Marloes Kamminga Franchisenemer van het jaar McDonald’s


Van links naar rechts: Patrick Tieleman (Director Operations), Ineke Jeuster (Director People), Marloes Kamminga, Michèle Boudria (Managing Director) en Jos van Kempen (Director Franchising & Development)

Verkiezing –Marloes Kamminga is verkozen tot Franchisenemer van het jaar McDonald’s in Nederland. Ze ontvangt deze erkenning vanwege de wijze waarop ze invulling geeft aan de waarden van het familierestaurant.

De Veenendaalse Kamminga is de eerste tweede generatie Franchisenemer bij McDonald’s die de prijs ontvangt. Ze runt twee McDonald’s restaurants in Veenendaal en Ede. De vestigingen heeft zij in 2015 (Veenendaal) en 2018 (Ede) van haar vader overgenomen. In beide locaties drukte zij gelijk ook haar eigen stempel door te investeren in nieuwe diensten zoals McCafé, Table Service en later ook in McDelivery.

Kamminga ontvangt deze prestigieuze McDonald’s prijs onder andere vanwege haar grote maatschappelijke betrokkenheid en de positieve stempel die ze op haar lokale omgeving drukt. Zo stimuleert zij mensen tot het volgen van verdere studies aan de McDonald’s Academy en biedt zij mensen studiebeurzen hiervoor aan. Daarnaast heeft zij aandacht voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Verder is heeft zij veel geïnvesteerd in het verduurzamen van haar restaurants. De locatie in Veenendaal was bijvoorbeeld het eerste bestaande McDonald’s restaurant in Nederland dat van gas overstapte naar duurzame elektriciteit.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Swijtink (McDonald’s) en Slootweg (Bidfood) in bestuur FSIN

Benoeming - Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) heeft twee nieuwe bestuursleden benoemd in het bestuur. Het zijn Annemarie Swijtink van McDonald’s Nederland en Dick Slootweg van Bidfood. Zij vervangen de vertrokken bestuursleden Henri Froeling (Vital Food Group) en Freek van Beek (Lekkerland Nederland). Het bestuur onder leiding van voorzitter Walter Seib van HMSHost is nu weer voltallig.

Lees bericht





Naar een gezonder voedselaanbod, ook out-of-home

Congres - Wat is nodig om het voedselaanbod voor consumptie buitenshuis te verbeteren en hoe kan de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) daaraan bijdragen? Tijdens de inspiratiesessie ‘NAPV voor out-of-home en kant-en-klaar’ op 28 november, boog een dertigtal praktijkdeskundigen zich samen met experts van het RIVM en het Voedingscentrum over dit vraagstuk.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid