Mondelēz wil recyclen van plastics verder stimuleren


Duurzaamheid - Mondelēz International wil het recyclen van plastics verder stimuleren en roept op tot meer samenwerking in de gehele sector om efficiënte programma’s rond Uitgebreide Producentenverantwoordelijkheid (UPV) uit te werken en te implementeren. De samenwerking moet uiteindelijk leiden tot een meer circulaire economie.

Het bedrijf steunt daarmee de oproep van de Verenigde Naties voor een geharmoniseerde aanpak van de recyclage van plastic. Volgens Rob Hargrove, uitvoerend vicevoorzitter van onderzoek, ontwikkeling en kwaliteit bij Mondelēz International, is er grote behoefte aan een gezamenlijke aanpak om systemen van recycling te verbeteren, inclusief die voor zachte folies. “Zo kan een groter deel van de lichte en meerlaagse plastics dat gebruikt wordt in de suikerwaren- en snackindustrie worden ingezameld, verwerkt en uiteindelijk op een economische en op praktische manier worden hergebruikt. Dit alles om te vermijden dat het in de natuur terechtkomt”, aldus Hargrove.

Plastic folies dragen bij tot de voedselveiligheid en de vermindering van voedselverspilling, maar de percentages van recycling moeten omhoog, volgens Mondelēz. Het bedrijf heeft al grote vooruitgang geboekt op vlak van haar recycle-doelen door 65.000 ton minder verpakking te produceren tussen 2013 en 2020. Het is goed op weg om tegen 2025 verpakkingen te maken die voor de volle 100 procent gerecycled kunnen worden. Momenteel is 94% van de verpakkingen recyclebaar. Om haar inspanningen in het kader van een groeiende circulaire economie te benadrukken is Mondelēz International het eerste bedrijf dat zich committeert om gerecycled plastic te gebruiken voor haar gehele portfolio van verse kaas Philadelphia.

Mondelēz is lid van de nieuwe coalitie ‘Plastic Afval’ van het Consumer Good Forum. De leden van deze coalitie committeren zich om de Golden Design Rules voor hun verpakkingen te volgen. Deze coalitie wil op termijn wereldwijd standaarden gaan opleggen als het gaat over het ontwerpen en ontwikkelen van duurzame verpakkingen en wil het aantal verpakkingen drastisch verminderen binnen de goederenindustrie, bedoeld voor directe verkoop.

Bron: Mondelez/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Milka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander

Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.

Lees bericht


ISM 2023 naar april vanwege onrust in de zoetwarenmarkt

Beurzen - 's Werelds grootste vakbeurs voor zoetwaren en snacks verschuift volgend jaar eenmalig van januari naar april. De uitdagingen en de onzekerheden binnen de internationale zoetwarenindustrie zijn dermate groot dat organisatie in samenspraak met fabrikanten en belangenpartijen heeft besloten de beurs drie maanden uit te stellen. De beurs is volgend jaar ook een dag korter.

Lees bericht


Snoep is er nu ook met NutriScore A

Zoetwaren – Food2Smile komt met snoepjes die boordevol vezels zitten, maar geen suiker bevatten en ook nog eens vegan zijn. Hierdoor mogen de ‘Happy Sour’ en ‘Fruit-tastic’ als enige snoepjes op de Nederlandse markt de Nutri-Score A claimen én lanceert Food2Smile gelijk het allereerste suikervrije zure gummysnoepje van Nederland.

Lees bericht




© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid