'Meer mensen met afstand tot de arbeidsmarkt bij AH'

Personeel – Albert Heijn en UWV hebben de handtekeningen gezet onder een samenwerkingsovereenkomst, die er toe moeten leiden dat de grootgrutter in 2025 een aantal van 2.025 mensen in dienst heeft met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Met de ondertekening willen UWV en Albert Heijn meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in staat stellen om deel te nemen aan het arbeidsproces. Door deel te nemen aan het arbeidsproces worden medewerkers zich bewust van hun kracht en drijfveren. Daardoor groeit het zelfvertrouwen en eigenwaarde en wordt de volgende stap op de arbeidsmarkt makkelijker. Sonja Boelhouwer, directeur winkels en franchise bij Albert Heijn: "We willen een werkgever zijn voor iedereen, ook voor mensen met een arbeidsuitdaging. We bieden hen een mooie leeromgeving, goede begeleiding en het gevoel erbij te horen."
Felix Kemperman, directeur uitvoering WERKbedrijf UWV: "UWV werkt aan een samenleving waarin mensen naar vermogen mee kunnen doen. We ondersteunen werkzoekenden in hun zoektocht naar een nieuwe baan en helpen mensen de afstand tot de arbeidsmarkt te overbruggen. Een nauwe samenwerking met werkgevers zoals Albert Heijn is hierbij onmisbaar."
Bij Albert Heijn werken op dit moment 1.850 medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Bron: AH/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees berichtAH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren
Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...
Lees berichtAlbert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
Lees berichtKoen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Lees berichtGemaksformule AH to go bestaat 25 jaar
Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.
Lees berichtWinnaars Gezonde Innovatie Awards bekend
Verkiezing - De stemmen van de vakjury en consumenten zijn geteld. Voor de vijfde keer op rij reikten Foodlog, FoodPersonality en Supermarkt.team de Gezonde Innovatie Awards uit aan producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon.
Lees bericht