Magnum schakelt met ijsbekers over op gerecycled plastic
IJS – Unilever schakelt voor de ijsbekers van Magnum over op gerecycled plastic. Na een succesvolle pilot-lancering vorig jaar in Spanje, België en Nederland is dat besloten. In 2020 zullen in heel Europa meer dan 7 miljoen ijsbekers worden verkocht van gerecycled plastic.
Magnum is het eerste ijsmerk die gerecycled plastic in gebruik neemt. De bekers zijn zowel voor binnen- als voor buitenconsumptie geschikt en verkrijgbaar. Julien Barraux, Global Magnum Vice President: "Met deze nieuwe aanpak hopen we de voedings- en verfrissingsindustrie naar een duurzamere toekomst te leiden en de weg vrij te maken voor een circulaire economie."
Tegen eind 2020 zal Magnum naar schatting 160.000 kilo van het gecertificeerd gerecycled plastic gebruik maken. De stap maakt deel uit van Unilevers doelstelling om sowieso afval zoveel mogelijk te verminderen. Zo wil het bedrijf het gebruik van nieuw plastic halveren door het gebruik van plastic verpakkingen met meer dan 100.000 ton te verminderen en het gebruik van gerecycled plastic tegen 2025 te vergroten en te versnellen. De Magnum-bekers zijn nu verkrijgbaar in Europa en zullen vanaf 2021 wereldwijd gelanceerd worden.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vriesversprijzen voor Dirk, FastFruit, Jumbo, Magnum en Mora
Verkiezing - Mora is VriesVers A-merk van het Jaar 2024 en Dirk (met 1 De Beste) is VriesVers Huismerk van het Jaar 2024. De jaarlijkse vriesversprijzen werden van de week tijdens het winaarsevent - de ‘Colden Globes’ - van het VriesVers Platform (VVP) uitgereikt. De VriesVers Innovatieprijs ging naar FastFruit. De beste VriesVers Introductie was Magnum Double Sunlover en aan de huismerkkant de...
Lees berichtVerstegen vernieuwt professionele productassortiment
Introductie – Familiebedrijf Verstegen Spices & Sauces uit Rotterdam introduceert een vernieuwd Verstegen Professional assortiment. Het assortiment is exclusief gericht op de professionele chef en versspecialist.
Lees berichtJasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtUnilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo starten ‘Het Wortel Collectief’
Samenwerking – Omdat je samen in regeneratieve landbouw meer kunt bereiken dan alleen zijn Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo ‘Het Wortel Collectief’ gestart. De naam verwijst naar het eerste product dat in het kader van het gezamenlijk regeneratieve project wordt ingezet, de wortel.
Lees berichtBakker Bart test ijsconcept met Heldro IJs
Formulenieuws - Bakker Bart start een pilot in samenwerking met Heldro IJs. De test vindt plaats op een viertal locaties, te weten Nijmegen (Broerstraat), Venlo (Lomstraat), Winschoten en Dordrecht, De franchisers in gaan de franchisenemers met vers Heldro IJs aan de slag. Gekozen is voor een landelijke spreiding, omdat Bakker Bart wil kijken of het ijs een kansrijke aanvulling is...
Lees berichtMark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry
Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.
Lees bericht