Makro Nieuwegein werkt samen met Local2Local


Groothandels - Makro Nieuwegein wil met het initiatief Local2Local, waarbij zo’n vijftig regionale foodbedrijven zijn aangesloten, verbinding aan gaan tussen leveranciers en eigen klanten. Nieuwegein is vooralsnog de enige Makro-locatie waarbij de invulling als ontmoetingscentrum zo nadrukkelijk is ingevuld. Bij de introductie van het nieuwe format voor de zeventien Nederlandse groothandelsvestigingen werd door Markro CEO Kef van Helbergen al aangegeven dat het netwerkplein (en onderdeel werken & netwerken) heel belangrijk is binnen het nieuwe Makro-concept, maar niet het allerbelangrijkste. Dat blijft gewoon de verkoop in de winkel en dus het shoppen en inkopen. Het werken&netwerken moet wel het verschil gaan maken en de reden zijn dat klanten naar Makro komen. In de nieuwe, verbouwde vestigingen is daarvoor een speciale plek ingericht. Nieuwegein is een zogenaamde juniorvestigingen van de groothandel, omdat de locatie wat kleiner is dan de vestigingen in de grote steden, maar heeft met het initiatief wel als eerste vestiging, naast een eigen zakelijke ontmoetingsplek, ook een concrete invulling voor die netwerkfunctie. Marktplaats Makro wilvanuit haar nieuwe strategie een unieke marktplaats zijn voor ondernemers, waar ze terecht kunnen voor al hun zakelijke inkopen, om te shoppen, te netwerken én te werken. Een verbinding aangaan met het Local2Local-initiatief betekent voor Makro ook een sterkere relatie met lokale ondernemers. Makro-klanten kunnen het verhaal achter de producten aan hún klantenkring overbrengen – wellicht ondersteund door een bezoek aan een teler of een speciale workshop in de Makrovestiging zelf. Local2Local bestaat 3 jaar en heeft inmiddels een online assortiment van 500 boerenproducten, waarvan er zo’n 70 tot 80 producten bij Makro staan. Bron: @FoodClicks Groothandels - Makro Nieuwegein wil met het initiatief Local2Local, waarbij zo’n vijftig regionale foodbedrijven zijn aangesloten, verbinding aan gaan tussen leveranciers en eigen klanten. Nieuwegein is vooralsnog de enige Makro-locatie waarbij de invulling als ontmoetingscentrum zo nadrukkelijk is ingevuld. Bij de introductie van het nieuwe format voor de zeventien Nederlandse groothandelsvestigingen werd door Markro CEO Kef van Helbergen al aangegeven dat het netwerkplein (en onderdeel werken & netwerken) heel belangrijk is binnen het nieuwe Makro-concept, maar niet het allerbelangrijkste. Dat blijft gewoon de verkoop in de winkel en dus het shoppen en inkopen. Het werken&netwerken moet wel het verschil gaan maken en de reden zijn dat klanten naar Makro komen. In de nieuwe, verbouwde vestigingen is daarvoor een speciale plek ingericht. Nieuwegein is een zogenaamde juniorvestigingen van de groothandel, omdat de locatie wat kleiner is dan de vestigingen in de grote steden, maar heeft met het initiatief wel als eerste vestiging, naast een eigen zakelijke ontmoetingsplek, ook een concrete invulling voor die netwerkfunctie. Marktplaats Makro wilvanuit haar nieuwe strategie een unieke marktplaats zijn voor ondernemers, waar ze terecht kunnen voor al hun zakelijke inkopen, om te shoppen, te netwerken én te werken. Een verbinding aangaan met het Local2Local-initiatief betekent voor Makro ook een sterkere relatie met lokale ondernemers. Makro-klanten kunnen het verhaal achter de producten aan hún klantenkring overbrengen – wellicht ondersteund door een bezoek aan een teler of een speciale workshop in de Makrovestiging zelf. Local2Local bestaat 3 jaar en heeft inmiddels een online assortiment van 500 boerenproducten, waarvan er zo’n 70 tot 80 producten bij Makro staan. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Thuisbezorgd.nl en Makro bieden restaurants inkoopkorting

Samenwerking - Thuisbezorgd.nl werkt samen met Makro om aan de aangesloten restaurants een unieke inkoopkorting bij de groothandel te bieden. Dat is maandag op de Horecava bekend gemaakt. Meer dan 13.000 restaurant partners van Thuisbezorgd.nl genieten direct na registratie van een korting tussen 3 en 5% bij alle 17 vestigingen van Makro in Nederland.

Lees bericht



Mijlpaal van 2,5 miljard euro omzet bijna in zicht bij Sligro

Groothandel - De omzet van Sligro Food Group over 2022 bedroeg €2.483 miljoen, een toename van 30,8% ten opzichte van de omzet in 2021 van €1.898 miljoen. Daarmee komt de mijlpaal van 2,5 miljard euro in zicht. Ook in het laatste kwartaal deed de groothandel uit Veghel het goed. Het wist de omzet met 26,8% ten opzichte van vorig jaar te verbeteren.

Lees bericht

Chefs Culinar viert uitbreiding pand met Chefs Foodfestival

Groothandels – 16 januari 2023 vindt de officiële opening plaats van de nieuwbouw van Chefs Culinar in Nijmegen. Het gebouw is enorm uitgebreid in oppervlakte en heeft naast twee versafdelingen ook een inspiratiecentrum gekregen. Chefs Inspiration (het inspiratiecentrum) is dé culinaire belevingswereld voor de foodprofessional. Bedenker is algemeen directeur Eric Boeijen, die samen met zijn dochter Silke van de marketingafdeling alles heeft...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid