Marc Schroeder wordt nieuwe CEO Lamb Weston/Meijer

Benoeming – Vanaf 1 januari 2021 wordt Marc Schroeder de nieuwe CEO van Lamb Weston/Meijer Hij volgt Bas Alblas op, die per 1 november 2020 zal aftreden.
De Nederlander Marc Schroeder heeft ruime ervaring opgedaan bij buitenlandse multinationals, zoals Procter & Gamble en PepsiCo, waar hij diverse leidinggevende posities had in operationele, commerciële, joint venture- en corporate functies. Tijdens die periode heeft hij gewerkt en gewoond in Nederland, Rusland en de VS en meest recentelijk Zwitserland.
Schroeder heeft zowel ervaring in ontwikkelde als in opkomende markten. Een expertise waar Lamb Weston/Meijer naar op zoek was.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
7UP vervangt groene fles voor transparante versie
Frisdranken - Vrumona, bottelaar van 7UP in Nederland, vervangt met ingang van half februari de iconische groene fles van 7UP van glas en PET voor een transparante fles van ongekleurd PET. Reden van de omschakeling is een volgende stap naar een verdere circulaire economie.
Lees berichtPepsi MAX roept op tot nieuwe kersttradities
Campagne – Pepsi MAX gaat met een nieuwe campagne het kerstimago opfrissen. De campagne ‘Christmas Refreshed’ moet breken met de oude tradities, in dit bijzondere jaar.
Lees berichtPepsiCo steunt Voedselbanken en Rode Kruis
Actie - PepsiCo steunt de COVID-19 hulpverlening in de Benelux een bijdrage van $700,000 van de PepsiCo Foundation. Het bedrag maakt onderdeel uit van een wereldwijde donatie van $45 miljoen.De donaties worden ingezet voor het verstrekken van voedzame maaltijden aan risicogroepen als onderdeel van het ‘Give Meals Give Hope’ initiatief, en voor het leveren van medische benodigdheden en het ondersteunen van...
Lees berichtPepsiCo neemt energiedranken Rockstar Energy over
Overname – Pepsico, de Amerikaanse producent van frisdranken en snacks, neemt de producent van energiedrankjes Rockstar Energy over. De twee bedrijven werkten al samen op het gebied van distributie.
Lees berichtPepsiCo start Unwasted-box en gaat direct aan consument verkopen
Voedselverspilling – PepsiCo, het bedrijf achter diverse A-merken, start vandaag een initiatief tegen voedselverspilling met producten die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten en gaat deze rechtstreeks leveren aan de consument. Het gaat om snacks en ontbijtgranen, zoals Duyvis, Lay’s en Quaker, die in een zogenaamde Unwasted-box worden aangeboden.
Lees berichtQuality Time wil rendement verbeteren bij leisurebedrijven
Platform - Quality Time is in september als platform van start gegaan om outlets in het leisurekanaal te helpen meer rendement te halen uit hun Food & Beverage-verkopen. Basis vormt het sparen punten op producten van Mars, Pepsico en Haribo, waarmee vervolgens gratis producten van deze merken zijn te bestellen. Het bestellen van gratis producten op basis van een opgebouwde tegoed...
Lees bericht