Makro en Warsteiner gaan intensief samenwerken


Groothandel - Makro Nederland en Warsteiner Benelux worden elkaar preferred partner en gaan voortaan verdergaand samenwerken. Beide partijen gaan vanaf vandaag een start maken met het leveren van een totaaloplossing voor de horeca.

Beide bedrijven gaan voortaan samen optrekken naar de horecabedrijven. Makro kan haar klanten vanaf vandaag het complete servicepakket van een premium biermerk aanbieden en Warsteiner op haar beurt biedt toekomstige klanten een one-stop shopping mogelijkheid bij een landelijke foodservice partner. Warsteiner Benelux directeur Marc Schulten: ‘Onze missie is om het meest geliefde Duitse biermerk ter wereld te zijn. Om deze rol in Nederland te verwezenlijken moeten we consistent investeren in onze kwalitatieve positie als professionele en betrouwbare partner voor de horecaondernemers en distributiepartners.’

Totaalpakket

De ambitie van Warsteiner, sluit ook aan bij de plannen die Makro heeft, namelijk de nummer 1 groothandel in Nederland worden. ‘Wij vinden het belangrijk dat wij als groothandel de horeca meer bieden dan alleen een breed assortiment producten en scherpe prijs. Door het leveren van serieuze bierexpertise en beleving, investeren we meer dan alleen in het product en kijken we naar het totaalpakket van product, service en kwaliteit,’ stelt Markus Pieters, Head of Horeca van Makro Nederland.

Support

Warsteiner wil haar positie als professionele partner voor horecaondernemers verder verstevigen. Naast hoogwaardig bier biedt Warsteiner ook  support en training aan de horeca rondom bier. Ook Makro is bezig om haar positie te verstevigen. Makro gaat daarbij voor groots. Groots in volume, kwaliteit en aanbod. Maar ook in service. Makro wil haar klanten in de horeca helpen bij het verder succesvol maken van hun onderneming. “Door deze samenwerking zijn wij nu ook in staat om dit aanbod aan te vullen met dit biermerk zodat een totaaloplossing voor onze klanten ontstaat. Zo kunnen onze klanten vanaf nu bijvoorbeeld gebruik maken van financieringen en het leveren van tap- en koeltechniek. Maar ook kunnen we voorzien in inrichting en huur van materialen bij evenementen’, aldus Markus Pieters, Head of Horeca van Makro Nederland.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nationale Horecadag in het teken van Trots op de Horeca

Nationale Horecadag - Onlangs publiceerde L1NDA haar grootschalig onderzoek waarin naar voren kwam dat het aantal werkenden in de horeca weer op het niveau is van voor corona. Weliswaar met grote verschillen in sectoren, maar de algemene tendens is positief. Is er reden tot voorzichtige positiviteit en optimisme? Als je het aan de organisatie van de Nationale Horecadag vraagt...

Lees bericht



Regionale aanpak vraagt vroege sluiting horeca Randstad

Coronamaatregelen – De horecabedrijven in het westen van het land moeten eerder dicht en het maximum aantal mensen in feestzaal gaat terug van honderd naar vijftig. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van de persconferentie van vrijdagavond van premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid.

Lees bericht

Horecabezoek in juli en augustus weer bijna op oude niveau

Onderzoek - Één zwaluw maakt nog geen zomer, maar lichtpuntjes zijn er wel. Doordat veel mensen de vakantie in eigen land hebben doorgebracht en het mooie terrasweer, hebben veel mensen de weg naar de horecabedrijven weer weten te vinden. Niet alleen de jongeren, maar ook de groep ouder dan 50 jaar.

Lees bericht


Rabobank ziet horeca in derde kwartaal opveren

Analyse – De Nederlandse economie herstelt zich traag van alle beperkende coronamaatregelen, maar toch ziet de Rabobank ook lichtpuntjes. In een maandag verschenen rapport verwacht de bank dat de horecaomzet in het derde kwartaal opveert. Maar of die doorzet is de vraag. Veel zal afhangen van het vertrouwen van de consument, want die is nog erg voorzichtig.

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid