Mondelēz International rondt overname Chipita af


Overname - Mondelēz International laat weten dat het de overname heeft afgerond van Chipita Global S.A., een snelgroeiend bedrijf in Centraal- en Oost-Europa in de categorie croissants en andere ovengebakken producten.

De overname zorgt er voor dat Mondelēz International een breed assortiment bakkerijproducten in Europa kan aanbieden. Het opent ook de weg voor innovatie, door Mondelēz-merken zoals Cadbury en Milka samen te brengen met Chipita-merken zoals 7Days. Chipita's producten bereiken nu al twee miljard consumenten in meer dan 50 landen. “Zo bouwen we verder aan onze strategie om een wereldleider te worden in snacking en alles wat met snacken te maken heeft,” aldusVince Gruber, Executive Vice-President en President bij Mondelez Europe.

Bron: Mondelēz/@FoodClicks

 

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Délifrance Nederland heeft flinke ambities

Interview - De verkoopcijfers zijn op dit moment volgens plan, daarbij heeft Délifrance Nederland flinke ambities. Zo moet het merk zichtbaarder worden in de totale markt. De naamsbekendheid bij de consument is geen enkel probleem, maar wel de bekendheid van wat Délifrance allemaal doet in de verschillende verkoopkanalen.

Lees bericht


Milka lanceert nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’

Zoetwaren  – Chocolademerk Milka roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid. Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Milka, blijkt namelijkdat maar liefst 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. Een scherp contrast met de 63 procent die laat weten dat een teken van tederheid hen...

Lees bericht

Mondelēz wil recyclen van plastics verder stimuleren

Duurzaamheid - Mondelēz International wil het recyclen van plastics verder stimuleren en roept op tot meer samenwerking in de gehele sector om efficiënte programma’s rond Uitgebreide Producentenverantwoordelijkheid (UPV) uit te werken en te implementeren. De samenwerking moet uiteindelijk leiden tot een meer circulaire economie.

Lees bericht



Mondelēz op schema met duurzaamheidsdoelstelling 2025

Duurzaamheid – Mondelēz International zet enorme stappen in het realiseren van de doelstellingen om de productie en grondstoffen verder te verduurzamen en het assortiment aan te laten sluiten op meer verantwoord snacken. Het bedrijf ligt of op schema of voor op de doelstellingen, maar loopt in ieder geval op schema voor ambitieuze doelstellingen voor 2025.

Lees bericht

Mondelēz zet forse stap in duurzaam en bewust snacken

Duurzaamheid - Mondelēz international heeft goede resultaten geboekt in de doelstellingen voor 2020. In het Progress Report laat het bedrijf zien dat zowel op het terrein van duurzame sourcing van alle ingrediënten als op het gebied van mindful snacking er forse stappen zijn gezet. In het rapport bericht het voedingsbedrijf onder andere dat het, twee jaar eerder dan gepland, ...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid