Milka laat consument voor het eerst nieuwe smaak bepalen


Chocoladeactie - Chocoladefabrikant Mondelēz International gaat op zoek naar een nieuwe Milka-smaak. Allen doet de fabrikant dat niet zelf, maar schakelt de zoetwarenfabrikant, voor het eerst in 120 jaar, de hulp in van de Nederlandse consument.

Consumenten kunnen aan de hand van een dierbare herinnering of een leuk moment hun favoriete smaakcombinatie voor een Milka-reep opgeven. De consument kan uit bijna 80 ingrediënten drie smaken kiezen voor zijn of haar favoriete combinatie. Een van die ingezonden smaakcombinaties wordt uiteindelijk in productie genomen en opgenomen worden in het assortiment van 2021.

Insteek

Smaak en geur zijn één van de sterkste drijvers voor herinneringen, weet Milka. Reden voor het bedrijf om hierop in te zetten voor deze campagne. Ook een goede insteek voor een brede campagne, want een bijzonder moment, een tedere of grappige herinnering of een onvergetelijke situatie, kan namelijk iedereen zich wel één voor de geest halen. De campagne loopt van 24 augustus tot 27 september 2020.

Samenwerking

Onderdeel van de campagne is een samenwerking tussen Milka en patissier Jurgen Koens, en maaltijdbezorger Deliveroo. Op 3 september gaan zij eenmalig een PR-activatie uitrollen waarbij veel opvallende smaakcombinaties centraal zullen staan. Voor deze activatie heeft de patissier drie gerechtjes ontwikkeld, die eenmalig te bestellen zijn via Deliveroo in Amsterdam.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Milka lanceert nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’

Zoetwaren  – Chocolademerk Milka roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid. Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Milka, blijkt namelijkdat maar liefst 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. Een scherp contrast met de 63 procent die laat weten dat een teken van tederheid hen...

Lees bericht


Mondelēz wil recyclen van plastics verder stimuleren

Duurzaamheid - Mondelēz International wil het recyclen van plastics verder stimuleren en roept op tot meer samenwerking in de gehele sector om efficiënte programma’s rond Uitgebreide Producentenverantwoordelijkheid (UPV) uit te werken en te implementeren. De samenwerking moet uiteindelijk leiden tot een meer circulaire economie.

Lees bericht

Mondelēz op schema met duurzaamheidsdoelstelling 2025

Duurzaamheid – Mondelēz International zet enorme stappen in het realiseren van de doelstellingen om de productie en grondstoffen verder te verduurzamen en het assortiment aan te laten sluiten op meer verantwoord snacken. Het bedrijf ligt of op schema of voor op de doelstellingen, maar loopt in ieder geval op schema voor ambitieuze doelstellingen voor 2025.

Lees bericht

Mondelēz zet forse stap in duurzaam en bewust snacken

Duurzaamheid - Mondelēz international heeft goede resultaten geboekt in de doelstellingen voor 2020. In het Progress Report laat het bedrijf zien dat zowel op het terrein van duurzame sourcing van alle ingrediënten als op het gebied van mindful snacking er forse stappen zijn gezet. In het rapport bericht het voedingsbedrijf onder andere dat het, twee jaar eerder dan gepland, ...

Lees bericht


Mondelēz gebruikt in 2022 alleen nog duurzame tarwe

Duurzaamheid – Mondelēz International breidt haar programma voor het telen van duurzame tarwe verder uit. Dit programma moet er voor zorgen dat de koekjesmerken in de Europese Unie, waaronder Liga, TUC en Milka-koekjes tegen 2022 volledig met de duurzame ‘Harmony-tarwe’ geproduceerd zijn. Het Harmony-programma heeft op dit moment 1.700 landbouwers, 13 molenaars en 21 coöperaties uit zes markten (België, Tsjechië, Frankrijk, Italië, Polen...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid