Mondelēz op schema met duurzaamheidsdoelstelling 2025


Duurzaamheid – Mondelēz International zet enorme stappen in het realiseren van de doelstellingen om de productie en grondstoffen verder te verduurzamen en het assortiment aan te laten sluiten op meer verantwoord snacken. Het bedrijf ligt of op schema of voor op de doelstellingen, maar loopt in ieder geval op schema voor ambitieuze doelstellingen voor 2025.

De geboekte resultaten werden afgelopen vrijdag bekend gemaakt Snacking Made Right Report over 2019. Daaruit bleek dat eind 2019 inmiddels 63% van het cacaovolume van de chocolademerken afkomstig is van duurzame sourcing via het programma Cocoa Life. Tenopzichte van 2018 is dat een stijging van 20%. Ook bij de gewassen boekte het bedrijf vooruitgang. Zo komt vanuit het duurzaamheidsprogramma Harmony 65% van de tarwe voor de in Europa geproduceerde koekjes uit Europa. Ook bij de verpakkingen vooruitgang. Volgens het rapport  is 93% van de verpakkingen recycleerbaar; het bedrijf wil uiteindelijk 100% bereiken.

Mondelēz International meldde tevens dat portiecontrole snacks binnen vijf jaar minstens 20% van de netto-omzet gaan vertegenwoordigen. Verder zal binnen vijf jaar de CO2-uitstoot met 10% dalen met behulp van Science-based targets, waarbij de focus ligt op bescherming en herstel van de wouden. Het bedrijf laat weten dat het programma onverkort wordt doorgezet ondanks de wereldwijde COVID-19 pandemie.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Paulig wil koploper worden in duurzaamheid

Achtergrond - Paulig, het van origne Finse moederbedrijf achter Tex Mex merk Santa Maria en de plantaardige eiwitbron Pulled Oats van Gold&Green kondigde onlangs aan om koploper te worden als het gaat om duurzaamheid. Zo hebben zij de ambitie om in 2030 70% van de netto-omzet te halen uit producten en diensten die de gezondheid en het welzijn van mensen en...

Lees bericht

Suiker Unie heet voortaan Cosun Beet Company

Naamswijziging – Na 54 jaar verandert Suiker Unie haar naam in Cosun Beet Company. De nieuwe bedrijfsnaam sluit beter aan bij de strategie die het bedrijf voorstaat, laat CEO Paul Mesters weten. Het bedrijf wil de focus leggen op een circulaire economie met de biet in de hoofdrol.

Lees bericht

‘Maaltijdbox-kokers verspillen 21% minder voedsel’

Duurzaamheid – Huishoudens die gebruik maken van een maaltijdbox verspillen 21% minder voedsel, dan wanneer zelf de boodschappen worden gedaan in een supermarkt. Dit cijfer weegt daarom mee in het duurzaamheidsrapport van maaltijdbezorger HelloFresh. Net als de elektrische bezorging in de binnenring van Amsterdam.

Lees bericht

‘Duurzaamheid niet bepalend bij keuze eventlocatie’

Onderzoek – Bij de keuze van een evenementlocatie blijkt duurzaamheid onderaan het prioriteitenlijstje te staan. Als de keuze echter eenmaal is gemaakt dan is een duurzaam aanbod wel belangrijk. Dat meldt Theater Amsterdam naar aanleiding van een onderzoek onder B2B eventmanagers naar de rol die duurzaamheid speelt bij het kiezen van een evenementenlocatie.

Lees bericht


Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht

Horecavakbeurs Horecava laat zien dat foodservice leeft

Beurzen - De 64e editie van de Horecava eindigde donderdag 16 januari met een recordaantal bezoekers. In totaal bezochten 75.000 foodserviceprofessionals de nationale vakbeurs, een groei van ruim 6% ten opzichte van de vorige editie. Volgens de organisatie steeg het aantal bedrijven dat de beurs bezocht met 9%, in lijn met het stijgende aantal horecaondernemers in Nederland. De drukte op de beursvloer de afgelopen...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid