Makro en Warsteiner gaan intensief samenwerken


Groothandel - Makro Nederland en Warsteiner Benelux worden elkaar preferred partner en gaan voortaan verdergaand samenwerken. Beide partijen gaan vanaf vandaag een start maken met het leveren van een totaaloplossing voor de horeca.

Beide bedrijven gaan voortaan samen optrekken naar de horecabedrijven. Makro kan haar klanten vanaf vandaag het complete servicepakket van een premium biermerk aanbieden en Warsteiner op haar beurt biedt toekomstige klanten een one-stop shopping mogelijkheid bij een landelijke foodservice partner. Warsteiner Benelux directeur Marc Schulten: ‘Onze missie is om het meest geliefde Duitse biermerk ter wereld te zijn. Om deze rol in Nederland te verwezenlijken moeten we consistent investeren in onze kwalitatieve positie als professionele en betrouwbare partner voor de horecaondernemers en distributiepartners.’

Totaalpakket

De ambitie van Warsteiner, sluit ook aan bij de plannen die Makro heeft, namelijk de nummer 1 groothandel in Nederland worden. ‘Wij vinden het belangrijk dat wij als groothandel de horeca meer bieden dan alleen een breed assortiment producten en scherpe prijs. Door het leveren van serieuze bierexpertise en beleving, investeren we meer dan alleen in het product en kijken we naar het totaalpakket van product, service en kwaliteit,’ stelt Markus Pieters, Head of Horeca van Makro Nederland.

Support

Warsteiner wil haar positie als professionele partner voor horecaondernemers verder verstevigen. Naast hoogwaardig bier biedt Warsteiner ook  support en training aan de horeca rondom bier. Ook Makro is bezig om haar positie te verstevigen. Makro gaat daarbij voor groots. Groots in volume, kwaliteit en aanbod. Maar ook in service. Makro wil haar klanten in de horeca helpen bij het verder succesvol maken van hun onderneming. “Door deze samenwerking zijn wij nu ook in staat om dit aanbod aan te vullen met dit biermerk zodat een totaaloplossing voor onze klanten ontstaat. Zo kunnen onze klanten vanaf nu bijvoorbeeld gebruik maken van financieringen en het leveren van tap- en koeltechniek. Maar ook kunnen we voorzien in inrichting en huur van materialen bij evenementen’, aldus Markus Pieters, Head of Horeca van Makro Nederland.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Thuisbezorging in 4 weken tijd met 20% gestegen

Analyse – De horeca is deze zomer minder hard gestegen dan in de zomer van vorig jaar. Anders ligt dat bij thuisbezorging. Dat blijft maar doorstijgen. De afgelopen 4 weken wederom met 20 procent (van 6,5% van de avondmaaltijden thuis naar 7,9%).

Lees bericht




Vermaat verzorgde 11.000 gasten per dag tijdens F1 in Zandvoort

Catering – Nu het geluid van de F1 is verstomd en Zandvoort weer terug is gegeven aan de strandgasten, maakt Vermaat, een van de horecapartners van het driedaagse event de balans op; tijdens het raceweekend heeft het bedrijf in tien lounges zo’n 11.000 gasten per dag verzorgd met eten, drinken en gastvrijheid.

Lees bericht


Combinatie TAPP en Heineken geeft horecabedrijf insights

Insights - TAPP en bierbrouwer Heineken gaan samenwerken. Het bedrijf dat data verzamelt voorziet Nederlandse horecaondernemers van inzichten op basis van verkoopdata waarmee zij hun bedrijf beter kunnen laten aansluiten op de markt. Door de samenwerking komt de informatie van de scale-up op grote schaal beschikbaar.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid