McDonald’s partner van de Kinderboekenweek


Formulenieuws – McDonald’s en Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) bundelen hun krachten om lezen en voorlezen te stimuleren. Tijdens de Kinderboekenweek, van 30 september tot en met 11 oktober, geeft McDonald’s daarom in ieder Happy Meal een leesboekje mee.

Sinds vorig jaar kunnen gasten van de restaurantketen al kiezen tussen een leesboekje of een speeltje als cadeautje bij een Happy Meal. Door tijdens de Kinderboekenweek bij ieder Happy Meal alleen een leesboekje als cadeautje mee te geven, willen McDonald’s en Stichting CPNB het belang van lezen extra onderstrepen en meer ouders en kinderen het plezier van lezen helpen ontdekken of herontdekken. ‘We zijn ontzettend blij met McDonald’s als onze nieuwe partner naast hoofdsponsor NS,’ aldus Eveline Aendekerk, directeur van de Stichting CPNB. ‘Zo bereiken we een grote groep nieuwe (potentiële) lezers en creëren we nog meer mooie lees- en voorleeservaringen.’

Ruim 900.000 boekjes in Happy Meals

McDonald’s ontvangt wekelijks meer dan 3 miljoen families met kinderen. Een ideale doelgroep om lezen onder jonge mensen te stimuleren. Maartje Overmars, Head of Marketing bij McDonald’s Nederland: . ‘Wij willen lezen graag leuker maken.  Daarom bieden wij onze gasten sinds vorig jaar altijd de keuze tussen een leesboekje of speeltje bij het Happy Meal. De Kinderboekenweek is een unieke waardevolle traditie waarbij kinderen in de boekhandel of bibliotheek fantastische boeken vinden en wij zijn trots dat we juist in die week nog meer gasten in het restaurant blij kunnen maken met een leesboekje.’ Sinds de start van het Happy Meal reader programma heeft McDonald’s al 900.000 boekjes uitgereikt.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



McDonald’s vervangt plastic rietje en plastic McFlurry-deksel

Formulenieuws –  McDonald’s vervangt per oktober alle plastic rietjes in de 254 Nederlandse restaurants door papieren rietjes. Ook de plastic deksel van de McFlurry verdwijnt, die is begin deze maand vervangen door een kartonnen beker met vier vouwbare randen. Met deze papieren alternatieven bespaart McDonald’s jaarlijks ruim zeventigduizend kilo plastic in Nederland.

Lees bericht

Uber Eats breidt uit naar Apeldoorn en Arnhem

Bezorgdienst – De bezorgservice Uber Eats is vanaf vandaag ook beschikbaar in Apeldoorn en Arnhem. De keuze voor deze twee steden heeft het bedrijf gemaakt op basis van data die aantoont dat er rond Apeldoorn en Arnhem veel interesse is in de bezorg-app, zo laat het bedrijf weten.

Lees bericht

Omzet McDelivery verdriedubbelde in 2019

Formulenieuws  – McDonald’s heeft vorig jaar een sterke groei gehad in het bezorgen. De omzet van de bezorgservice McDelivery verdriedubbelde in 2019 ten opzichte van 2018. Mede door de verdere uitbreiding van deze service in 2020 zet die groei verder door. Verwacht wordt dat eind 2020 McDonald’s honderdvijftig (bestel)punten met de bezorgpartners Uber Eats en Thuisbezorgd.nl zijn ingevuld. Ook dat betekent...

Lees bericht



HAVI rijdt dankzij Neste voortaan op de frituurolie van McDonald’s

Circulair – Fastfoodrestaurant McDonald’s en logistieke partner HAVI gaan samenwerken met Neste. Het Finse bedrijf is 's werelds grootste leverancier van hernieuwbare diesel geraffineerd uit afval en residuen. Voor de McDonald's restaurants gaan zij nu het gebruikte frituurvet recyclen tot Neste MY Renewable Diesel, die vervolgens wordt ingezet als brandstof voor de vrachtauto’s van HAVI, die de restaurants beleveren.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid