Meer innovaties en meer inspiratie op INTERNORGA


Meer inspiratie op INTERNORGA in Hamburger / Foto bij: INTERNORGA

Vakbeurzen – De  INTERNORGA 2023, die van 10 tot en met 14 maart in Hamburg wordt gehouden wil bezoekers uit de foodservicesector meer innovatie en meer inspiratie bieden. Naast een breed aanbod foodleveranciers en foodconcepten zal de toonaangevende vakbeurs voor de gehele foodservice- en horecamarkt een compact overzicht geven van de laatste trends op het gebied van eten en drinken.

Claudia Johannsen, divisiemanager bij Hamburg Messe und Congress GmbH: "Of het nu gaat om klassieke restaurants, snelle service, bars, coffeeshops, cafés of bakkerijen met snacks, de INTERNORGA is de ontmoetingsplaats en trendincubator voor de gehele foodservice- en horecamarkt. De grote beursruimte 'Food & Beverages' opent een unieke verscheidenheid aan nieuwe producthighlights voor bezoekers. Hier kun je de F&B-trends van morgen ontdekken."

In 2023 zullen verschillende zalen op het terrein van Hamburg Messe und Congress gewijd zijn aan culinaire hoogstandjes. In het 'Food and Beverages'- gedeelte van de beurs bekende nationale en internationale bedrijven zoals Dallmayr, EDEKA Foodservice en Unilever. Maar ook Vandemoortele en Wolf Butterback uit het bakkerij- en zoetwarensegment zullen hun nieuwe producten presenteren. De Newcomers’ Area biedt ruimte aan zo’n 20 F&B start-ups.

Verder veel aanbieders op het gebied van vegetarische en veganistische gerechten, net als aanbieders van gemaksproducten.  Ook voor meer klassieke gerechten als hamburgers, pizza en pasta zijn volgens de beursorganisator verrassende nieuwe smaakervaringen te ontdekken. De bakkerij- en zoetwarenhandel tonen op de beurs hun grote verscheidenheid aan snacks: van wraps tot focaccia en van ciabatta tot Flammkuchen. Ook een grote variëteit aan frisdrankaanbieders en koffiebranders zijn terug te vinden op de beursvloer, met verfrissende koffiecocktails of een kleurrijke specialiteitencappuccino met matcha of rode biet .

De INTERNORGA

INTERNORGA is de toonaangevende internationale vakbeurs voor hotels, restaurants, bakkerijen en zoetwaren. De beurs vindt jaarlijks plaats op het terrein van Hamburg Messe und Congress. De beurs kent naast een breed aanbod foodleveranciers op het gebied van eten en drinken, ook een programma met internationale conferenties en innovatieve branchewedstrijden.

Bron: INTERNORGA/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

ONCE, Veneca en VOCC onderzoeken gezamenlijk belangenplatform

Catering – Een nieuwe samenwerking in hospitality noemen de verenigingen Veneca, ONCE en VOCC het plan om op 1 januari 2024 één gezamenlijk belangenplatform in te richten, waar het gaat om gastvrijheid, eten en drinken op (veelal andermans) locatie. Dit jaar wordt gebruikt om de samenwerking in de vorm van een federatie uit te werken, zo meldt Venenca.

Lees bericht


Euro-Toques gaat meerjarig samenwerken met BBB Maastricht

Vakbeurzen – Euro-Toques Nederland en horecavakbeurs BBB Maastricht gaan samen met partners PALUX en Culinaire Saisonnier meerjarig de vakwedstrijden oppakken in het Euro-Toques paviljoen. Het nieuwe paviljoen is te vinden op Folie Culinaire, het exclusieve gedeelte van BBB Maastricht dat zich focust op het midden tot hoog segment.

Lees bericht


Internorga zet samenwerking met ProVeg voort

Vakbeurzen – De conveniencebeurs Internorga, die van 10 tot 14 maart in Hamburg wordt gehouden, zet de samenwerking met ProVeg Internationaal opnieuw door. De twee partijen werken op het gebied van plantaardige voeding al vijf jaar samen.

Lees bericht


Winnaars Gault&Millau Awards 2023 bekend gemaakt

Uitreiking – Het Utrechtse Tivoli vormde voor de tweede keer het toneel van de Gault&Millau-uitreiking, die samenhangt met het uitbrengen van Gault&Millau gids 2023. Was die gids met de boordelingen van de belangrijkste restaurants vorig jaar nog digitaal, dit jaar had de organisator weer gekozen voor een fysieke gids, zij het een bescheiden exemplaar.

Lees bericht

FSIN: ‘Nederland geeft meer geld uit aan eten en drinken’

Analyse - Nederlanders geven steeds meer geld uit aan eten en drinken. In 2023 groeit de foodmarkt naar een omzet €68,9 miljard; dat is een toename van 3,9%. De omzetstijging komt niet alleen door de prijsverhogingen. Consumenten eten en drinken ook vaker buiten de deur en kiezen in de supermarkt steeds meer voor luxe en gemak. Dat blijkt uit de FSIN Beleidsmonitor 2023 die...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid