Makro koopt het eerste haringvaatje voor 95.500 euro


Groothandel – Bijna traditioneel ging het eerste vaatje Hollandse Nieuwe op de Scheveningse visafslag naar Makro Nederland. Het vaatje bracht 95.500 euro op dat ten goede komt aan Stichting MAG IK DAN BIJ JOU. Het is de vierde keer dat Makro het eerste vaatje weet te bemachtigen. Het eerste vaatje Hollandse Nieuwe is een echte traditie waarbij de verse vis een platform krijgt voor het seizoen.“We zijn er trots op dat we dit vaatje voor de vierde keer in de wacht slepen”, aldus Jan van de Werken, Category Manager Vis bij Makro Nederland.  Vette haring Een deskundig keurpanel, bestaande uit haringdeskundigen Arie Kuijt en Anneke Ouwehand-Heemskerk en chef-kok Erik Tas van Bij Erik uit Leidschendam, waren vol lof over de nieuwe haring: de vangst van 2019 is een gezonde, vette haring! De haring voldoet tevens aan het keurmerk duurzame visserij. Makro levert met de aankoop van het vaatje een forse bijdrage aan de Stichting MAG IK DAN BIJ JOU. Een stichting die bijdraagt aan de veiligheid en geborgenheid van kinderen met kanker tijdens hun behandeling in het ziekenhuis. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Groothandels per 1 juni weer gesloten voor particulieren

Groothandels - De Nederlandse foodservicegroothandels zijn per 1 juni weer alléén open voor pashouders. Dat heeft het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) dinsdagmorgen bekend gemaakt. Sinds 19 maart konden ook particulieren voor hun dagelijkse boodschappen bij de zelfbedieningsgroothandels terecht als gevolg van de grote drukte bij supermarkten en de grote versvoorraden in de foodservicebranche.

Lees bericht

Groothandels openen hun zb-locaties voor consumenten

Groothandel – De zelfbedieningslocaties van onder andere Makro, Sligro, Hanos gaan tijdelijk de deuren openen voor consumenten. Ook de andere groothandels, zoals GEPU, openen hun zb-locaties. De openstelling maakt deel uit van het noodpakket dat de levensmiddelensector eerder deze week presenteerde aan minister-president Mark Rutte.

Lees bericht

Makro wint Foodservice Marketing Award met Dish

Prijsuitreiking – Groothandel Makro werd woensdag 15 januari met DISH uitgeroepen tot beste marketingconcept. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservicebranche en werd tijdens de Marketing Breakfast Club van Foodservice XS op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt. DISH is een nieuw digitaal platform voor horecaondernemers dat ook zeer geschikt is voor start-ups. Met het initiatief wil...

Lees bericht


Makro introduceert horecaplatform DISH

Groothandel – Markro Nederland heeft tijden de beurs Gastvrij Rotterdam de lancering gedaan van het digitale platform DISH voor horecaondernemers. DISH moet ondernemers helpen om eenvoudig een website te onderhouden, reserveringen te kunnen maken en het teammanagement te organiseren. DISH staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality. Met DISH krijgen ondernemers toegang tot verschillende online diensten: van website tot reserveringstool...

Lees bericht

‘Hollandse Nieuwe verouderd en moet vernieuwen’

Onderzoek – Uit onderzoek blijkt dat het ‘haring happen’ toch vooral een eettraditie is die past bij de groep vijftigplussers. De zogeheten millennials (de generatie geboren tussen 1980 en 2000) associëren het eten van Hollandse Nieuwe vooral met een oubollige traditie. Het Nederlands Visbureau wil daarin verandering brengen en is een campagne gestart: Hollandse Nieuwe Stijl, haring zoals je ‘m nog nooit...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid