MARTINI behaalt duurzaamheidsmijlpaal
_1080_608_90.jpg)
Dranken – Na tientallen jaren pionierswerk op het gebied van duurzaamheid heeft MARTINI, 's werelds nummer één Italiaanse mousserende wijn en vermout van familiebedrijf Bacardi, een duurzaamheidsmijlpaal bereikt: 100% van de wijnmakerijen voor het volledige MARTINI assortiment zijn nu duurzaam gecertificeerd.
Elke druppel druivensap die wordt gebruikt voor de productie van MARTINI vermout en mousserende wijnen, waaronder MARTINI Fiero en het nieuwe MARTINI assortiment niet-alcoholische aperitivo's, is nu afkomstig van wijnhuizen die zijn gecertificeerd volgens de Equalitas-norm. Dit is de meest uitgebreide duurzaamheidsnorm in de Italiaanse wijnbouw.
Samen met de suikerriet voor BACARDI rum en de 10 botanicals voor BOMBAY SAPPHIRE, beiden afkomstig van duurzame landbouw, vormt dit een nieuwe belangrijke stap in de richting van BACARDI'S doelstelling om in 2025 100% van haar belangrijkste ingrediënten van duurzaam gecertificeerde leveranciers te vergaren.
Bron: BACARDI/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Van der Schaaf Head of Corporate Customers Nestlé Nederland
Benoeming - Per 1 oktober 2024 heeft Nestlé Nederland Gurbe van der Schaaf benoemd als Head of Corporate Customers voor de Nederlandse markt.
Lees berichtNieuw management voor Bacardi Nederland
Benoeming – Familiebedrijf Bacardi, het grootste internationale privébedrijf in sterke dranken, kondigt een wissel aan in het management; Merlijn van de Ven vult de nieuwe functie in van Business Unit Director voor Nederland en Stephane Cluzet is aangesteld als Managing Director voor het cluster West-Europa.
Lees berichtBacardi Introduceert TAILS-cocktails voor thuis
Introductie – Horecakwaliteit in huis halen met eten is al gemeengoed, maar met cocktail lag dat ingewikkelder. Bacardi gaat daar verandering in brengen met de introductie van TAILS; hoogwaardige cocktails, die thuis binnen dertig seconden zijn te bereiden.
Lees berichtSpadel wil positieve impact en zet nog meer in op duurzaamheid
Duurzaam - Spadel, het moederbedrijf van mineraalwater Spa, zet nog een stap extra in haar duurzaamheidstrategie en voegt als eerste drankproducent in de Benelux de duurzaamheidsambitie toe aan het doel van de vennootschap. De ambitie sluit aan bij de nieuwe MVO-strategie voor 2025 waarin natuur, consument, lokaliteit en de maatschappij centraal staan.
Lees berichtBonduelle doet zeven duurzaamheidsbeloften op World Food Day
Groente- en conservenbedrijf Bonduelle spreekt vandaag op World Food Day, de dag waarop stilgestaan wordt bij voedselvraagstukken en duurzame oplossingen, zeven beloftes uit op het gebied van duurzame landbouw en duurzame voeding.
Lees berichtHak pleit voor ‘groene revolutie’ in voedselketen
Duurzaam - Groentefabrikant Hak pleit voor vergaande veranderingen in de voedselketen. In een paginagrote advertentie in de krant werd deze week opgeroepen om meer plantaardig te gaan eten en ook meer groentesoorten van dichtbij. Plantaardig en lokaal moet het ‘Groene Normaal’ worden, volgens Timo Hoogeboom, CEO van Hak.
Lees bericht