Groothandels openen hun zb-locaties voor consumenten


Groothandel – De zelfbedieningslocaties van onder andere Makro, Sligro, Hanos gaan tijdelijk de deuren openen voor consumenten. Ook de andere groothandels, zoals GEPU, openen hun zb-locaties. De openstelling maakt deel uit van het noodpakket dat de levensmiddelensector eerder deze week presenteerde aan minister-president Mark Rutte.

Het betekent dat ook de niet-pashouders vanaf vandaag terecht kunnen bij de voorraden van de diverse groothandels. Normaal gesproken zijn het alleen ondernemers, maar zeker doordat de horeca stilligt, liggen de verkopen beduidend lager dan normaal. Bovendien voorkomt de maatrgel een hoop voedselverspilling.

Door consumenten nu de gelegenheid te geven de artikelen te kopen wordt er ook druk bij de distributie van levensmiddelen bij de supermarktketens weggenomen.Hierdoor kunnen de supermarktketens sneller hun eigen winkelvoorraden weer op orde krijgen

Eerder liet CBL-voorzitter Bert Roetert in een brief al weten aan het kabinet dat de groothandels vol liggen met goede producten, die moeten worden weggegooid als ze niet beschikbaar komen van consumenten.

(Bericht gecorrigeerd op 20-03-2020 om 9.38 uur)

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Zb-locaties van Sligro blijven open

Groothandel – Hoewel het uitzonderlijke tijden zijn, blijven de zb-locaties van Sligro open. Ook hanteert de groothandel dezelfde reguliere openingstijden.Dat maakte Kees Kiestra, directeur zelfbedieningsvestigingen en Dries Bögels, directeur Sligro Nederland vandaag bekend.

Lees bericht

Winst Sligro daalt een kwart in transitiejaar

Groothandel – De winst van groothandel Sligro is het afgelopen jaar met een kwart gedaald. De groothandel uit Veghel wist over 2019 een winst van 34 miljoen euro te realiseren. Stijgende kosten in de logistiek, lagere bestellingen bij de ‘Heineken-klanten’  en opstartverliezen in België hebben in belangrijke mate voor het drukkend resultaat gezorgd in dit ‘transitiejaar’. Sligro stond vorig jaar voor diverse ingrijpende...

Lees bericht

Makro wint Foodservice Marketing Award met Dish

Prijsuitreiking – Groothandel Makro werd woensdag 15 januari met DISH uitgeroepen tot beste marketingconcept. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservicebranche en werd tijdens de Marketing Breakfast Club van Foodservice XS op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt. DISH is een nieuw digitaal platform voor horecaondernemers dat ook zeer geschikt is voor start-ups. Met het initiatief wil...

Lees bericht


Hocras stopt met zb en focust op de online bezorgdienst

Groothandel – Hocras stopt met zelfbediening en gaat zich volledig focussen op de online bezorgdienst. Als gevolg van die beslissing verhuist het bedrijf naar Almere en sluit het de vestiging in Bussum na 45 jaar. Volgens Hocras is de markt zich snel aan het veranderen. Er ontwikkelen zich nieuwe kanalen en ook de wensen van de klanten veranderen, zo laat het bedrijf...

Lees bericht

Omzetgroei Sligro dankzij overnames

Groothandel - Sligro heeft de omzet het afgelopen jaar zien stijgen. De stijging was vooral te danken aan de gedane overnames. De resultaten werden vanochtend in een summier bericht bekend gemaakt. Op 23 januari komt het groothandelsbedrijf met de volledige jaarcijfers naar buiten. De omzet in 2019 kam neer op 2,39 miljard euro. Dat is 2,1 procent meer dan een jaar eerder. Maar als...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid