Makro wint Foodservice Marketing Award met Dish


Prijsuitreiking – Groothandel Makro werd woensdag 15 januari met DISH uitgeroepen tot beste marketingconcept. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservicebranche en werd tijdens de Marketing Breakfast Club van Foodservice XS op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt. DISH is een nieuw digitaal platform voor horecaondernemers dat ook zeer geschikt is voor start-ups. Met het initiatief wil de groothandel bijdragen aan de verdere digitalisering van de horecasector en aan het ondernemerssucces van haar klanten. DISH, Engels voor een bord of een gerecht, staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality en is het eerste platform in de wereld dat zich exclusief richt op digitale oplossingen voor de horeca, dat ook in samenwerking met de horeca is opgezet. Vijf genomineerden Het platform DISH werd gekozen uit vijf genomineerden. Tijdens de Breakfast-bijeenkomst maakte de jury bekend dat er twee na uitvoerig overleg waren afgevallen: de FOODIE’s MicroMarket van Selecta en Pépites van Bonduelle Foodservice. Bij de MicroMarket gaat het om een gemaksconcept in catering dat zonder personeel kan worden ingezet op bepaalde locaties en bij Pépites om een plantaardig product dat chefs helpt om zijn gasten een creatieve, volwaardige goed vullende maaltijd te serveren. De jury De jury bestaande uit Désirée Struijk (Senta), Ron Simpson (The Avocado Show) en Roger Bloem (CityGuys), de winnaar van vorig jaar, kozen uiteindelijk voor drie genomineerden, die tijdens de Breakfast-bijeenkomst ook nog een korte pitch hielden, die uiteindelijk meetelde voor de eindoverwinning. Naast de uiteindelijk winnaar Makro met DISH waren de uiteindelijke kandidaten Bidfood en Sodexo met de inzending ‘Samen maken we het verSCHIL’ en Ranja Fruitmix van Vrumona. Het eerste concept is een circulair concept waarbij de schillen van geperste sinaasappelen worden verzameld om etherische oliën uit te halen, waar vervolgens weer muffins en 0.0% bier van wordt gemaakt. De Fruitmix van Vrumona is het eerste siroopdrankje van de frisdrankfabrikant en geïntroduceerd om het suikergebruik bij kinderen te verminderen. Bron: @FoodClicks Prijsuitreiking – Groothandel Makro werd woensdag 15 januari met DISH uitgeroepen tot beste marketingconcept. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservicebranche en werd tijdens de Marketing Breakfast Club van Foodservice XS op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt. DISH is een nieuw digitaal platform voor horecaondernemers dat ook zeer geschikt is voor start-ups. Met het initiatief wil de groothandel bijdragen aan de verdere digitalisering van de horecasector en aan het ondernemerssucces van haar klanten. DISH, Engels voor een bord of een gerecht, staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality en is het eerste platform in de wereld dat zich exclusief richt op digitale oplossingen voor de horeca, dat ook in samenwerking met de horeca is opgezet. Vijf genomineerden Het platform DISH werd gekozen uit vijf genomineerden. Tijdens de Breakfast-bijeenkomst maakte de jury bekend dat er twee na uitvoerig overleg waren afgevallen: de FOODIE’s MicroMarket van Selecta en Pépites van Bonduelle Foodservice. Bij de MicroMarket gaat het om een gemaksconcept in catering dat zonder personeel kan worden ingezet op bepaalde locaties en bij Pépites om een plantaardig product dat chefs helpt om zijn gasten een creatieve, volwaardige goed vullende maaltijd te serveren. De jury De jury bestaande uit Désirée Struijk (Senta), Ron Simpson (The Avocado Show) en Roger Bloem (CityGuys), de winnaar van vorig jaar, kozen uiteindelijk voor drie genomineerden, die tijdens de Breakfast-bijeenkomst ook nog een korte pitch hielden, die uiteindelijk meetelde voor de eindoverwinning. Naast de uiteindelijk winnaar Makro met DISH waren de uiteindelijke kandidaten Bidfood en Sodexo met de inzending ‘Samen maken we het verSCHIL’ en Ranja Fruitmix van Vrumona. Het eerste concept is een circulair concept waarbij de schillen van geperste sinaasappelen worden verzameld om etherische oliën uit te halen, waar vervolgens weer muffins en 0.0% bier van wordt gemaakt. De Fruitmix van Vrumona is het eerste siroopdrankje van de frisdrankfabrikant en geïntroduceerd om het suikergebruik bij kinderen te verminderen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jumbo presteert goed, het wachten is op La PLace

Cijfers - Jumbo doet op alle fronten goede zaken, alleen de coronamaatregelen blijven de La Place-restaurants parten spelen. De omzet over het eerste half jaar nam vrijwel volledig autonoom toe met 5,3% ten opzichte van eerste helft 2020 en kwam uit op €5,36 miljard. Een stijging met €268 miljoen. Omdat de groei van 5,3% hoger is dan de gemiddelde marktgroei in de sector van circa 5%,...

Lees bericht


Jumbo gaat samenwerken met Makro in zakelijke markt

Samenwerking - Jumbo Supermarkten en foodservicegroothandel Makro bundelen vanaf deze maand hun krachten om zakelijke klanten van Jumbo beter te kunnen bedienen. Dat laten beide bedrijven maandag weten. Met de samenwerkingsovereenkomst worden bijna duizend artikelen uit het assortiment van Makro aan het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo toegevoegd.

Lees bericht


Makro staakt tijdelijke verkoop niet-food gerelateerde non-food

Groothandel – Makro heeft vandaag zelf besloten om tijdelijk te stoppen met de verkoop van non-food artikelen die niet-food gerelateerd zijn. De groothandel geeft aan kennis te hebben genomen van het publieke debat en wil zich solidair tonen met ondernemend Nederland. De zogenaamde ‘essentiële producten’ blijft Makro wel verkopen.

Lees bericht


Groothandels herkennen zich totaal niet in beeld veiligheidscoördinator Bruls

Groothandels – De levensmiddelengroothandels hebben met verbazing kennisgenomen van het beeld dat veiligheidscoördinator Hubert Bruls, namens de 25 burgemeesters van het Veiligheidsberaad,  heeft geschetst van de extreme drukte bij de groothandelslocaties door winkelende consumenten. Zij herkennen zich totaal niet in zijn oproep aan minister Fred Grapperhaus van Justitie en Veiligheid om in te grijpen.

Lees bericht

Een derde van de Nederlanders gaat online kerstdiner bestellen

Groothandel - Veel mensen bestelden afgelopen maanden al eten bij lokale restaurants. Maar nu de lockdown van kracht is, blijkt dat een derde van de Nederlanders ook het kerstdiner online gaat bestellen dit jaar. Op dit moment zijn er al ruim 700 restaurants met kerstmenu’s te vinden op bestelkerst.nl.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid