Met Foodstation by Breakpoint zet Belgische G&V nieuwe standaard
Tankstation – Met Foodstation by Breakpoint, in het gerenoveerd gebouw van Antwerps architect Léon Stynen, luidt G&V Energy Group een nieuw tijdperk in. Het gloednieuwe paradepaardje in het Esso-tankstation in Antwerpen van het Belgische energiebedrijf is er eentje ‘next-level’.
En next-level is ook precies datgene wat G&V Energy Group wilde als grootste onafhankelijke speler op de Belgische markt. De bouw van het Antwerpse station Foodstation by Breakpoint wordt dan ook gezien als nieuw startpunt voor de toekomstige locaties. De locatie ging vorige maand volledig open.
Foodconcepten
De locatie geeft ruimte aan verschillende foodconcepten. De kraakverse broodjes, lekker geurende viennoiserie en gezonde slaatjes waar Breakpoint voor gekend is, zijn uiteraard prominent aanwezig in de ‘Comptoir by Breakpoint’. Verder nog op het menu: Harry’s Burger, een smash burger-concept met burgers by Dierendonck, het pastaconcept ‘Mangiaré’ en de ter plaatse vers bereide sushi van Kei Jei.
Lokaal en duurzaam
Er is ook bewust gekozen voor een lokaal verankerd en duurzaam concept, met ‘Jean sur Mer’, alom gekend in Antwerpen. Voor de koffie, hét nummer één-product on the go, heeft Foodstation by Breakpoint gekozen voor de baristakwaliteit van COSTA. Xavier Dewulf, CEO G&V Energy Group: “Foodstation by Breakpoint in Antwerpen is ons pilotproject, waarbij we - na evaluatie - de meest succesvolle foodconcepten ook zullen exporteren naar andere locaties. We zien het als ons laboratorium om te experimenteren met nieuwe foodconcepten”.
G&V Energy Group exploiteert als grootste onafhankelijke speler op de Belgische markt meer dan 250 tank- en laadstations onder zowel eigen ‘G&V’ brand, als onder de merken Esso, Shell, Total, Q8, Enora (CNG), LNG Solutions Belgium (LNG) en Allego (EV).
Bron: G&V Energy Group/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Ad Schaap en Kaj Gorgels starten samen Drippy’s
Horecaconcept - Kaj Gorgels, bekend van YouTube en tv-presentator, start samen met horecaondernemer en CEO van De Beren Ad Schaap en culinair influencer Colin Knopper hamburgerrestaurant Drippy’s. Het horecabedrijf is gevestigd aan het Stadhuisplein in Rotterdam.
Lees berichtFastned opent eerste onbemande winkel in Duitsland
Buitenland – Fastned heeft de eerste onbemande Fastned-winkel in Duitsland geopend. De shop is gevestigd in Dinslaken, een gemeente in het noordwesten van het Ruhrgebied in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen.
Lees bericht‘Klant koopt meer vleesvervangers bij vleespilot Lidl’
Supermarkt – Supermarktketen Lidl heeft in samenwerking met Wageningen Universiteit en het World Resources Institute een half jaar lang in 70 winkels getest wat er gebeurt als enkele vleesvervangers direct naast het vlees worden gepresenteerd in het vleesschap. De afgelopen maanden heeft Wageningen Universiteit de cijfers geanalyseerd. De resultaten zijn positief: Lidl verkocht maar liefst gemiddeld 7% meer vleesvervangers gedurende de pilot.
Lees berichtSmash haalt crowdfundingdoel en gaat nu voor terras
Horecaconcept - Dankzij de steun van 127 ambassadeurs heeft hamburgerspecialist Diego Buik in Rotterdam 100% van zijn crowdfundingdoel voor zijn nieuwe horecaconcept Smash binnengehaald. Dit betekent dat de locatie binnenkort de deuren zal openen.
Lees berichtHet blijft druk met Nederlanders in Antwerpen
Analyse - Het blijft druk in Antwerpen; ook op maandag zijn er weer veel Nederlanders de grens overgetrokken om bij onze zuiderburen inkopen te doen en uit eten te gaan. Dit ondanks het negatieve advies vanuit politiek Nederland.
Lees berichtSushiverkooppunten in 5 jaar tijd met 162% gestegen
Analyse – Het aantal sushiverkooppunten is de afgelopen 5 jaar met 162% toegenomen naar ruim 900 zaken. Vooral in 2020 zijn er veel nieuwe sushizaken gestart. Dat meldt de Kamer van koophandel op basis van het aantal gedane inschrijvingen.
Lees bericht