‘Mooie resultaten nieuwe bestelzuilen en snackmuren Arena’


Naast broodje kroket en frikandellen bieden de snackmuren ook duurzamere snacks / Foto bij: Arena

Voetbalstadion - De Johan Cruijf Arena test sinds dit jaar een snackmuur en bestelzuilen voor biertjes. Doel is de doorloop snelheid van eten en drinken rondom de wedstrijd versnellen. Onlangs deelde het Amsterdamse voetbalstation zelf de verkoopcijfers.

Cijfers om te smullen noemde de Johan Cruijff ArenA de cijfers zelf. Wat blijkt? De Johan Cruijf Arena heeft 117 bestelzuilen en acht grote snackmuren waarin de broodjes kroket en frikandellen de overhand hebben. Sinds begin dit jaar is publiekscateraar Levy Europe de Arena-cateraar. Dat bedrijf heeft ook de nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Naast het plaatsen van meer snackmuren en bestelzuilen werden er ook nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.

200 flessen saus

Cijfers over de verkoop van die duurzamere fooditems werden niet gedeeld. Wel dat het Amsterdamse station over 46 biertanks beschikt die stuk voor stuk een inhoud hebben van 1000 liter. Naast deze alcoholische consumpties, schenken de 500 medewerkers in de counters ook nog eens per wedstrijd met Ajax 13.000 bekers met frisdrank uit. Tot slot gaan er over de snacks en friet ook nog eens 200 flessen friet-, mayonaise en andere sauzen. Inderdaad, cijfers om van te smullen.

Bron: Amsterdam ArenA/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Extra horecaomzet met beter aanbod alcoholvrij en -arm bier’

Onderzoek - Uit onderzoek door Future of Food Institute door Lowlander blijkt dat de behoefte aan een alcoholarm- en vrij aanbod in de horeca nog steeds groeit. Met een juist aanbod is er in totaal €437 miljoen aan extra omzet te realiseren door de horeca. Reden voor Lowlander om vanaf 2025 als eerste en enige Nederlandse biermerk volledig te focussen op no &...

Lees bericht




Overname Albron en Hutten succesvol afgerond

Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.

Lees bericht


KLM gaat eigen cateringbedrijf onder de loep nemen

Catering - KLM gaat de eigen cateringactiviteiten onder de loep nemen en mogelijk afslanken. De beslissing maakt onderdeel uit van een stevig pakket aan maatregelen om de financiële en operationele prestaties van het luchtvaartbedrijf structureel te verbeteren. KLM behaalde in het derde kwartaal van dit jaar met 396 miljoen euro een lagere winst dan een jaar eerder.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid