Mondelēz wil recyclen van plastics verder stimuleren


Duurzaamheid - Mondelēz International wil het recyclen van plastics verder stimuleren en roept op tot meer samenwerking in de gehele sector om efficiënte programma’s rond Uitgebreide Producentenverantwoordelijkheid (UPV) uit te werken en te implementeren. De samenwerking moet uiteindelijk leiden tot een meer circulaire economie.

Het bedrijf steunt daarmee de oproep van de Verenigde Naties voor een geharmoniseerde aanpak van de recyclage van plastic. Volgens Rob Hargrove, uitvoerend vicevoorzitter van onderzoek, ontwikkeling en kwaliteit bij Mondelēz International, is er grote behoefte aan een gezamenlijke aanpak om systemen van recycling te verbeteren, inclusief die voor zachte folies. “Zo kan een groter deel van de lichte en meerlaagse plastics dat gebruikt wordt in de suikerwaren- en snackindustrie worden ingezameld, verwerkt en uiteindelijk op een economische en op praktische manier worden hergebruikt. Dit alles om te vermijden dat het in de natuur terechtkomt”, aldus Hargrove.

Plastic folies dragen bij tot de voedselveiligheid en de vermindering van voedselverspilling, maar de percentages van recycling moeten omhoog, volgens Mondelēz. Het bedrijf heeft al grote vooruitgang geboekt op vlak van haar recycle-doelen door 65.000 ton minder verpakking te produceren tussen 2013 en 2020. Het is goed op weg om tegen 2025 verpakkingen te maken die voor de volle 100 procent gerecycled kunnen worden. Momenteel is 94% van de verpakkingen recyclebaar. Om haar inspanningen in het kader van een groeiende circulaire economie te benadrukken is Mondelēz International het eerste bedrijf dat zich committeert om gerecycled plastic te gebruiken voor haar gehele portfolio van verse kaas Philadelphia.

Mondelēz is lid van de nieuwe coalitie ‘Plastic Afval’ van het Consumer Good Forum. De leden van deze coalitie committeren zich om de Golden Design Rules voor hun verpakkingen te volgen. Deze coalitie wil op termijn wereldwijd standaarden gaan opleggen als het gaat over het ontwerpen en ontwikkelen van duurzame verpakkingen en wil het aantal verpakkingen drastisch verminderen binnen de goederenindustrie, bedoeld voor directe verkoop.

Bron: Mondelez/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



SPA klimaatneutraal en zet volgende stap in recyclen

Frisdranken – SPA heeft sinds kort de mineraalwaters en frisdranken officieel klimaatneutraal. Het bedrijf ontving daarvoor het internationaal erkende CO2-neutraal label. Daarmee heeft SPA de doelstelling gerealiseerd die het bedrijf zichzelf in 2010 stelde, maar een nieuw uitdagend doel voor 2030 ligt inmiddels vast. Ook zet het bedrijf een volgende stap met recyclen.

Lees bericht


Food2Smile met suikervrij snoep klaar voor de volgende stap

Zoetwaren - Snoepgoed uitbannen is een utopie, maar gezonder snoepen kan wel. Daarom verkoopt het bedrijf Food2Smile lekker en suikervrij snoepgoed. Het bedrijf bestaat nu 5 jaar en viert dit door niet alleen de verpakkingen te re-branden, maar ook de distributie uit te breiden naar retail en foodservice.

Lees bericht


Mondelēz op schema met duurzaamheidsdoelstelling 2025

Duurzaamheid – Mondelēz International zet enorme stappen in het realiseren van de doelstellingen om de productie en grondstoffen verder te verduurzamen en het assortiment aan te laten sluiten op meer verantwoord snacken. Het bedrijf ligt of op schema of voor op de doelstellingen, maar loopt in ieder geval op schema voor ambitieuze doelstellingen voor 2025.

Lees bericht

Vrumona en Diergaarde Blijdorp gaan voor Bottle to Bottle

Recycling – Vrumona heeft samen met Diergaarde blijdorp een bijzondere inzamelmethode voor kleine PET-flesjes. Door de PET-flesjes apart in te zamelen, kunnen ze daadwerkelijk gebruikt worden als grondstof voor nieuwe frisdrankflessen. In de dierentuin wordt dit bezoekers duidelijk gemaakt met een animatie-film waarop te zien is hoe het recycleproces van PET-flessen in zijn werk gaat. Door dit project kunnen van gebruikte...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid