Man Met Bril wil ’s werelds eerste koffiehotel openen

Hotel – Het Rotterdamse koffiemerk Man Met Bril Koffie wil in de Maasstad het eerste koffiehotel ter wereld openen. Het koffiehotel met 20 kamers en studio’s moet de deuren openen in de zomer van 2023 aan de Linker Rottekade in Crooswijk. Initiatiefnemer van het koffiehotel is Paul Sharo van Man, eigenaar van Man Met Bril Koffie.
In het Man Met Bril Koffie Hotel komt straks alles bij elkaar, de branderij, een koffiebar, vergaderruimtes, sportmogelijkheden, een restaurant en een zonnig terras en ongeveer 20 hotelkamers en studio’s. Die kamers zijn niet alleen voor toeristen. Sharo: “Ik wil de internationale koffiecommunity vergroten door de beste barista's en branders naar het koffiehotel te halen waar zij tijdelijk kunnen wonen en kennis met ons uit kunnen wisselen en vergroten. Dit heeft nog nooit iemand gedaan.” Hij noemt het in een toelichting ook een ‘revolutionaire’ manier van kennis delen
Crowdfunding
Op de bouw van het koffiehotel mogelijk te maken, zoekt hij financiers via crowdfunding. Zelf zal Sharo vanuit het koffiemerk ook investeren. Maar omdat het een plek is waar iedereen welkom is, ziet hij het hotel ook als locatie waar crowdfunding goed bij past. Investeren en ‘founder’ worden kan vanaf €5,-. Wie daar ja tegen zegt, krijgt het eerste bakje koffie in het hotel gratis. Voor iedereen die meer inlegt zijn er ook andere beloningen bedacht, boven op de rente van 3% op het geleende bedrag. Uiteindelijk wil Sharo met zoveel mogelijk mensen minimaal vijf ton ophalen.
Man Met Bril Koffie
Paul Sharo begon 12 jaar geleden met Man Met Bril Koffie, omdat hij vond dat koffie beter kon. Door samenwerkingen aan te gaan met boeren uit Midden- en Zuid-Amerika en Afrika en de bonen zelf te gaan branden is het merk Man Met Bril Koffie langzaam opgebouwd. De koffie is vooral in horecazaken in Rotterdam en omstreken verkrijgbaar. Via de webshop kunnen particuliere klanten ook koffie kopen.
Bron: Man Met Bril Koffie/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Shell station Oeijenbraak in Brabant wint Shells Barista Cup
Petrol - Voor de vierde keer organiseerde Shell samen met Selecta, Bakerstreet, Lattiz en Alpro de ‘Barista Cup’. De grote finale van de Barista Cup 2022 werd gehouden op 25 januari 2023 bij Selecta waar Baristas van Shell stations uit Nederland, België, Luxemburg én Frankrijk tegen elkaar streden voor de titel ‘Beste Barista op de weg’. Winnaar is Janske van Shell ‘Oeijenbraak’, gelegen...
Lees berichtNieuw: Tony’s Street Food bij Esso Den Bout
Petrol - Esso Den Bout aan de A15 bij Hardinxveld-Giessendam is vernieuwd. Belangrijk speerpunt van het station nu is de Tony’s Street Food. Via dit all-American diningconcept serveert de Esso nu 24/7 vers bereide specialiteiten, zoals broodjes, tosti’s, burgers, warme & zoete snacks, sappen en de beste koffie. In de shop is gekozen voor een extra uitgebreid to go-assortiment.
Lees berichtNestlé wil koffieketen verder verduurzamen met plan 2030
Koffie - Nescafé - het grootste koffiemerk van Nestlé en 's werelds meest gedronken koffie - introduceert een omvangrijk programma met de ambitie de wereldwijde koffieteelt te verduurzamen: Nescafé Plan 2030. Het plan stimuleert de regeneratieve landbouw en moet het CO2-gebruik in de koffieketen verminderen.
Lees berichtKoffie bij IKEA voortaan ook verkrijgbaar met haverdrank
Formulenieuws - IKEA Nederland biedt klanten en medewerkers vanaf 4 oktober ook de mogelijkheid om koffie te drinken met haverdrank. Door haverdrank als optie aan te bieden naast koemelk, wil het Zweedse woonwarenhuis zoveel mogelijk mensen op een laagdrempelige manier kennis laten maken met plantaardige voeding.
Lees berichtPrijs kopje koffie in 10 jaar tijd met 40% gestegen
Koffie – De gemiddelde prijs van een kopje koffie buiten de deur is € 2,62. Dit is een stijging van 40% in 10 jaar. In 2012 betaalden consumenten gemiddeld nog € 1,87 voor een kop koffie in de horeca. Dit blijkt uit een analyse van beslist.nl naar de Nederlandse koffieprijzen.
Lees berichtAmsterdam coffee festival toont laatste koffietrends
Koffiebeurs – Herkomst van bonen, nieuwe barista-technieken, de nieuwste koffiemachines en duurzaamheid. Dat waren de belangrijkste onderwerpen en thema’s op het Amsterdam coffee festival in de Westergasfabriek. En natuurlijk wedstrijden en proeven.
Lees bericht