te moeten springen voor de maaltijdkoerier op de fiets. Het stalenroos is namelijk het perfecte transportmiddel in de drukke hoofdstad en andere grote Nederlandse steden. Foodora en Deliveroo hebben een jaar na hun oprichting ruim duizend bezorgers op de fiets gehesen om maaltijden, bereid door kwaliteitsrestaurants, aan huis of bij bedrijven te bezorgen. De fiets als transportmiddel; hij is terug van weggeweest. En je kunt er niet omheen. De bezorgers van Foodora en Deliveroo zijn namelijk in fel roze of groene bedrijfskleding gestoken. Vooral rond etenstijd rijden honderden maaltijdbezorgers rond, voorzien van een krat of rugtas. Directeur Philip Padberg van Deliveroo beaamt in De Telegraaf graag dat het vak fietskoerier dankzij de van oorsprong Britse koeriersdienst met een opmars bezig is. “We begonnen in juli van vorig jaar met 25 bezorgers en hebben nu duizend fietskoeriers in heel Nederland, waarvan 600 tot 700 parttime in Amsterdam rondrijden.” Ook Foodora groeit als kool en heeft al 600 fietskoeriers in dienst, waarvan het grootste deel in de hoofdstad. En het einde van de groei is niet in zicht. Bezorgkosten Deliveroo en Foodora zijn de nieuwe sterren aan het foodfirmament. “Restaurants zijn goed in het bereiden van eten, maar hadden vaak geen zin in de logistieke operatie die bezorging met zich meebrengt. Zij focussen zich op het eten, wij doen de rest”, aldus Padberg. Foordora en Deliveroo brengen klanten 2,50 euro bezorgkosten in rekening, naast het percentage van het bestelbedrag dat het restaurant moet afdragen. Honderden restaurants doen mee. Foodora, dat zelfs eten aanbiedt van sterrenrestaurant &samhoud places, hanteert de regel dat een bestelling niet langer dan 10 tot 15 minuten onderweg mag zijn, wat neer komt op ongeveer 2,5 kilometer fietsen. “Maar het gemiddelde ritje duurt de helft. Dus het heeft geen enkele zin om de bezorging met scooters te doen”, aldus directeur Vincent Hosman. Deliveroo zegt wekelijks tussen de 30 en 40 nieuwe bezorgers aan te nemen. Ook Foodora is hard op zoek naar extra koeriers. Bron: @FoodClicks/De Telegraaf   Bezorging - Wie Amsterdam bezoekt heeft grote kans op zij te moeten springen voor de maaltijdkoerier op de fiets. Het stalenroos is namelijk het perfecte transportmiddel in de drukke hoofdstad en andere grote Nederlandse steden. Foodora en Deliveroo hebben een jaar na hun oprichting ruim duizend bezorgers op de fiets gehesen om maaltijden, bereid door kwaliteitsrestaurants, aan huis of bij bedrijven te bezorgen. De fiets als transportmiddel; hij is terug van weggeweest. En je kunt er niet omheen. De bezorgers van Foodora en Deliveroo zijn namelijk in fel roze of groene bedrijfskleding gestoken. Vooral rond etenstijd rijden honderden maaltijdbezorgers rond, voorzien van een krat of rugtas. Directeur Philip Padberg van Deliveroo beaamt in De Telegraaf graag dat het vak fietskoerier dankzij de van oorsprong Britse koeriersdienst met een opmars bezig is. “We begonnen in juli van vorig jaar met 25 bezorgers en hebben nu duizend fietskoeriers in heel Nederland, waarvan 600 tot 700 parttime in Amsterdam rondrijden.” Ook Foodora groeit als kool en heeft al 600 fietskoeriers in dienst, waarvan het grootste deel in de hoofdstad. En het einde van de groei is niet in zicht. Bezorgkosten Deliveroo en Foodora zijn de nieuwe sterren aan het foodfirmament. “Restaurants zijn goed in het bereiden van eten, maar hadden vaak geen zin in de logistieke operatie die bezorging met zich meebrengt. Zij focussen zich op het eten, wij doen de rest”, aldus Padberg. Foordora en Deliveroo brengen klanten 2,50 euro bezorgkosten in rekening, naast het percentage van het bestelbedrag dat het restaurant moet afdragen. Honderden restaurants doen mee. Foodora, dat zelfs eten aanbiedt van sterrenrestaurant &samhoud places, hanteert de regel dat een bestelling niet langer dan 10 tot 15 minuten onderweg mag zijn, wat neer komt op ongeveer 2,5 kilometer fietsen. “Maar het gemiddelde ritje duurt de helft. Dus het heeft geen enkele zin om de bezorging met scooters te doen”, aldus directeur Vincent Hosman. Deliveroo zegt wekelijks tussen de 30 en 40 nieuwe bezorgers aan te nemen. Ook Foodora is hard op zoek naar extra koeriers. Bron: @FoodClicks/De Telegraaf  

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nederlanders verbreken eerder hun goede (eet)voornemens

Bezorganalyse - Dit jaar verbreken Nederlanders eerder dan ooit hun goede eetvoornemens. Dat blijkt uit een prognose van Deliveroo. De maaltijdbezorgservice voorspelt dat donderdag 13 januari 2022 om 19:14 de Nederlandse consument de goed voornemens is vergeten en weer massaal fastfood, zoete lekkernijen en alcohol bestelt.

Lees bericht


Vraag en klantenaantal nemen toe bij Deliveroo for Work

Bezorgdienst  -  Sinds de start van het jaar is de vraag naar bedrijfscatering via Deliveroo for Work, eerder bekend als Deliveroo for Business, gestegen. De brutotransactiewaarde steeg met 165% in het tweede kwartaal ten opzichte van een jaar eerder. Ook het aantal nieuwe klanten nam toe. Dat laat bezorgservice Deliveroo weten.

Lees bericht

Joep Hutschemakers nieuwe GM Benelux Deliveroo

Benoeming - Deliveroo heeft Joep Hutschemakers benoemd tot General Manager Benelux. Hij leidt al sinds augustus het bezorgplatform vanuit Amsterdam. Later wordt voor België en Luxemburg gezocht naar een general manager die aan hem zal rapporteren.

Lees bericht

‘Roomijs populairder bij Nederlanders dan softijs’

Onderzoek – Nederlanders zijn gek op ijs, maar sommige ijsvarianten hebben toch de voorkeur. Zo is roomijs (40%) de favoriete ijssoort is, gevolgd door een hoorntje softijs (30%) en op de derde plek sorbetijs (17%). Dit bleek uit onderzoek van maaltijdenplatform Deliveroo onder 1000 Nederlanders.

Lees bericht



Deliveroo en FEBO starten actie rondom de Gouden Bitterbal

Formulenieuws – Onlangs meldde bezorgdienst Deliveroo op basis van eigen data dat de bitterbal een van de meest bestelde snacks was. Reden om met cafetariaketen FEBO een actie op te zetten rondom deze snack, met als inzet de Gouden Bitterbal. Wie straks bij een bestelling de Gouden Bitterbal aantreft kan een maandlang gratis bitterballen eten.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid