Meatless Farm lanceert drie nieuwe horecaproducten


Vegetarisch - Meatless Farm, introduceert na de plantaardige Aziatische borrelsnacks, nu drie nieuwe producten voor de horeca en groothandel. De lijn omvat een drietal hoofdmaaltijden, te weten Aziatische gehaktballetjes, kiploze stukjes en gehaktloze braadworst.

De nieuwe producten worden net als de bestaande vleesloze producten gehakt, hamburgers en worsten gemaakt van een mix van plantaardige eiwitten. De producten zijn in vijf minuten rechtstreeks uit de diepvries te bereiden en spelen in op de groeiende vraag naar plantaardige gerechten in Europa, die volgens sommige analisten in 2029 wereldwijd naar verwachting 116 miljard euro zal zijn.

Meatless Farm wil foodservicepartners helpen om actief in te spelen op deze groeiende vraag naar plantaardige maaltijden, door innovatieve en veelzijdige producten te leveren uit verschillende wereldkeukens waarmee je snel kunt variëren en kunt inspringen op de veranderende behoeften in de markt, laat Ozlem Birkalan, Europese marketingdirecteur van Meatless Farm, eten. ”We hebben dit jaar zeven nieuwe producten ontwikkeld met behulp van onze geavanceerde technologie, die ons in staat stelt ons aan te passen aan de nieuwste trends en vernieuwende plantaardige opties aan te bieden die boordevol smaak zitten, gemakkelijk te bereiden zijn, duurzaam zijn en net zo smaken als vlees.”

Drie horecaproducten

De drie producten die Meatless Farm introduceert zijn de Asian Meatballs, plantaardige gehaktballetjes met een Oosters tintje, de Farm Chickenless Pieces, een veelzijdig proteïnemiddel gemaakt van duurzame soja en de Bratwurst,een vleesloze braadworst met een gekarameliseerde krokante korst. Deze worden nu toegevoegd aan het assortiment Aziatische borrelsnacks zoals: Porkless  Wontons, Duckless Spring Rolls, Porkless Gyoza’s en Samosa’s. Horecaondernemers kunnen de plantaardige producten kopen in de vestigingen van Sligro.

Samenwerking

Meatless  werk in het Verenigd Koninkrijk samen met landelijke ketens, waaronder itsu, Leon en Pret A Manger. Met dit laatste bedrijf heeft Meatless Farm onlangs een plantaardige versie van de iconische Zweedse gehaktbalwrap mee gemaakt; de Meatless Meatball wrap werd het eerste nieuwe menu-item dat tijdens de introductieweek in de begeerde top vijf van bestverkopende artikelen van Pret terechtkwam.

Horecaondernemers kunnen alle plantaardige producten kopen in de vestigingen van de Sligro of via www.sligro.nl.

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vegan Zeastar komt met plantaardige zalm op Anuga

Introductie – Sterk Food introduceert op de aankomende Anuga in Keulen de Smoked Zalmon van Vegan Finest Foods. Sterk Food is de Duitse distributiepartner van Vegan Finest Foods, dat eerder de plantaardige visvarianten vegan Notuna en Zalmon sashimi op de markt bracht.

Lees bericht




Nog veel misvattingen over plantaardige voeding

Onderzoek – Over plantaardig eten blijken nog veel misvattingen te zijn. Zo denken veel Nederlanders ten onrechte dat plantaardige alternatieven voor vlees, vis of zuivel altijd bewerkt zijn (29%), een plantaardig dieet moeilijk is (28%) en bovendien duurder dan een dieet met meer vlees (28%).

Lees bericht






© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid