Makro wint Foodservice Marketing Award met Dish


Prijsuitreiking – Groothandel Makro werd woensdag 15 januari met DISH uitgeroepen tot beste marketingconcept. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservicebranche en werd tijdens de Marketing Breakfast Club van Foodservice XS op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt. DISH is een nieuw digitaal platform voor horecaondernemers dat ook zeer geschikt is voor start-ups. Met het initiatief wil de groothandel bijdragen aan de verdere digitalisering van de horecasector en aan het ondernemerssucces van haar klanten. DISH, Engels voor een bord of een gerecht, staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality en is het eerste platform in de wereld dat zich exclusief richt op digitale oplossingen voor de horeca, dat ook in samenwerking met de horeca is opgezet. Vijf genomineerden Het platform DISH werd gekozen uit vijf genomineerden. Tijdens de Breakfast-bijeenkomst maakte de jury bekend dat er twee na uitvoerig overleg waren afgevallen: de FOODIE’s MicroMarket van Selecta en Pépites van Bonduelle Foodservice. Bij de MicroMarket gaat het om een gemaksconcept in catering dat zonder personeel kan worden ingezet op bepaalde locaties en bij Pépites om een plantaardig product dat chefs helpt om zijn gasten een creatieve, volwaardige goed vullende maaltijd te serveren. De jury De jury bestaande uit Désirée Struijk (Senta), Ron Simpson (The Avocado Show) en Roger Bloem (CityGuys), de winnaar van vorig jaar, kozen uiteindelijk voor drie genomineerden, die tijdens de Breakfast-bijeenkomst ook nog een korte pitch hielden, die uiteindelijk meetelde voor de eindoverwinning. Naast de uiteindelijk winnaar Makro met DISH waren de uiteindelijke kandidaten Bidfood en Sodexo met de inzending ‘Samen maken we het verSCHIL’ en Ranja Fruitmix van Vrumona. Het eerste concept is een circulair concept waarbij de schillen van geperste sinaasappelen worden verzameld om etherische oliën uit te halen, waar vervolgens weer muffins en 0.0% bier van wordt gemaakt. De Fruitmix van Vrumona is het eerste siroopdrankje van de frisdrankfabrikant en geïntroduceerd om het suikergebruik bij kinderen te verminderen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Groothandels per 1 juni weer gesloten voor particulieren

Groothandels - De Nederlandse foodservicegroothandels zijn per 1 juni weer alléén open voor pashouders. Dat heeft het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) dinsdagmorgen bekend gemaakt. Sinds 19 maart konden ook particulieren voor hun dagelijkse boodschappen bij de zelfbedieningsgroothandels terecht als gevolg van de grote drukte bij supermarkten en de grote versvoorraden in de foodservicebranche.

Lees bericht

Groothandels openen hun zb-locaties voor consumenten

Groothandel – De zelfbedieningslocaties van onder andere Makro, Sligro, Hanos gaan tijdelijk de deuren openen voor consumenten. Ook de andere groothandels, zoals GEPU, openen hun zb-locaties. De openstelling maakt deel uit van het noodpakket dat de levensmiddelensector eerder deze week presenteerde aan minister-president Mark Rutte.

Lees bericht

Bekendmaking Foodservice Marketing Award tijdens Horecava

Awards – Gate delivery en Smullers roze fritessaus waren de winnaars van de Foodservice Marketing Award vorig jaar. Deze editie is de opzet gewijzigd en is er maar één winnaar. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservice en wordt tijdens de Marketing Breakfast Club op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt De Foodservice Marketing Award is...

Lees bericht


Marketeer Roger Bloem verlaat Smullers

Persoonlijk – Aan het einde van het jaar verlaat Roger Bloem Smullers. Eind 2017 keerde hij bij deze snackbarketen terug als interim marketeer in afwachting van de verkoop door toenmalig exploitant NS Stations. Smullers wordt nu sinds begin dit jaar geëxploiteerd door Lagardère Travel Retail. Roger Bloem werkte eerder bij Smullers en keerde na een afwezigheid van 2,5 jaar weer terug...

Lees bericht

Makro introduceert horecaplatform DISH

Groothandel – Markro Nederland heeft tijden de beurs Gastvrij Rotterdam de lancering gedaan van het digitale platform DISH voor horecaondernemers. DISH moet ondernemers helpen om eenvoudig een website te onderhouden, reserveringen te kunnen maken en het teammanagement te organiseren. DISH staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality. Met DISH krijgen ondernemers toegang tot verschillende online diensten: van website tot reserveringstool...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid