Prijsuitreiking – Groothandel Makro werd woensdag 15 januari met DISH uitgeroepen tot beste marketingconcept. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservicebranche en werd tijdens de Marketing Breakfast Club van Foodservice XS op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt.
DISH is een nieuw digitaal platform voor horecaondernemers dat ook zeer geschikt is voor start-ups. Met het initiatief wil de groothandel bijdragen aan de verdere digitalisering van de horecasector en aan het ondernemerssucces van haar klanten. DISH, Engels voor een bord of een gerecht, staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality en is het eerste platform in de wereld dat zich exclusief richt op digitale oplossingen voor de horeca, dat ook in samenwerking met de horeca is opgezet.
Vijf genomineerden
Het platform DISH werd gekozen uit vijf genomineerden. Tijdens de Breakfast-bijeenkomst maakte de jury bekend dat er twee na uitvoerig overleg waren afgevallen: de FOODIE’s MicroMarket van Selecta en Pépites van Bonduelle Foodservice. Bij de MicroMarket gaat het om een gemaksconcept in catering dat zonder personeel kan worden ingezet op bepaalde locaties en bij Pépites om een plantaardig product dat chefs helpt om zijn gasten een creatieve, volwaardige goed vullende maaltijd te serveren.
De jury
De jury bestaande uit Désirée Struijk (Senta), Ron Simpson (The Avocado Show) en Roger Bloem (CityGuys), de winnaar van vorig jaar, kozen uiteindelijk voor drie genomineerden, die tijdens de Breakfast-bijeenkomst ook nog een korte pitch hielden, die uiteindelijk meetelde voor de eindoverwinning. Naast de uiteindelijk winnaar Makro met DISH waren de uiteindelijke kandidaten Bidfood en Sodexo met de inzending ‘Samen maken we het verSCHIL’ en Ranja Fruitmix van Vrumona. Het eerste concept is een circulair concept waarbij de schillen van geperste sinaasappelen worden verzameld om etherische oliën uit te halen, waar vervolgens weer muffins en 0.0% bier van wordt gemaakt. De Fruitmix van Vrumona is het eerste siroopdrankje van de frisdrankfabrikant en geïntroduceerd om het suikergebruik bij kinderen te verminderen.
Bron: @FoodClicks
Prijsuitreiking – Groothandel Makro werd woensdag 15 januari met DISH uitgeroepen tot beste marketingconcept. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservicebranche en werd tijdens de Marketing Breakfast Club van Foodservice XS op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt.
DISH is een nieuw digitaal platform voor horecaondernemers dat ook zeer geschikt is voor start-ups. Met het initiatief wil de groothandel bijdragen aan de verdere digitalisering van de horecasector en aan het ondernemerssucces van haar klanten. DISH, Engels voor een bord of een gerecht, staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality en is het eerste platform in de wereld dat zich exclusief richt op digitale oplossingen voor de horeca, dat ook in samenwerking met de horeca is opgezet.
Vijf genomineerden
Het platform DISH werd gekozen uit vijf genomineerden. Tijdens de Breakfast-bijeenkomst maakte de jury bekend dat er twee na uitvoerig overleg waren afgevallen: de FOODIE’s MicroMarket van Selecta en Pépites van Bonduelle Foodservice. Bij de MicroMarket gaat het om een gemaksconcept in catering dat zonder personeel kan worden ingezet op bepaalde locaties en bij Pépites om een plantaardig product dat chefs helpt om zijn gasten een creatieve, volwaardige goed vullende maaltijd te serveren.
De jury
De jury bestaande uit Désirée Struijk (Senta), Ron Simpson (The Avocado Show) en Roger Bloem (CityGuys), de winnaar van vorig jaar, kozen uiteindelijk voor drie genomineerden, die tijdens de Breakfast-bijeenkomst ook nog een korte pitch hielden, die uiteindelijk meetelde voor de eindoverwinning. Naast de uiteindelijk winnaar Makro met DISH waren de uiteindelijke kandidaten Bidfood en Sodexo met de inzending ‘Samen maken we het verSCHIL’ en Ranja Fruitmix van Vrumona. Het eerste concept is een circulair concept waarbij de schillen van geperste sinaasappelen worden verzameld om etherische oliën uit te halen, waar vervolgens weer muffins en 0.0% bier van wordt gemaakt. De Fruitmix van Vrumona is het eerste siroopdrankje van de frisdrankfabrikant en geïntroduceerd om het suikergebruik bij kinderen te verminderen.
Bron: @FoodClicks
Persoonlijk – Markus Pieters vertrekt na bijna 11 jaar als Head of Horeca bij Makro Nederland. Pieters was een van de bepalende gezichten achter de horeca-activiteiten van Metro/Makro Cash and Carry. Hij meldt zijn vertrek zelf op linkedin.
Buitenland - De vestiging van Metro in het noorden van Antwerpen, die na het faillissement van de Makro- en Metrowinkels gesloten was, komt in handen van Horeca Totaal. De Belgische groothandel heeft al twee vestigingen in Brugge en een in Oostende.
Samenwerking - Thuisbezorgd.nl werkt samen met Makro om aan de aangesloten restaurants een unieke inkoopkorting bij de groothandel te bieden. Dat is maandag op de Horecava bekend gemaakt. Meer dan 13.000 restaurant partners van Thuisbezorgd.nl genieten direct na registratie van een korting tussen 3 en 5% bij alle 17 vestigingen van Makro in Nederland.
Persoonlijk – Hans-Peter Kok (50), inkoopdirecteur van inkoopvereniging Maxxam, gaat het bedrijf na meer dan tien jaar verlaten. Hij heeft besloten dat het tijd wordt voor iets anders. Dat laat organisatie Maxxam weten.
Event - Zo’n honderd marketeers van foodservicebedrijven kwamen vorige week bijeen om op spectaculaire wijze kennis te nemen van de belangrijkste trends voor 2023. In de Verspillingsfabriek van Hutten in Veghel kregen de foodmaketeers letterlijk de belangrijkste ontwikkelingen live voorgeschoteld op lange schuifbare Trendtables.
Overname – Volgens onbevestigde berichten zou Sligro Food Group de groothandelsactiviteiten hebben overgenomen van het Belgische Metro. De Veghelse groothandel zou daarvoor een bod van 55 miljoen euro hebben neergelegd bij de Belgische curatoren.