MultiVlaai zet met koffieconcept Beau Café stap richting horeca
Formulenieuws - MultiVlaai, bekend van zijn ambachtelijke taarten en vlaaien, ontwikkelt zich verder richting horeca. In een aantal vestigingen is inmiddels het eigen koffieconcept Beau Café uitgerold. Hier wordt koffie geschonken van speciaal voor MultiVlaai gebrande single origin koffiebonen, gecertificeerd door Rainforest Alliance.
De introductie van Beau Café is mede mogelijk gemaakt door de aansluiting van MultiVlaai tot het merkenhuis Cavesco in 2022. Cavesco is ook eigenaar van formules als Doppio Espresso, Chocolate Company, Barista Café en Single Estate Roasters. Met deze samenwerking haalt MultiVlaai expertise op het gebied van koffie in huis en wordt een fundament gelegd onder de combinatie van kwaliteitskoffie en gebak.
Horecagelegenheid
De lancering van het koffieconcept past binnen de strategie van MultiVlaai, waarin verkoop van gebaksproducten, bezorging, lokale B2B-markt en horeca-exploitatie hand in hand gaan. Afhankelijk van de locatie en lokale behoeften, kijkt het bedrijf actief naar mogelijkheden om winkels uit te breiden met een zitgedeelte. Zo wil MultiVlaai de stap maken van afhaalpunt naar volwaardige horecagelegenheid met koffie en gebak als combinatie.
Franchisenemers
Voor de verdere uitbreiding van het netwerk is MultiVlaai op zoek naar franchisenemers. "We zoeken ondernemers die het leuk vinden om gebak te verkopen én gasten te ontvangen in het zitgedeelte van de winkel," aldus de franchiseorganisatie. Momenteel zijn er kansen in onder meer Alkmaar, Groningen, Hilversum en Ridderkerk, maar ook op nieuwe locaties zijn mogelijkheden.
MultiVlaai
MultiVlaai is al meer dan 40 jaar een begrip in Nederland en telt zo'n 70 winkels.
Bron: Nationale Franchise Gids/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
SPAR versterkt positie in petrol met samenwerking met Quiosk
Formulenieuws - SPAR Nederland breidt haar aanwezigheid in het petrolkanaal verder uit via een strategische samenwerking met Quiosk, een specialist in outdoor vendingmachines op onbemande tanklocaties. Sinds begin september is SPAR officieel leverancier van Quiosk, dat met ruim 300 locaties consumenten 24/7 een relevant assortiment biedt.
Lees berichtPickwick introduceert Finest Selection voor professionele markt
Introductie - Theemerk Pickwick breidt zijn assortiment uit met Finest Selection, een nieuwe premium theelijn gericht op de zakelijke markt. De introductie speelt in op de toenemende vraag naar kwaliteit en variatie binnen horeca, zorginstellingen, kantoren en hotels.
Lees berichtVeel nieuws maar te weinig bezoek op franchisebeurs
Vakbeurzen – Vrijdag 3 en zaterdag 4 oktober werd in de Evenementenhal in Gorinchem de Nationale Franchise Beurs gehouden. Verschillende formules uit de food- en nonfoodsector presenteerden zich aan potentiële franchiseondernemers. Althans dat was de bedoeling, maar het bezoek aan de beurs viel tegen. Het feit dat er door een splitsing in de organisatie nu twee franchisebeurzen worden gehouden heeft aan de...
Lees berichtCinnamood opent eerste Nederlandse vestiging in Amsterdam
Franchise – Het populaire Duitse cinnamon roll-concept Cinnamood opent op zaterdag 23 augustus zijn eerste vestiging in Nederland. De winkel aan de Leidsestraat in Amsterdam is de aftrap van een bredere uitrol in Nederland en België. De opening wordt gerealiseerd door franchiseneemster Klara Flohr, die ook de allereerste Nederlandse locatie exploiteert.
Lees berichtJong duo neemt Utrechtse Bagels & Beans Mariaplaats over
Formulenieuws - De Bagels & Beans aan de Mariaplaats heeft nieuwe eigenaars. Met de overdracht aan Luc Boerrigter (26) en Lynn Rademaker (24) komt de Utrechtse vestiging in handen van een jong ondernemersduo met een duidelijke ambitie: zij willen de zaak verder ontwikkelen als laagdrempelige ontmoetingsplek voor stad en buurt.
Lees berichtVoetbalheld Lukas Podolski brengt dönerformule naar Nederland
Fastfood - De Duitse fastfoodketen Mangal Döner x Lukas Podolski 10 bereidt zich voor op een entree op de Nederlandse markt. De formule, mede opgericht door voormalig profvoetballer Lukas Podolski, wil de dönerbeleving naar een hoger niveau tillen. De organisatie heeft ambitieuze groeiplannen in Nederland.
Lees bericht