Meint Waterlander nieuwe directeur Nederlandse Brouwers


Het logo van de Vereniging Nederlandse Brouwers

Benoeming - Nederlandse Brouwers heeft met ingang van 16 maart aanstaande Meint Waterlander benoemd tot nieuwe directeur van Nederlandse Brouwers. Hij volgt Lucie Wigboldus op die met ingang van 1 april algemeen directeur wordt van de Stichting Hulphond Nederland.

Nederlandse Brouwersvoorzitter Fred Teeven: ‘Wij kijk er naar uit met Meint aan de slag te gaan voor de Nederlandse Brouwers. Meint combineert kennis van de biersector, politieke ervaring en zijn jarenlange ervaring als woordvoerder en communicatieadviseur in een maatschappelijk relevante omgeving.’

Meint Waterlander was de afgelopen twee jaar woordvoerder en manager Communicatie van zowel de vereniging Nederlandse Brouwers als de vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS). Daarvoor was hij onder andere woordvoerder raad van bestuur van PwC.

Bron: Nederlandse Brouwers/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Biermarkt bijna terug op niveau voor de COVID

Analyse - De Nederlandse biermarkt is bijna terug op het niveau van voor de COVID-19-pandemie. De biermarkt is alleen wel veranderd. Zo is het aandeel alcoholvrij bier en speciaalbier de afgelopen jaren gegroeid en dat van pils iets gedaald.

Lees bericht



Nederlandse brouwers zien moeizaam herstel biermarkt

Biermarkt – De Nederlandse brouwers zien dat door versoepeling van de coronamaatregelen er steeds meer mag, maar ziet dat niet terug in de bierverkoop. Die blijft vooralsnog achter bij vorig jaar en ver bij het jaar daarvoor. De biermarkt is dus nog lang niet hersteld concluderen de brouwers en daarom roepen zij het kabinet op om de geplande accijnsverhoging achterwege te...

Lees bericht

‘Nederlanders zijn gezonder fris gaan drinken’

Onderzoek – ‘De Nederlander is gezonder gaan drinken’, dat meldt Taco Juriaanse, directeur van FWS, de koepelorganisatie van fris- en mineraalwaterproducenten, naar aanleiding van het Nationale Frisse Dranken Onderzoek 2021. Drie op de vijf Nederlander let nu, na corona, op de hoeveelheid suikers in frisse dranken.

Lees bericht


Biermarkt herstelt zich maar heel langzaam

Analyse - In totaal werd er in het eerste halfjaar bijna 5,5 miljoen hectoliter bier in Nederland verkocht. Dat is een half miljoen minder (-8,4%) dan in de eerste helft van het pre-COVID-jaar 2019 en maar zo’n 200.000 hectoliter meer dan in de eerst helft van het COVID-jaar 2020.

Lees bericht




© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid