Milka lanceert nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’


Zoetwaren  – Chocolademerk Milka roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid. Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Milka, blijkt namelijkdat maar liefst 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. Een scherp contrast met de 63 procent die laat weten dat een teken van tederheid hen juist gelukkig maakt.

De uitkomsten sluiten mooi aan bij de nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’ van het merk. In lijn daarmee wordt onder andere een limited edition reep gelanceerd met tedere boodschap.

Tederheid maakt gelukkiger

Met het oog op de nieuwe merkpositionering liet Milka in tien Europese landen, onder in totaal 20.000 respondenten onderzoek uitvoeren over tederheid, voor jezelf en voor anderen. In Nederland zijn 1.500 respondenten ondervraagd en daaruit bleek dat tederheid steeds minder vanzelfsprekend is. Zo geeft bijna tweederde (65%) aan te druk te zijn om tederheid te tonen en ook de gevolgen van de pandemie hebben ons minder teder gemaakt (42%).

Voor Milka aanleiding om de consument te inspireren wat vaker een lief (klein) gebaar te maken naar een ander. Want tederheid brengt veel goeds, zo geeft 63 procent aan dat het tonen van tederheid hen blij maakt en is ruim de helft (53%) ervan overtuigd dat meer tederheid de maatschappij gelukkiger maakt.

Limited edition 

In het eerste kwartaal dit jaar heeft het chocolademerk een limited edition Milka-reep op de markt gebracht waarmee je met verschillende blokjes chocolade een tedere boodschap voor een ander kan maken. Zowel in het echt als online. Want al een klein teder gebaar kan een ander het gevoel geven van waardering (50%), steun (41%) en meer zelfvertrouwen (29%).

Bron: Milka

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Mondelēz zet forse stap in duurzaam en bewust snacken

Duurzaamheid - Mondelēz international heeft goede resultaten geboekt in de doelstellingen voor 2020. In het Progress Report laat het bedrijf zien dat zowel op het terrein van duurzame sourcing van alle ingrediënten als op het gebied van mindful snacking er forse stappen zijn gezet. In het rapport bericht het voedingsbedrijf onder andere dat het, twee jaar eerder dan gepland, ...

Lees bericht

Roze fritessaus van Smullers krijgt Limited Edition

Fastservice – De roze fritessaus, die cafetariaformule Smullers liet samenstellen bij Oliehoorn, krijgt een Limited Edition. Het succes van de fritessaus, die werd uitgebracht ter gelegenheid van de Amsterdam Pride, is dermate groot dat de sauzen-en olieproducent meer mensen wil laten kennismaken met de gekleurde saus. Tot maandag wordt bij de sauzenproducent geïnventariseerd hoe groot de uiteindelijk batch moet gaan...

Lees bericht

Mondelēz gebruikt in 2022 alleen nog duurzame tarwe

Duurzaamheid – Mondelēz International breidt haar programma voor het telen van duurzame tarwe verder uit. Dit programma moet er voor zorgen dat de koekjesmerken in de Europese Unie, waaronder Liga, TUC en Milka-koekjes tegen 2022 volledig met de duurzame ‘Harmony-tarwe’ geproduceerd zijn. Het Harmony-programma heeft op dit moment 1.700 landbouwers, 13 molenaars en 21 coöperaties uit zes markten (België, Tsjechië, Frankrijk, Italië, Polen...

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid