‘Meer aanbod proteïne drinks & bars binnen tankstations’


Proteïne drinks en bars worden steeds vaker aangeboden binnen het petrolkanaal

Ontwikkeling – Steeds vaker worden de tankstationsgezien als aankoop- en verkoopkanaal van proteïne drinks & bars. Ook de tankstationmaatschappijen zelf en de groothandels geloven in deze relatief nieuwe categorie. De Haan Minerale Oliën doet een test met het sterk groeiende merk XXL op een aantal locaties en ook groothandel Lekkerland heeft een aantal producten opgenomen.

Het sterk groeiende bedrijf XXL Nutrition van René van der Zel heeft al goede ervaringen opgedaan in een aantal tankstationshops van Comme Chez Nous in België met de voedingssupplementen en wil nu in Nederland uitbreiden bij tankstations. In navolging daarvan houdt ook De Haan Minerale Oliën op een aantal locaties een pilot met de energieproducten. Het assortiment bestaat niet alleen uit repen en drankjes, maar bevat een uitgebreid assortiment aan poeders en andere voedingssupplementen. Ook bij Shell deed het merk tijdens een voorsteldag voor nieuwe producten van de week mee met een pitch. Of dat tot een positief advies leidt voor opname is nog niet bekend.

Sporten zoaals fitness en padel zijn sterk groeiend en als gevolg daarvan neemt ook het aantal gebruikers van extra eiwitten toe voor sneller herstel of meer spieropbouw. Voor mensen langs de weg is de mogelijkheid om een proteïne shake of eiwit bar aan te schaffen veelal een logische plek. Reden ook voor groothandel Lekkerland om een aantal producten op te nemen, want ook zij zien dat de vraag bij zelfstandige tankstationondernemers toeneemt. Voor tankstationondernemers zelf is de relatief nieuwe categorie een goede aanvulling op het bestaande assortiment. Bovendien zorgt het aanbod van proteïneproducten er voor dat consumenten van en naar de sportschool vaker langskomen.

Bron: XXL Nutrition/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Shell werkt opnieuw samen met Herman den Blijker

Tankstation –  Shell gaat in het kader van de ‘Proef de wereldkeuken campagne’ opnieuw de samenwerking aan met Herman den Blijker. Shell introduceert op haar stations, samen met partner Bakerstreet van de Vital Food Group, drie maal per jaar producten die geïnspireerd zijn door wereldse smaken.

Lees bericht


Shell Hellevliet wint ‘Lekkerste broodje langs de weg ‘24’

Verkiezing – Voor de tweede keer organiseerde Shell in samenwerking met Bakerstreet de Sandwich Competition in Nederland. De finale werd gehouden bij partner Bidfood in Foodyard Amsterdam. Finalisten van Shell-stations uit Nederland streden voor de titel ‘Lekkerste broodje langs de weg’. De winnaar is het team van Shell Hellevliet, gelegen aan de Rijksweg A12 bij Harmelen nabij Utrecht.

Lees bericht


Shell Café introduceert ijskoffies met Lattiz

Introductie – Shell en FrieslandCampina werken met het merk Lattiz al lange tijd samen. Samen zorgen zij voor miljoenen kopjes koffie langs de weg. Die samenwerking wordt nu uitgebreid met de introductie van ijskoffie met de Lattiz, het systeem dat zorgt opschuimmelk.

Lees bericht


1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen

Sportvoeding – Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. De grootste groep gebruikers zijn de jongeren. De supplementen die het vaakst worden verkocht zijn eiwitten en creatine. Als merk is XXL Nutrition het meest populairs, blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.

Lees bericht

Foodservice groothandels verenigen zich in FSN

Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid