'Meer mensen met afstand tot de arbeidsmarkt bij AH'


Felix Kemperman van UWV en Sonja Boelhouwer van Albert Heijn

Personeel – Albert Heijn en UWV hebben de handtekeningen gezet onder een samenwerkingsovereenkomst, die er toe moeten leiden dat de grootgrutter in 2025 een aantal van 2.025 mensen in dienst heeft met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Met de ondertekening willen UWV en Albert Heijn meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in staat stellen om deel te nemen aan het arbeidsproces. Door deel te nemen aan het arbeidsproces worden medewerkers zich bewust van hun kracht en drijfveren. Daardoor groeit het zelfvertrouwen en eigenwaarde en wordt de volgende stap op de arbeidsmarkt makkelijker. Sonja Boelhouwer, directeur winkels en franchise bij Albert Heijn: "We willen een werkgever zijn voor iedereen, ook voor mensen met een arbeidsuitdaging. We bieden hen een mooie leeromgeving, goede begeleiding en het gevoel erbij te horen."

Felix Kemperman, directeur uitvoering WERKbedrijf UWV: "UWV werkt aan een samenleving waarin mensen naar vermogen mee kunnen doen. We ondersteunen werkzoekenden in hun zoektocht naar een nieuwe baan en helpen mensen de afstand tot de arbeidsmarkt te overbruggen. Een nauwe samenwerking met werkgevers zoals Albert Heijn is hierbij onmisbaar."

Bij Albert Heijn werken op dit moment 1.850 medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jan Ernst de Groot wordt Chief Sustainability Officer Ahold Delhaize

Benoeming  – Ahold Delhaize kondigt woensdag aan dat Jan Ernst de Groot is aangesteld als Chief Sustainability Officer (CSO). In deze nieuw gecreëerde functie zal hij verantwoordelijk zijn voor het succes van de integrale visie, strategie en doelstellingen van Ahold Delhaize met betrekking tot alle aspecten van ecologische duurzaamheid, gezond eten, sociale impact, ethiek, mensenrechten en bestuur.

Lees bericht


AH, Jumbo, Vrumona en Coca-Cola schaffen plastic handgreepjes af

Samenwerking – In een gezamenlijke boodschap maken Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola en Vrumona bekend dat zij stoppen met de plastic handgrepen op alle multiverpakkingen frisdrank en water zoals deze in Nederland worden aangeboden. De stap leidt tot besparing van bijna 40.000 kilo plastic en maakt meer dan 550.000 kilo plastic beter te recyclen.

Lees bericht

De Graaf Bakeries lanceert vegan frikandelbroodje met Nutri-Score B

Introductie – De Graaf Bakeries heeft een vegan frikandelbroodje ontwikkeld. Het broodje is exclusief voor Albert Heijn gemaakt en maakt onderdeel uit van de nieuwe generatie verse snacks op de bakkerij-afdeling van de retailer, passend bij de behoefte aan duurzame en plantaardige snack. Bovendien heeft het vegan frikandelbroodje een Nutri-Score B.

Lees bericht

Albert Heijn en KNVB organiseren schoolvoetbalfinale

Leisure - Op vrijdag 17 juni komen er 300 jongens en meisjes uit heel Nederland naar de KNVB Campus in Zeist voor de finales van het KNVB Schoolvoetbaltoernooi. Albert Heijn zorgt als partner van de KNVB en supporter van voetballend Nederland tijdens alle wedstrijden voor vers fruit als tussendoortje in de rust.

Lees bericht


AH gaat ‘persoonsgerichte maaltijden’ leveren

Formulenieuws  - Albert Heijn start een nieuwe maaltijdservice. Binnenkort verschijnen de eerste bezorgbusjes in het straatbeeld met de tekst ‘Maaltijd Thuis. Met aandacht bereid, met liefde gebracht.’ Het gaat om ‘persoonsgerichte’ maaltijden voor mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken in de keuken, of op zoek zijn naar gemak, aldus AH.

Lees bericht

AH gaat meer werk maken van gezonde voeding

Formulenieuws – Meer gezonde producten bij de kassa, een apart schap met gezondere tussendoortjes in de winkel en opname van de sportvoeding van de merken Body & Fit en Barebells. Albert Heijn wil meer werk maken van een gezondere leefstijl en past daarom een aantal zaken vanaf maandag aan.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid