Markthallen trekken bezoek, maar niet altijd kopers


Onderzoek – Markt- en foodhallen zijn in trek in Nederland. Toch zijn de meeste bezoekers vooral nieuwsgierig en kijken ze rond. Jongeren eten het vaakst bij een markt- of foodhal. De Markthal Rotterdam is de meest bezochte markthal van Nederland. Eén op de vier Nederlanders (23%) heeft weleens een bezoek gebracht aan deze hal. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope. Vooral 18 tot 49 jarigen eten of kopen iets tijdens het bezoek aan een markt- of foodhal. Meer dan de helft hiervan (55%) heeft bij hun bezoek iets gegeten. Vijftig plussers lopen vaker uit nieuwsgierigheid door de hal. Hiervan eet minder dan de helft (44%) iets tijdens hun bezoek. Bezoekers positief Markthallen kunnen rekenen op veel mond-tot-mond reclame. Bezoekers zijn over het algemeen positief over hun bezoek. Bijna de helft (45%) van de bezoekers van een markthal ziet redenen om nog een keer terug te komen vanwege de sfeer en het aanbod. Slechts 15% ziet geen reden om terug te komen. De overige 40% geeft aan misschien nog eens terug te komen, als ze bijvoorbeeld toevallig in de buurt zijn. De resultaten uit de Smart Food Monitor en zijn tot stand gekomen door onderzoek onder 7.000 respondenten uit het Multiscope online consumentenpanel. Bron: Multiscoop Onderzoek – Markt- en foodhallen zijn in trek in Nederland. Toch zijn de meeste bezoekers vooral nieuwsgierig en kijken ze rond. Jongeren eten het vaakst bij een markt- of foodhal. De Markthal Rotterdam is de meest bezochte markthal van Nederland. Eén op de vier Nederlanders (23%) heeft weleens een bezoek gebracht aan deze hal. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope. Vooral 18 tot 49 jarigen eten of kopen iets tijdens het bezoek aan een markt- of foodhal. Meer dan de helft hiervan (55%) heeft bij hun bezoek iets gegeten. Vijftig plussers lopen vaker uit nieuwsgierigheid door de hal. Hiervan eet minder dan de helft (44%) iets tijdens hun bezoek. Bezoekers positief Markthallen kunnen rekenen op veel mond-tot-mond reclame. Bezoekers zijn over het algemeen positief over hun bezoek. Bijna de helft (45%) van de bezoekers van een markthal ziet redenen om nog een keer terug te komen vanwege de sfeer en het aanbod. Slechts 15% ziet geen reden om terug te komen. De overige 40% geeft aan misschien nog eens terug te komen, als ze bijvoorbeeld toevallig in de buurt zijn. De resultaten uit de Smart Food Monitor en zijn tot stand gekomen door onderzoek onder 7.000 respondenten uit het Multiscope online consumentenpanel. Bron: Multiscoop

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Universiteit Utrecht en Local2Local gaan samenwerken

Samenwerking – Meer samenwerking tussen de verschillende wetenschapsrichtingen en meer onderzoek dat heeft de Universiteit Utrecht samen met Amped en Local2Local afgesproken. Partijen willen daarmee enerzijds komen tot een korte keten in de regio Utrecht, maar ook meer onderzoek doen naar het totale voedselsysteem en de regionale producten.

Lees bericht




Gebruik social media loopt verder terug

Onderzoek – Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Nederlanders besteden samen 1,1 miljard minuten per dag aan social media. Het grootste aandeel daarin hebben WhatsApp (32%), Facebook (32%) en Instagram (8%). Uit het onderzoek...

Lees bericht

Foodhal met 12 units in Haagsche Bluf open

Foodhallen – De Foodhallen in Den Haag worden op 2 en 3 november officieel geopend. Afgelopen dagen werd de locatie al door verschillende partijen bezocht, waaronder een delegatie van de Haagse afdeling van KHN. Het is de derde foodhal van Den Haag, maar ook de derde locatie van eigenaar Chong Chu Chong opende eerder in 2014 de foodhallen in Amsterdam. Na enige tijd volgde...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid