Mars Wrigley lanceert Extra en Hubba Bubba in Nederland
Introductie - Mars Wrigley breidt zijn portfolio in Nederland uit met de introductie van de kauwgommerken Extra en Hubba Bubba. Met de introductie richt het bedrijf zich nadrukkelijk op een jongere doelgroep.
De merken zijn verkrijgbaar bij supermarkten, tankstations en diverse andere verkooppunten. Het assortiment omvat smaken als Peppermint, Bubblemint en Strawberry Lemon. Mars breidt het portfolio in Nederland uit om groei te realiseren, met focus op de zogenoemde ‘Transaction Zone’. Dit is de plek waar consumenten afrekenen en waarnaast de bekende chocolademerken ook nu ook kauwgom wordt aangeboden.
Extra geldt wereldwijd als het nummer één kauwgommerk, bekend om zijn langhoudende smaak. Hubba Bubba richt zich meer op fun en beleving, met opvallende smaken en een speelse uitstraling.
Campagne
Volgens Mars Nederland is kauwgom er niet alleen voor de frisse smaak, maar ook een middel om even een moment voor jezelf te nemen. De introductie wordt ondersteund door een landelijke marketingcampagne gericht op jongeren, die volgens onderzoek drie keer zoveel kauwgom kauwen als dertigplussers.
Bron: Mars Nederland/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Mark Tuitert introduceert nieuwe variant Energy Gum
Introductie - Het heeft langer geduurd dan hijzelf had gedacht, maar sportcommentator en oud-sporter Markt Tuitert is terug met een nieuwe variant First Energy Gum.
Lees berichtPerfetti Van Melle rondt overname kauwgummerken Mondelēz af
Overname - C+F Confectionery and Foods S.A. en Perfetti Van Melle Group laten weten dat Perfetti Van Melle de overname van de kauwgumactiviteiten van Mondelēz International in de VS, Canada en Europa (met uitzondering van Portugal) heeft afgerond.
Lees berichtBenBits opent nieuwe kauwgomfabriek in Nederland
Zoetwaren – Het kauwgommerk BenBits heeft woensdag haar nieuwe kauwgomfabriek in Heerhugowaard geopend. Het kauwgommerk dat in de jaren zeventig een van de eerste suikervrije kauwgoms was, keert nu in Nederland vanuit Italië terug als een natuurlijke, plasticvrije kauwgom.
Lees berichtProfkantine start promo-acties BE-KIND
Sportkantines – Tennisvereniging PVDV uit Utrecht start als één van de eerste kantines met het ambassadeurschap van het product BE-KIND. De club gaat drie maanden lang bekijken wat de glutenvrije repen toevoegen aan het assortiment en hoe de leden reageren op de verantwoorde variant. Mars Nederland introduceerde enkele weken geleden nieuwe glutenvrije repen, gemaakt van pure en natuurlijke ingrediënten zoals...
Lees berichtMars introduceert viertal BE-KIND-repen
Introductie – Mars Nederland introduceert volgende week een viertal glutenvrije repen, gemaakt van pure en natuurlijke ingrediënten zoals hele noten. De repen, die onder de naam BE-KIND verschijnen, zijn in eerste instantie verkrijgbaar bij diverse on the go locaties, tankstations en in kantines op het werk. De repen verschijnen in de varianten Dark Chocolate Nuts & Sea Salt, de Peanut Butter...
Lees berichtVooralsnog geen uitbreiding ‘M&M’s zelftap’ bij BP
Petrol - Bijna een jaar staat de M&M’s Colorworks er nu bij BP-station Honswijck aan snelweg A1 bij Muiden. Klanten kunnen via dit pick & mix-concept zelf hun favoriete M&M’s zelf tappen in de gewenste hoeveelheid uit in totaal twaalf bulksilo’s. Maar navolging binnen BP of andere tankstations krijgt de M&M’s zelftap vooralsnog niet,...
Lees bericht