Meatless Farm lanceert drie nieuwe horecaproducten


Vegetarisch - Meatless Farm, introduceert na de plantaardige Aziatische borrelsnacks, nu drie nieuwe producten voor de horeca en groothandel. De lijn omvat een drietal hoofdmaaltijden, te weten Aziatische gehaktballetjes, kiploze stukjes en gehaktloze braadworst.

De nieuwe producten worden net als de bestaande vleesloze producten gehakt, hamburgers en worsten gemaakt van een mix van plantaardige eiwitten. De producten zijn in vijf minuten rechtstreeks uit de diepvries te bereiden en spelen in op de groeiende vraag naar plantaardige gerechten in Europa, die volgens sommige analisten in 2029 wereldwijd naar verwachting 116 miljard euro zal zijn.

Meatless Farm wil foodservicepartners helpen om actief in te spelen op deze groeiende vraag naar plantaardige maaltijden, door innovatieve en veelzijdige producten te leveren uit verschillende wereldkeukens waarmee je snel kunt variëren en kunt inspringen op de veranderende behoeften in de markt, laat Ozlem Birkalan, Europese marketingdirecteur van Meatless Farm, eten. ”We hebben dit jaar zeven nieuwe producten ontwikkeld met behulp van onze geavanceerde technologie, die ons in staat stelt ons aan te passen aan de nieuwste trends en vernieuwende plantaardige opties aan te bieden die boordevol smaak zitten, gemakkelijk te bereiden zijn, duurzaam zijn en net zo smaken als vlees.”

Drie horecaproducten

De drie producten die Meatless Farm introduceert zijn de Asian Meatballs, plantaardige gehaktballetjes met een Oosters tintje, de Farm Chickenless Pieces, een veelzijdig proteïnemiddel gemaakt van duurzame soja en de Bratwurst,een vleesloze braadworst met een gekarameliseerde krokante korst. Deze worden nu toegevoegd aan het assortiment Aziatische borrelsnacks zoals: Porkless  Wontons, Duckless Spring Rolls, Porkless Gyoza’s en Samosa’s. Horecaondernemers kunnen de plantaardige producten kopen in de vestigingen van Sligro.

Samenwerking

Meatless  werk in het Verenigd Koninkrijk samen met landelijke ketens, waaronder itsu, Leon en Pret A Manger. Met dit laatste bedrijf heeft Meatless Farm onlangs een plantaardige versie van de iconische Zweedse gehaktbalwrap mee gemaakt; de Meatless Meatball wrap werd het eerste nieuwe menu-item dat tijdens de introductieweek in de begeerde top vijf van bestverkopende artikelen van Pret terechtkwam.

Horecaondernemers kunnen alle plantaardige producten kopen in de vestigingen van de Sligro of via www.sligro.nl.

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht


JRE-Nederland doet mee aan Week Zonder Vlees & Zuivel

Actieweek – JRE-Jeunes Restaurateurs doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. De restaurants willen de gasten een week traceren op eten en te drinken, zonder vlees en zuivel. De restaurateurs zijn van mening dat “deze kleine moeite een onvoorstelbaar positieve impact kan hebben op mens, dier en milieu”.

Lees bericht

Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid