McDonald’s doet overname en gaat menuaanbod verder personaliseren


Formulenieuws – Fastfoodketen McDonald’s neemt het Israëlische bedrijf Dynamic Yield over om door middel van kunstmatige intelligentie beter te kunnen inspelen op veranderingen in consumentengedrag. Bedoeling is om het aanbod verder te personaliseren. Het bedrijf Dynamic Yield heeft technologie ontwikkeld om consumentengedrag onder verschillende omstandigheden in kaart te brengen en te voorspellen. De hamburgerketen wil die kennis inzetten om de eigen operatie beter te stroomlijnen door bijvoorbeeld het menu-aanbod verder te optimaliseren naar momenten op de dag, de weersomstandigheden, de drukte op locatie en de mate van bestellingen. Drive Thru McDonald’s heeft al ervaring opgedaan met de technologie van Dynamic Yield. Vorig jaar werden er al testen gedaan in een aantal Amerikaanse restaurants. Volgens berichten wil McDonald’s de technologie dit jaar inzetten op alle locaties in de VS met een Drive Thru. Bovendien zijn er plannen om de technologie ook te koppelen aan andere systemen binnen de vestigingen zoals de touchpoints om de klantenwaardering te meten. $ 300 miljoen Volgens verschillende media is de overname van Dynamic Yield de grootste die de hamburgergigant sinds 1999 heeft gedaan. McDonald’s zou $ 300 miljoen hebben betaald voor de overname. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HAVI rijdt dankzij Neste voortaan op de frituurolie van McDonald’s

Circulair – Fastfoodrestaurant McDonald’s en logistieke partner HAVI gaan samenwerken met Neste. Het Finse bedrijf is 's werelds grootste leverancier van hernieuwbare diesel geraffineerd uit afval en residuen. Voor de McDonald's restaurants gaan zij nu het gebruikte frituurvet recyclen tot Neste MY Renewable Diesel, die vervolgens wordt ingezet als brandstof voor de vrachtauto’s van HAVI, die de restaurants beleveren.

Lees bericht

McDonald’s laat in prototype locatie het ‘nieuwe werken’ zien

Fastservice – McDonald’s heeft een prototype locatie neergezet als oplossing voor het nieuwe werken. Twee nieuwe elementen zijn aangebracht: Take Out en Dine In. De komende tijd wil de hamburgerketen samen met de franchisers kijken of er verbeteringen zijn aan te brengen. Ook medewerkers kunnen in een videclip alvast bekijken hoe er straks rekening kan worden gehouden met elkaar en...

Lees bericht

Horeca probeert oplossingen te vinden in coronacrisis

Horeca - De Nederlandse horeca is op tal van manieren bezig het coronavirus het hoofd te bieden. Sommige horecagelegenheden hanteren andere openings- en sluitingstijden, andere locaties beperken het restaurantbezoek tot maximaal 80 personen en weer andere zoeken een oplossing in het afhalen en bezorgen van maaltijden.

Lees bericht



McDonald’s kiest naast Uber Eats ook voor Thuisbezorgd.nl

Bezorgdienst – McDonald’s kiest naast een samenwerking met bezorgdienst Uber Eats ook voor een samenwerking met Thuisbezorgd. Maandag 23 december gaat in Maastricht het eerste restaurant van start met McDelivery via Thuisbezorgd.nl. Het gaat vooralsnog om een proef, maar de bedoeling is dat de bezorgdienst wordt uitgebreid naar andere steden. Tot nu toe werkte McDonald’s exclusief met Uber Eats,...

Lees bericht

Burgermaaltijd en pizza’s voor daklozen

Kerstactie – Met de kerstdagen wil je niet hebben dat er mensen iets te kort komen, vandaar dat er extra zorg is voor de kwetsbaren. Reden voor de BurgerBar groep om burgermaaltijden te verstrekken aan dak- en thuislozen. Eerder deze week gaf pizzaketen Papa John’s pizza’s weg aan de dak- en thuislozen van de Amsterdamse opvang De Regenboog. Op...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid