Marriott Hotels krijgt hoogste gastwaardering


Nationaal Formule Onderzoek - Marriott Hotels krijgt van alle formules in de totale foodservicemarkt van gasten de hoogste waardering. De hotelketen scoort in de restaurants op de criteria service, kwaliteit, prijs, hygiëne, sfeer en omgeving gemiddeld een 8,2. Verhage is de hoogst genoteerde fastserviceketen in lijst van de 40 formules die als beste zijn beoordeeld door gasten. In de conveniencesector krijgt Subway de hoogste beoordeling, terwijl de waardering van gasten voor Total het hoogst is in de petrolsector. Dit alles blijkt uit het het Nationaal Formule Onderzoek, een gezamenlijk initiatief van @FoodClicks en onderzoeksbureau Foodstep. Marriott Hotels is verheugd met het feit dat het als beste wordt beoordeeld. “Wij zijn uiteraard erg verheugd dat we zo goed hebben gescoord. En ook erg trots dat onze service en keukenteams wederom geroemd worden om de manier waarop zij onze gasten ontvangen, en een culinaire top avond verzorgen. Naast het beste vlees en dagverse ingediënten, blijkt maar weer eens hoe belangrijk het menselijke aspect is voor een geslaagde avond, of het om een romantisch diner of een zakelijk groepsdiner gaat.” Ook Subway en Verhage laten weten trots te zijn. Het Nationaal Formule Onderzoek geeft de beoordelingen van consumenten van formules in het foodservicekanaal weer (beoordeling over eten en drinken). Verder geeft het onderzoek de penetratie en gebruiksfrequentie van kanalen en het besteed bedrag per bezoek naar doelgroep, dag en moment weer. Zo’n 12.000 respondenten deden mee aan het onderzoek, nationaal representatief naar leeftijd, geslacht en regio. De bijna 40.000 interviews die ten grondslag liggen aan het onderzoek staan gelijk aan meer dan 50.000 locatiebezoeken. Naast het formuleoordeel geeft het onderzoek ook inzichten in hoeveel gasten besteden aan eten en drinken bij de verschillende formules en hoe totale segmenten, zoals petrol en fastservice worden beoordeeld. Zo blijkt dat het algemene oordeel over de fastservicesector een 7,4 is, het serviceaspect krijgt een 7,3. En wat te denken van de gemiddelde besteding in de foodservicesector in 2013 ten opzichte van 2012: deze is gedaald met 2 procent naar €7,83. Lees alle uitkomsten van het Nationaal Formule Onderzoek in de komende uitgave van FoodClicks die zaterdag verschijnt. En wilt u na het lezen van de uitkomsten zien waar uw bedrijf of formule staat ten opzichte van de andere spelers in uw marktsegment? Dat kan. Surf naar http://nfo.profpanel.nl en check het! Op profpanel.nl staat naast de benchmark bovendien een aantal tools voor bedrijven om gastvrijheid te verbeteren (Samen gastvrij en 10 Tips voor Succes).  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid