‘Mooie resultaten nieuwe bestelzuilen en snackmuren Arena’
Voetbalstadion - De Johan Cruijf Arena test sinds dit jaar een snackmuur en bestelzuilen voor biertjes. Doel is de doorloop snelheid van eten en drinken rondom de wedstrijd versnellen. Onlangs deelde het Amsterdamse voetbalstation zelf de verkoopcijfers.
Cijfers om te smullen noemde de Johan Cruijff ArenA de cijfers zelf. Wat blijkt? De Johan Cruijf Arena heeft 117 bestelzuilen en acht grote snackmuren waarin de broodjes kroket en frikandellen de overhand hebben. Sinds begin dit jaar is publiekscateraar Levy Europe de Arena-cateraar. Dat bedrijf heeft ook de nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Naast het plaatsen van meer snackmuren en bestelzuilen werden er ook nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.
200 flessen saus
Cijfers over de verkoop van die duurzamere fooditems werden niet gedeeld. Wel dat het Amsterdamse station over 46 biertanks beschikt die stuk voor stuk een inhoud hebben van 1000 liter. Naast deze alcoholische consumpties, schenken de 500 medewerkers in de counters ook nog eens per wedstrijd met Ajax 13.000 bekers met frisdrank uit. Tot slot gaan er over de snacks en friet ook nog eens 200 flessen friet-, mayonaise en andere sauzen. Inderdaad, cijfers om van te smullen.
Bron: Amsterdam ArenA/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Extra horecaomzet met beter aanbod alcoholvrij en -arm bier’
Onderzoek - Uit onderzoek door Future of Food Institute door Lowlander blijkt dat de behoefte aan een alcoholarm- en vrij aanbod in de horeca nog steeds groeit. Met een juist aanbod is er in totaal €437 miljoen aan extra omzet te realiseren door de horeca. Reden voor Lowlander om vanaf 2025 als eerste en enige Nederlandse biermerk volledig te focussen op no &...
Lees berichtBeurs van Berlage kiest Vineyard als nieuwe cateringpartner
Catering - De Beurs van Berlage heeft een nieuwe preferred cateringpartner: Vineyard Premium Catering. Met deze keuze opent de Beurs een nieuw hoofdstuk waarin duurzaamheid, innovatie en persoonlijke aandacht centraal staan.
Lees berichtGrote bedrijfscateraars gaan voor 60% over op plant-based
Catering - ISS, Leo Catering en Sodexo committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door plant-based. Daarmee hebben alle grotere bedrijfscateraars gehoor gegeven aan de wens van Wakker Dier.
Lees berichtOvername Albron en Hutten succesvol afgerond
Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.
Lees berichtKLM gaat eigen cateringbedrijf onder de loep nemen
Catering - KLM gaat de eigen cateringactiviteiten onder de loep nemen en mogelijk afslanken. De beslissing maakt onderdeel uit van een stevig pakket aan maatregelen om de financiële en operationele prestaties van het luchtvaartbedrijf structureel te verbeteren. KLM behaalde in het derde kwartaal van dit jaar met 396 miljoen euro een lagere winst dan een jaar eerder.
Lees berichtISS wint ‘Beste out of home formule in At Work’
Verkiezing - ISS Facility Services is verkozen tot winnaar van “Beste out of home formule in At Work”. De prijs is voor de negende keer uitgereikt aan een cateraar door onderzoeksbureau YouGov.
Lees bericht