McDonald’s herintroduceert de Meatless McKroket

Formulenieuws – McDonalds herintroduceert de vleesloze kroket. De Meatless McKroket is gemaakt met PrimeJack-jackfruit. De vleesloze McKroket is door McDonald’s Nederland ontwikkeld in samenwerking met Van Geloven en FiberFoods Group.
Gasten van McDonald’s willen graag beide varianten van de McKroket op het menu: de meatless variant en de rundvlees variant. Om ervoor te zorgen dat het bedrijf beide varianten tegelijkertijd kan aanbieden, is de operationele procedures aangepast. Dolly van den Akker, Impact director McDonald’s Nederland: “Met de toevoeging van de Meatless McKroket aan ons menu maakt McDonald’s meatless eten laagdrempelig. We spelen in op de groep flexitariers die inmiddels 53% van de Nederlanders omvat. Met de Meatless McKroket laten we zien dat een meatless burger voor een aantrekkelijke prijs te verkrijgen is en daarnaast ook een positieve impact heeft op de planeet.”
De Meatless McKroket is een exclusief Nederlands product, ontwikkeld in samenwerking met Van Geloven, FiberFoods Group en McDonald’s Nederland. Chantal de Hond, Sales OOH & Programmamanager MVO, Van Geloven: “De wereld beweegt meer richting een plantaardige toekomst. Als leverancier van de rundvlees McKroket zijn we bij Van Geloven extra trots dat we ook hebben kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van de Meatless McKroket”. En Inez van Oord, oprichter FiberFoods: “PrimeJack is een 100% plantaardig jackfruit-ingrediënt van FiberFoods. Het is duurzaam, voedzaam en een goede vervanger voor vlees en vis. Het heeft een vleesachtige textuur, maar biedt de smaak en kleur van de rundvlees McKroket.”
Naast de meatless McKroket staat ook de McChicken, de Spicy McChicken, McCrispy, de Chicken wrap en de Chicken salad als Meatless variant op het menu van McDonald’s.
Bron: McDonald’s/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Private labelbeurs PLMA toont opmars huismerken
Vakbeurzen - Dat huismerken in de lift zitten, was duidelijk te merken op de Private Label Manufacturers Association (PLMA), de grootste private labelbeurs ter wereld. Het was ook de grootste editie ooit in de RAI in Amsterdam. De beurs telde meer dan 30.000 bezoekers en 3.100 exposanten uit meer dan 70 landen. Belangrijkste trend? Toegevoegde proteïne. Geen product nieuw op de markt...
Lees berichtAnyTyme opgetuigd voor verdere franchise-uitrol
Interview - Een nieuw logo, een eigentijdse uitstraling binnen en buiten, verpakkingen die in lijn zijn met de nieuwe uitstraling. Er is veel veranderd bij cafetariaformule AnyTyme. Maar de belangrijkste wijzigingen zijn misschien onzichtbaar. Aan de achterkant van het bedrijf zijn namelijk de inkoopcondities, de infrastructuur en de afspraken verbeterd en is er een organisatie opgetuigd waarmee de formule geschikt...
Lees berichtComfort food van McDonald’s meest populair na Koningsdag
Koningsdag - Na een dag oranje tompoucen, Aperol en bitterballen volgt er ook een dag na Koningsdag. En dan grijpen we massaal naar comfort food, het liefst in een bekende rode en gele verpakking. Dat blijkt uit een analyse van de bestellingen bij Uber Eats van vorig jaar.
Lees berichtFHC Formulebeheer organiseert opnieuw FHC Vakdag
Formulenieuws - Na het succes van vorig jaar organiseerde FHC formulebeheer in april voor de tweede keer een FHC Vakdag voor ondernemers én medewerkers van de formules Family, Foodmaster en VITAL. Niet alleen workshops waren er, maar ook mindfullness en gelegenheid om met elkaar ervaringen uit te wisselen.
Lees berichtBouw nieuwe locatie De Lichtmis en McDonald’s Zwolle gestart
Samenwerking – Vorige week is de eerste paal geslagen en daarmee een start gemaakt met de bouw van een unieke horecacombinatie tussen wegrestaurant De Lichtmis en McDonald’s Zwolle. De combinatie gaat zich vestigen aan de A28, ter hoogte van afslag 22, markeert een nieuw begin voor het familiebedrijf De Lichtmis.
Lees berichtMcCrispy Old Amsterdam en Chicken Sensation keren terug bij McDonald’s
Formulenieuws – McDonald's en Old Amsterdam laten weten terug te komen met de McCrispy Old. De kipburger zal verkrijgbaar zijn in alle McDonald's restaurants. Eerder was de introductie van de kipburger een groot succes. Ook de Chicken Sensation keert terug bij de restaurantformule.
Lees bericht