Markthallen trekken bezoek, maar niet altijd kopers


Onderzoek – Markt- en foodhallen zijn in trek in Nederland. Toch zijn de meeste bezoekers vooral nieuwsgierig en kijken ze rond. Jongeren eten het vaakst bij een markt- of foodhal. De Markthal Rotterdam is de meest bezochte markthal van Nederland. Eén op de vier Nederlanders (23%) heeft weleens een bezoek gebracht aan deze hal. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope. Vooral 18 tot 49 jarigen eten of kopen iets tijdens het bezoek aan een markt- of foodhal. Meer dan de helft hiervan (55%) heeft bij hun bezoek iets gegeten. Vijftig plussers lopen vaker uit nieuwsgierigheid door de hal. Hiervan eet minder dan de helft (44%) iets tijdens hun bezoek. Bezoekers positief Markthallen kunnen rekenen op veel mond-tot-mond reclame. Bezoekers zijn over het algemeen positief over hun bezoek. Bijna de helft (45%) van de bezoekers van een markthal ziet redenen om nog een keer terug te komen vanwege de sfeer en het aanbod. Slechts 15% ziet geen reden om terug te komen. De overige 40% geeft aan misschien nog eens terug te komen, als ze bijvoorbeeld toevallig in de buurt zijn. De resultaten uit de Smart Food Monitor en zijn tot stand gekomen door onderzoek onder 7.000 respondenten uit het Multiscope online consumentenpanel. Bron: Multiscoop Onderzoek – Markt- en foodhallen zijn in trek in Nederland. Toch zijn de meeste bezoekers vooral nieuwsgierig en kijken ze rond. Jongeren eten het vaakst bij een markt- of foodhal. De Markthal Rotterdam is de meest bezochte markthal van Nederland. Eén op de vier Nederlanders (23%) heeft weleens een bezoek gebracht aan deze hal. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope. Vooral 18 tot 49 jarigen eten of kopen iets tijdens het bezoek aan een markt- of foodhal. Meer dan de helft hiervan (55%) heeft bij hun bezoek iets gegeten. Vijftig plussers lopen vaker uit nieuwsgierigheid door de hal. Hiervan eet minder dan de helft (44%) iets tijdens hun bezoek. Bezoekers positief Markthallen kunnen rekenen op veel mond-tot-mond reclame. Bezoekers zijn over het algemeen positief over hun bezoek. Bijna de helft (45%) van de bezoekers van een markthal ziet redenen om nog een keer terug te komen vanwege de sfeer en het aanbod. Slechts 15% ziet geen reden om terug te komen. De overige 40% geeft aan misschien nog eens terug te komen, als ze bijvoorbeeld toevallig in de buurt zijn. De resultaten uit de Smart Food Monitor en zijn tot stand gekomen door onderzoek onder 7.000 respondenten uit het Multiscope online consumentenpanel. Bron: Multiscoop

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Huismerken winnen verder terrein in de foodservice

Onderzoek - Huismerken zijn bezig aan een stille opmars binnen de Nederlandse foodservice. Niet alleen in de keuken, maar steeds vaker ook zichtbaar aan de voorkant van het horecabedrijf. Uit de meest recente editie van de GROUP7 Professional Community Scan blijkt dat inmiddels 28% van de horecaondernemers, cateraars en instellingen huismerkproducten inzet die direct zichtbaar zijn voor de gast.

Lees bericht


Horecagast neemt meer mee dan alleen herinnering

Onderzoek - Voor sommige horecaondernemers is het misschien een herkenbaar fenomeen: gasten die na een bezoek niet alleen een herinnering meenemen, maar ook een ‘souvenir’. Diefstal vanuit een horecalocatie komt vaker voor dan gedacht, blijkt in ieder geval uit onderzoek onder ruim 130 horecaondernemers.s.

Lees bericht

YouGov en Circana zetten nieuwe stap in samenwerking

Samenwerking - YouGov en Circana bundelen krachten door Point of Sale- en shopperdata te integreren. De samenwerking tussen de twee bedrijven biedt meer en betere marktinzichten in Nederland, Duitsland en Italië dankzij het gebruik van twee unieke consumenten/shopper datasets.

Lees bericht

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Lees bericht

‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid