Menuez gaat FrieslandCampina helpen met positionering Chocomel


FrieslandCampina en Menuez International gaan samenwerking in de herpositionering van Chocomel in de horeca

Samenwerking – FrieslandCampina en Menuez International gaan samenwerking in de herpositionering van Chocomel in de horeca. Chocomel moet het drankje worden in de horeca als het aan FrieslandCampina ligt.  Aan marketingbureau Menuez International de taak om dat voor elkaar te krijgen.

Per 1 november kunnen vertegenwoordigers via het Brand Management Platform dat Menuez voor Chocomel heeft ontwikkeld, standaard- of volledig gepersonaliseerde menukaarten, drankkaarten en prijslijsten voor horecaondernemers bestellen. Menuez regelt vervolgens de opmaak, de tekstcontrole en de levering van duurzaam geproduceerde menukaarten. Robbert Kleiren, Brand Leader Chocomel: “Uit ons consumenten- en gastenonderzoek komt naar voren dat het drinken van Chocomel als een traktatie wordt gezien. Tegelijkertijd zijn we ons ervan bewust dat de horecabranche de laatste jaren complexer is geworden. Daarom geloven we dat effectieve communicatie essentieel is om onze doelstellingen te bereiken, en dit vereist een goed plan, waar Menuez een belangrijk onderdeel van uitmaakt.”

Merkpositionering

De opdracht die Menuez van FrieslandCampina heeft gekregen is het optimaliseren van de merkpositionering van Chocomel op iedere menukaart. Herkenning en herinnering zijn daarin de belangrijkste factoren. Gijs Verbaten, oprichter van Menuez International: "Een merk letterlijk op de kaart zetten, is sinds 2010 onze specialiteit. Inmiddels werken meer dan 50 merken wereldwijd met ons Brand Management Platform voor het organiseren, beheren, delen, ontwerpen, personaliseren, verspreiden en analyseren van alle lokale marketingmaterialen. En dat zowel offline als online."

Bron: Menuez/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Omzet horeca nagenoeg gelijk in vierde kwartaal

Analyse - In 2023 heeft de horeca 13,2 procent meer omgezet dan in 2022. Ook in het vierde kwartaal steeg de omzet, zij het licht met 0,1 procent ten opzichte van het derde kwartaal. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) daalde in het laatste kwartaal van 2023 wel met 0,6 procent, zo meldt het CBS.

Lees bericht


Minder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway

Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.

Lees bericht


Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Lees bericht


BOER&NLekker en platform Lokalist bundelen krachten

Samenwerken - Het korte ketenconcept BOER&NLekker, een initiatief van boerencoöperatie Agrifirm, en bestel- en transportplatform voor lokaal eten Lokalist bundelen hun krachten, met een nieuwe focus op de zakelijke markt. Beide partijen willen met de samenwerking een ‘one-stop shop’ inrichten voor retail, catering en horeca voor directe inkoop bij lokale duurzame boeren.

Lees bericht

De winnaars van de Gault&Millau Awards 2024

Verkiezing – Maandagmiddag werd in het Utrechtse Tivoli Vredenburg de winnaars bekend gemaakt van de Gault & Millau Awards 2024. Onder het toeziend oog van de top van de Nederlandse restaurantwereld werden zij op het podium bekroond, in 18 categorieën als ‘Chef van het Jaar’, ‘Jonge Chef van het Jaar’ en ‘Gastheer van het Jaar’. Na afloop van de bijeenkomst werd de nieuwe...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid