Mondelēz op schema met duurzaamheidsdoelstelling 2025
Duurzaamheid – Mondelēz International zet enorme stappen in het realiseren van de doelstellingen om de productie en grondstoffen verder te verduurzamen en het assortiment aan te laten sluiten op meer verantwoord snacken. Het bedrijf ligt of op schema of voor op de doelstellingen, maar loopt in ieder geval op schema voor ambitieuze doelstellingen voor 2025.
De geboekte resultaten werden afgelopen vrijdag bekend gemaakt Snacking Made Right Report over 2019. Daaruit bleek dat eind 2019 inmiddels 63% van het cacaovolume van de chocolademerken afkomstig is van duurzame sourcing via het programma Cocoa Life. Tenopzichte van 2018 is dat een stijging van 20%. Ook bij de gewassen boekte het bedrijf vooruitgang. Zo komt vanuit het duurzaamheidsprogramma Harmony 65% van de tarwe voor de in Europa geproduceerde koekjes uit Europa. Ook bij de verpakkingen vooruitgang. Volgens het rapport is 93% van de verpakkingen recycleerbaar; het bedrijf wil uiteindelijk 100% bereiken.
Mondelēz International meldde tevens dat portiecontrole snacks binnen vijf jaar minstens 20% van de netto-omzet gaan vertegenwoordigen. Verder zal binnen vijf jaar de CO2-uitstoot met 10% dalen met behulp van Science-based targets, waarbij de focus ligt op bescherming en herstel van de wouden. Het bedrijf laat weten dat het programma onverkort wordt doorgezet ondanks de wereldwijde COVID-19 pandemie.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
PS in Foodservice lanceert PS Impact Score
Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.
Lees berichtArena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept
Catering - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.
Lees berichtCaroline Baume benoemd als Marketing Director Mondelēz Benelux
Benoeming – Mondelēz International heeft Caroline Baume aangesteld als Marketing Director Benelux. Zij krijgt de verantwoordelijkheid voor merken binnen alle categorieën: Biscuits, Chocolate, Cheese & Grocery.
Lees berichtLeen Menken gaat fulfilment en logistiek voor Bonduelle verzorgen
Logistiek – Bonduelle besteedt haar volledige fulfilment en logistiek voor de Benelux uit aan Leen Menken Foodservice Logistics. De logistieke dienstverlener gaat zowel de diepvriesopslag, -orderpicking als -transport voor het groentemerk verzorgen.
Lees berichtPelican Rouge Coffee Roasters behaalt Ecovadis Gold Medal
Koffie - Pelican Rouge Coffee Roasters heeft de Ecovadis Gold Medal ontvangen. Deze onderscheiding benadrukt de inzet van het merk voor duurzaamheid in de koffie-industrie als het gaat om duurzame werkmethoden en verantwoordelijke sourcing van de koffiebonen.
Lees berichtSwinkels ontvangt ‘duurzaamste brouwerij award’
Award - Bij de World Beer Awards heeft Swinkels Family Brewers de titel ‘Sustainable brewery of the year’ gewonnen. In de Icons of Beer-competitie, een internationale organisatie die ook jaarlijks de beste bieren waardeert, worden brouwerijen geprezen die hun stempel op de bierindustrie drukken. De jury beoordeelt hierbij brouwerijen op hun innovativiteit en inzet op het gebied van duurzaamheid.
Lees bericht