Meer foodconcepten bij vernieuwde AH Gelderlandplein


Het zelftap-systeem van AH / Foto bij: Yasmin Hargreaves Photography-

Formulenieuws – De vernieuwde Albert Heijn XL Gelderlandplein in Amsterdam heeft na een verbouwing de allernieuwste foodconcepten gekregen en tevens het grootste biologisch en glutenvrij assortiment. De supermarktketen zet hiermee de volgende stap op het gebied van vers, gemak en gezond. Klanten vinden er de Allerhande Keuken met Babacous, een sushibar die is uitgebreid met Aziatisch streetfood en een groot vega(n)eiland. Ook het nieuwe ‘AH verpakkingsvrij’-meubel is er terug te vinden.

De Albert Heijn XL heeft een versplein met een groot aanbod groente, fruit, maaltijden en verspakketten. Er is een vega-eiland met zo’n 200 vega(n) producten. Klanten kunnen zelf bij de saladebar hun salades samenstellen en hun toppings kiezen. Daarnaast is in de winkel het grootste biologisch en glutenvrij assortiment te vinden van alle AH’s. De sushibar is uitgebreid met Bam tuk, een Aziatisch versconcept dat streetfood biedt uit onder andere Thailand, Vietnam en Indonesië. Bij de Allerhande Keuken vinden klanten vers bereide maaltijden, pizza uit de oven en diverse verse pasta’s. Ernaast staat Babacous met verse vegetarische lekkernijen uit het Midden-Oosten zoals mezze’s en salades. Op het versplein bereidt een kok elke week van donderdag tot en met zaterdag heerlijke gerechten.

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn bij de opening: “Met deze nieuwe foodconcepten maken we vers en gevarieerd eten nog makkelijker. Samen beter eten bereikbaar maken voor iedereen, dat is waar Albert Heijn voor staat. In de vernieuwde Albert Heijn XL winkel komt dit perfect samen door de combinatie van vers, gemak en gezond. Ideaal voor thuis, onderweg of op het werk.”  

AH Verpakkingsvrij 

Na de succesvolle lancering in Rotterdam introduceert Albert Heijn nu ook AH Verpakkingsvrij in Amsterdam. Het concept bestaat uit zes meter verpakkingsvrij assortiment in slimme dispensers. Vanuit de dispensers kunnen klanten een eigen, herbruikbare verpakking vullen of ter plekke een herbruikbare pot of zak kopen. Klanten wegen eerst de verpakking zonder product, daarna vullen ze die met een van de zeventig producten en vervolgens printen ze een etiket waarmee ze afrekenen bij de kassa. 

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eazie opent geheel vernieuwde vestiging in Dordrecht

Formulenieuws – Eazie heeft onlangs een vestiging nieuw heropend. The asian good food bar, zoals de formule wordt genoemd, wil de komende drie jaar groeien naar 50 vestigingen in Nederland. Voor dit jaar staan nog meerdere openingen in de planning, zo laat de franchisegever weten.

Lees bericht




Online bestelde vega-snacks groeien met 24% bij Kwalitaria

Formulenieuws – Steeds vaker zijn er vegetarische snacks en gerechten te vinden o de menukaart van Kwalitaria. De cafetariaformule merkt dan ook de vraag naar alternatieven zonder vlees stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar, werden online 24% meer vegetarische gerechten besteld.

Lees bericht


Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht

Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid