Makro Nieuwegein werkt samen met Local2Local


Groothandels - Makro Nieuwegein wil met het initiatief Local2Local, waarbij zo’n vijftig regionale foodbedrijven zijn aangesloten, verbinding aan gaan tussen leveranciers en eigen klanten. Nieuwegein is vooralsnog de enige Makro-locatie waarbij de invulling als ontmoetingscentrum zo nadrukkelijk is ingevuld. Bij de introductie van het nieuwe format voor de zeventien Nederlandse groothandelsvestigingen werd door Markro CEO Kef van Helbergen al aangegeven dat het netwerkplein (en onderdeel werken & netwerken) heel belangrijk is binnen het nieuwe Makro-concept, maar niet het allerbelangrijkste. Dat blijft gewoon de verkoop in de winkel en dus het shoppen en inkopen. Het werken&netwerken moet wel het verschil gaan maken en de reden zijn dat klanten naar Makro komen. In de nieuwe, verbouwde vestigingen is daarvoor een speciale plek ingericht. Nieuwegein is een zogenaamde juniorvestigingen van de groothandel, omdat de locatie wat kleiner is dan de vestigingen in de grote steden, maar heeft met het initiatief wel als eerste vestiging, naast een eigen zakelijke ontmoetingsplek, ook een concrete invulling voor die netwerkfunctie. Marktplaats Makro wilvanuit haar nieuwe strategie een unieke marktplaats zijn voor ondernemers, waar ze terecht kunnen voor al hun zakelijke inkopen, om te shoppen, te netwerken én te werken. Een verbinding aangaan met het Local2Local-initiatief betekent voor Makro ook een sterkere relatie met lokale ondernemers. Makro-klanten kunnen het verhaal achter de producten aan hún klantenkring overbrengen – wellicht ondersteund door een bezoek aan een teler of een speciale workshop in de Makrovestiging zelf. Local2Local bestaat 3 jaar en heeft inmiddels een online assortiment van 500 boerenproducten, waarvan er zo’n 70 tot 80 producten bij Makro staan. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Groothandels per 1 juni weer gesloten voor particulieren

Groothandels - De Nederlandse foodservicegroothandels zijn per 1 juni weer alléén open voor pashouders. Dat heeft het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) dinsdagmorgen bekend gemaakt. Sinds 19 maart konden ook particulieren voor hun dagelijkse boodschappen bij de zelfbedieningsgroothandels terecht als gevolg van de grote drukte bij supermarkten en de grote versvoorraden in de foodservicebranche.

Lees bericht

Groothandels openen hun zb-locaties voor consumenten

Groothandel – De zelfbedieningslocaties van onder andere Makro, Sligro, Hanos gaan tijdelijk de deuren openen voor consumenten. Ook de andere groothandels, zoals GEPU, openen hun zb-locaties. De openstelling maakt deel uit van het noodpakket dat de levensmiddelensector eerder deze week presenteerde aan minister-president Mark Rutte.

Lees bericht

Zb-locaties van Sligro blijven open

Groothandel – Hoewel het uitzonderlijke tijden zijn, blijven de zb-locaties van Sligro open. Ook hanteert de groothandel dezelfde reguliere openingstijden.Dat maakte Kees Kiestra, directeur zelfbedieningsvestigingen en Dries Bögels, directeur Sligro Nederland vandaag bekend.

Lees bericht

Verbruggen Food Group verhuist naar nieuw DC in Cuijk

Groothandel - Verbruggen Food Group betrekt medio april 2021 een nieuw distributiecentrum van 60.000 m2 op Businesspark Laarakker langs de A73 bij Cuijk. Voor Verbruggen Food Group is de verhuizing noodzakelijk wegens de groei die de groothandel momenteel ondergaat.

Lees bericht


Makro wint Foodservice Marketing Award met Dish

Prijsuitreiking – Groothandel Makro werd woensdag 15 januari met DISH uitgeroepen tot beste marketingconcept. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservicebranche en werd tijdens de Marketing Breakfast Club van Foodservice XS op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt. DISH is een nieuw digitaal platform voor horecaondernemers dat ook zeer geschikt is voor start-ups. Met het initiatief wil...

Lees bericht

Chefs Culinar breidt uit en wil nog twee grote locaties bouwen

Groothandel – Dat de Duitse groothandel Chefs Culinar grootse plannen heeft in Nederland is bekend. Maar in welk tempo exact niet. Sinds de komst in 2014 neemt het levensmiddelenbedrijf de tijd voor expansie. Nu de uitbreiding van de locatie in Nijmegen in volle gang is, wil directeur Eric Boeijen wel kwijt dat hij in Nederland op termijn nog een tweetal grote locaties...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid