Mars lanceert app en maakt status duurzaamheid openbaar


Industrie - Mars heeft een Facebook-app gelanceerd om het duurzaamheidsbeleid van de fabrikant te delen met het grote publiek. Mars is met de app, volgens ingewijden, het eerste internationale bedrijf dat een rapport over maatschappelijk verantwoord ondernemen op Facebook openbaar maakt. Mars toont zich met deze ontwikkelingen een voorloper in de markt. Vorige week liet Hershey’s, één van de bekendste chocoladeproducenten van de Verenigde Staten,  weten dat 100 procent van hun cacao uit gecertificeerde fairtrade bronnen zal komen in 2020. Mars stelde dit doel drie jaar geleden al. Mars, een bedrijf met een omzet van ongeveer $ 30 mrd (€ 23 mrd), maakt forse stappen op het gebied van duurzaamheid. Het gebruik van gecertificeerde cacao groeit snel en het ziet er naar uit dat Mars het gestelde doel om in 2020 100 procent gecertificeerd cacao te gebruiken gaat halen. Op dit moment gebruikt de chocoladefabrikant 20 procent gecertificeerde cacao. Dit maakt Mars de grootste gebruiker van gecertificeerde cacao van de wereld. Daarnaast maakt de chocoladefabriek vaart om 100 procent recyclebare en herbruikbare verpakkingen te maken in 2015. Resultaten worden verder behaald op het gebied van vermindering van waterverbruik en fossiele brandstoffen. Ook is Mars goed op weg om zero waste to landfill in 2015 te behalen. Tot nu toe heeft het bedrijf het storten van afval gereduceerd tot 51 procent en 33 van hun 126 locaties hebben in 2011 zero waste behaald. Al deze bevindingen zijn in de app overzichtelijk weergegeven. De app maakt het mogelijk de resultaten eenvoudig te vergelijken met de gestelde doelen. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid