Meer foodconcepten bij vernieuwde AH Gelderlandplein


Het zelftap-systeem van AH / Foto bij: Yasmin Hargreaves Photography-

Formulenieuws – De vernieuwde Albert Heijn XL Gelderlandplein in Amsterdam heeft na een verbouwing de allernieuwste foodconcepten gekregen en tevens het grootste biologisch en glutenvrij assortiment. De supermarktketen zet hiermee de volgende stap op het gebied van vers, gemak en gezond. Klanten vinden er de Allerhande Keuken met Babacous, een sushibar die is uitgebreid met Aziatisch streetfood en een groot vega(n)eiland. Ook het nieuwe ‘AH verpakkingsvrij’-meubel is er terug te vinden.

De Albert Heijn XL heeft een versplein met een groot aanbod groente, fruit, maaltijden en verspakketten. Er is een vega-eiland met zo’n 200 vega(n) producten. Klanten kunnen zelf bij de saladebar hun salades samenstellen en hun toppings kiezen. Daarnaast is in de winkel het grootste biologisch en glutenvrij assortiment te vinden van alle AH’s. De sushibar is uitgebreid met Bam tuk, een Aziatisch versconcept dat streetfood biedt uit onder andere Thailand, Vietnam en Indonesië. Bij de Allerhande Keuken vinden klanten vers bereide maaltijden, pizza uit de oven en diverse verse pasta’s. Ernaast staat Babacous met verse vegetarische lekkernijen uit het Midden-Oosten zoals mezze’s en salades. Op het versplein bereidt een kok elke week van donderdag tot en met zaterdag heerlijke gerechten.

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn bij de opening: “Met deze nieuwe foodconcepten maken we vers en gevarieerd eten nog makkelijker. Samen beter eten bereikbaar maken voor iedereen, dat is waar Albert Heijn voor staat. In de vernieuwde Albert Heijn XL winkel komt dit perfect samen door de combinatie van vers, gemak en gezond. Ideaal voor thuis, onderweg of op het werk.”  

AH Verpakkingsvrij 

Na de succesvolle lancering in Rotterdam introduceert Albert Heijn nu ook AH Verpakkingsvrij in Amsterdam. Het concept bestaat uit zes meter verpakkingsvrij assortiment in slimme dispensers. Vanuit de dispensers kunnen klanten een eigen, herbruikbare verpakking vullen of ter plekke een herbruikbare pot of zak kopen. Klanten wegen eerst de verpakking zonder product, daarna vullen ze die met een van de zeventig producten en vervolgens printen ze een etiket waarmee ze afrekenen bij de kassa. 

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Producent Miami Burger’ start eerste vegan burgerbar

Fastfood – Een hamburger die smaakt als een Big Mac maar die toch volledig vegan is. Een burger die de uitdagende naam draagt van The Big Hack met als ondertiteling: ‘The most famous burger in the world got hacked’ . Dat is niet alleen creatief bedacht, maar legt de lat ook hoog qua verwachting. En dat is precies wat Miami Burger vanuit...

Lees bericht

PLNT introduceert kant & klare Vegan Beef Wellington

Introductie - PLNT heeft speciaal voor het Paas-assortiment de eerste kant-en-klare Vegan Beef Wellington in Nederland ontwikkeld. Volgens producent Future Food Group in Veenendaal zijn er meerdere initiatieven geweest, maar is er nu een Vegan Beef Wellington die net zo sappig en lekker is als het origineel.

Lees bericht

AH start met verpakkingsvrij boodschappen doen

Formulenieuws  - Albert Heijn lanceert een nieuw zelftapconcept waarmee klanten een groot deel van hun dagelijkse boodschappen duurzamer kunnen verpakken. Klanten vullen hun van huis meegenomen pot of zak, of ter plekke gekochte verpakking, namelijk zelf af. Het gaat om producten zoals muesli, pasta, broodbeleg, thee en noten.

Lees bericht


‘Vooroordelen staat meer plantaardig eten in de weg’

Onderzoek - Onderzoek, uitgevoerd in opdracht van haverdrankmerk Oatly, laat zien dat Nederlanders veel vooroordelen hebben over elkaars eetgewoonten. Zo denkt 26 procent van de omnivoren in Nederland bijvoorbeeld dat veganisten betweters en ongezond zijn. Dit hokjesdenken staat meer plantaardig eten in de weg. Uit de survey onder een groep van 1062 consumenten verspreid over Nederland blijkt namelijk ook dat 58% van de...

Lees bericht

Vijfde Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel van start

Actieweek – Maandag 7 maart gaat de vijfde editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel van start. De campagne heeft dit jaar voor het eerst de toevoeging ‘& Zuivel’. De campagneweek moet de mensen bewust maken dat het eten van minder vlees en zuivel een positieve impact heeft op het milieu, maar ook gewoon lekker is. De campagne wordt gesteund door tachtig...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid