Mora gaat samenwerking aan met Vegetarische Slager
Vegan – Snackfabrikant Van Geloven slaat met het merk Mora de handen ineen met De Vegetarische Slager. De eerste producten uit de samenwerking, waaronder een vegetarische kroket, liggen begin volgend jaar in de supermarkten, bedrijfskantines, cafetaria’s & horecagelegenheden. Het toenemend aantal vegetariërs en flexitariërs in Nederland is voor veel bedrijven aanleiding op de vegetarische toer te gaan. Ook cafetariabedrijven nemen in toenemende mate vegetarische producten op, zoals recent de NS-formule Smullers. De markt voor kroketten in Nederland is met 39 miljoen verkochte stuks, dan ook een zeer interessante markt. Bijzonder aan de Mora-kroket is volgens Van Geloven de ultieme benadering van de vegetarische variant met de draadjesvleeskroket. De kroket zou nauwelijks van een vleesvariant zijn te onderscheiden. Ook het merk Mora speelt in op de groeiende vraag naar meer vleesloze producten. Inmiddels wordt de groep consumenten die vegetariër is geworden, geschat op zo’n 750.000 Nederlanders en de groep die minder regelmatig vlees wil eten wordt zelfs geschat op zo’n 2/3 van de Nederlandse bevolking. Het partnership van de snackfabrikant en de vega-specialist de Vegetarische Slager moet het vegetarische snacken lekker en toegankelijk maken voor een breed publiek. Beide bedrijven gaan vanuit die partnership de komende tijd meer gezamenlijke vegetarische snacks ontwikkelen. Bron: @FoodClicks Vegan – Snackfabrikant Van Geloven slaat met het merk Mora de handen ineen met De Vegetarische Slager. De eerste producten uit de samenwerking, waaronder een vegetarische kroket, liggen begin volgend jaar in de supermarkten, bedrijfskantines, cafetaria’s & horecagelegenheden. Het toenemend aantal vegetariërs en flexitariërs in Nederland is voor veel bedrijven aanleiding op de vegetarische toer te gaan. Ook cafetariabedrijven nemen in toenemende mate vegetarische producten op, zoals recent de NS-formule Smullers. De markt voor kroketten in Nederland is met 39 miljoen verkochte stuks, dan ook een zeer interessante markt. Bijzonder aan de Mora-kroket is volgens Van Geloven de ultieme benadering van de vegetarische variant met de draadjesvleeskroket. De kroket zou nauwelijks van een vleesvariant zijn te onderscheiden. Ook het merk Mora speelt in op de groeiende vraag naar meer vleesloze producten. Inmiddels wordt de groep consumenten die vegetariër is geworden, geschat op zo’n 750.000 Nederlanders en de groep die minder regelmatig vlees wil eten wordt zelfs geschat op zo’n 2/3 van de Nederlandse bevolking. Het partnership van de snackfabrikant en de vega-specialist de Vegetarische Slager moet het vegetarische snacken lekker en toegankelijk maken voor een breed publiek. Beide bedrijven gaan vanuit die partnership de komende tijd meer gezamenlijke vegetarische snacks ontwikkelen. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek