Mondelēz wil 100% duurzame cacao in 2025


Duurzaamheid – Mondelēz International wil vanaf 2025 alleen nog maar 100% duurzame cocao verkopen. Het bedrijf heeft daarvoor al enige jaren het duurzaamheidsprogramma Cocoa Life lopen. Côte d’Or was het eerste merk dat het Cocoa Life-logo droeg. Maar inmiddels maakt 43 procent van de totale chocoladeproductie van Mondelēz International deel uit van dit duurzaamheidsprogramma. Ook de merken Milka, Oreo en Cadbury Dairy maken inmiddels deel uit van het programma. Cocoa Life bereikt vandaag de dag 142.000 cacaoboeren en ondersteunt daarnaast de ontwikkeling van 1.400 gemeenschappen, waarbinnen vrouwen een grote rol spelen. Zo laat het bedrijf weten in een toelichting’.  Ondanks de impact van de multinational laat het bedrijf weten andere bedrijven nodig te hebben. Daarom neemt het bedrijf het voortouw in collectieve actieplatformen, waarbij wordt gestreefd naar het bundelen van krachten met collega-bedrijven en andere belanghebbenden. Sectorbreed Mondelēz International is ervan overtuigd dat alleen een sectorbrede langetermijnstrategie met gecoördineerde actie van zowel de industrie en de overheden als het maatschappelijk middenveld tot een duurzame verandering zal leiden. Dirk van de Put, CEO bij Mondelēz International: “Successen kunnen niet behaald worden door alleen te handelen. Daarom zijn we bezig met het opbouwen van een beweging voor een blijvende verandering en passen we een holistische benadering toe door middel van productieve, collaboratieve partnerschappen. We hopen dat onze sterke resultaten bemoedigend werken om meer leden uit de sector te inspireren om een geïntegreerde aanpak te implementeren en zo hun impact te verbreden.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Mondelēz op schema met duurzaamheidsdoelstelling 2025

Duurzaamheid – Mondelēz International zet enorme stappen in het realiseren van de doelstellingen om de productie en grondstoffen verder te verduurzamen en het assortiment aan te laten sluiten op meer verantwoord snacken. Het bedrijf ligt of op schema of voor op de doelstellingen, maar loopt in ieder geval op schema voor ambitieuze doelstellingen voor 2025.

Lees bericht

Eerste eetbare chocolade pop-up in Nederland

Pop-up – Organisatie Fairtrade heeft op station Utrecht CS de eerste eetbare pop-up store van Nederland geopend. De tijdelijke winkel is een aanklacht tegen de uitbuiting van cacaoboeren. De bedoeling is dat de pop-up store in vier dagen tijd, namelijk vanaf vandaag tot vrijdag 21 november, wordt afgebroken en opgegeten om daarmee symbolisch het oneerlijke handelssysteem te doorbreken. Bekende Nederlanders als Tess...

Lees bericht

Eerste Lindt Boutique in Amsterdam

Chocolade – Het Zwitserse premium chocolademerk Lindt opent donderdag 17 oktober de eerste Lindt boutique in Amsterdam. De winkel in de hoofdstad wordt geopend aan de Heiligeweg. Wereldwijd heeft Lindt 460 boutiques. Het Zwitserse concern startte in 1845 en is wereldmarktleider als het gaat om premium chocolade. De Amsterdamse boutique moet die kwaliteit gaan uitstralen en tevens de grootste premium chocoladecollectie van Nederland gaan...

Lees bericht

Mondelēz zet forse stap in duurzaam en bewust snacken

Duurzaamheid - Mondelēz international heeft goede resultaten geboekt in de doelstellingen voor 2020. In het Progress Report laat het bedrijf zien dat zowel op het terrein van duurzame sourcing van alle ingrediënten als op het gebied van mindful snacking er forse stappen zijn gezet. In het rapport bericht het voedingsbedrijf onder andere dat het, twee jaar eerder dan gepland, ...

Lees bericht


Mondelēz wil ontbossing nog meer tegengaan

Actieplannen - Mondelēz International breidt haar acties binnen het Cocoa Life-programma verder uit om ontbossing tegen te gaan. Door gebruik te maken van satelliettechnologie wil het bedrijf eind 2019 alle plantages van het programma in kaart brengen en monitoren op ontbossing. Het internationale chocolade en suikerwerkbedrijf Mondelēz presenteerde recent de ambitieuze plannen om de bossen in de cacaoteeltgebieden te...

Lees bericht

PLUS draagt 1,3 miljoen Fairtrade premie af op huismerken

Supermarkt – In 2017 heeft PLUS 1,3 miljoen USdollar aan Fairtrade premie op huismerkproducten afgedragen. Dit blijkt uit de Impactbarometer 2017 van stichting Max Havelaar. Dit geld is onder andere besteed aan betere zorg en goed onderwijs voor arbeiders van duurzame producten in ontwikkelingslanden. De supermarkten hebben op die manier bijgedragen aan de bouw van schoollokalen, ziekenhuizen en voorzieningen zoals een warme lunch op...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid