Naleving alcoholverkoop bij supers gestegen


Supermarkten - Het CBL, de brancheorganisatie van de supermarkten en foodservicebedrijven, is blij dat steeds meer supermarkten zich houden aan de regels voor alcoholverkoop. Volgens de laatste peilingen van Onderzoeksbureau Objectief is de naleving gestegen van 63,3% naar 71,8%. De naleving is in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) onderzocht bij diverse verkooppunten. In het Nationaal Preventieakkoord is afgesproken dat alle verkooppunten van alcohol in 2030 een nalevingspercentage van 100% moeten gaan halen. De huidige cijfers lopen in lijn met die ambitie, stelt de belangenorganisatie. Het CBL zegt daarover: “Dit zet onze branche aan om ambitieus te blijven en de ingeslagen weg te vervolgen. Training van medewerkers, voorlichting van de consument, de NIX18-campagne en onderlinge controles staan daarbij centraal.” Zo worden er bijvoorbeeld in week 21 tijdens de themaweek NIX Zonder ID verschillende activiteiten ondernomen om het onderwerp extra onder de aandacht te brengen bij medewerkers. Het CBL verwacht dat de stijgende lijn zich voortzet. Bron: @FoodClicks Supermarkten - Het CBL, de brancheorganisatie van de supermarkten en foodservicebedrijven, is blij dat steeds meer supermarkten zich houden aan de regels voor alcoholverkoop. Volgens de laatste peilingen van Onderzoeksbureau Objectief is de naleving gestegen van 63,3% naar 71,8%. De naleving is in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) onderzocht bij diverse verkooppunten. In het Nationaal Preventieakkoord is afgesproken dat alle verkooppunten van alcohol in 2030 een nalevingspercentage van 100% moeten gaan halen. De huidige cijfers lopen in lijn met die ambitie, stelt de belangenorganisatie. Het CBL zegt daarover: “Dit zet onze branche aan om ambitieus te blijven en de ingeslagen weg te vervolgen. Training van medewerkers, voorlichting van de consument, de NIX18-campagne en onderlinge controles staan daarbij centraal.” Zo worden er bijvoorbeeld in week 21 tijdens de themaweek NIX Zonder ID verschillende activiteiten ondernomen om het onderwerp extra onder de aandacht te brengen bij medewerkers. Het CBL verwacht dat de stijgende lijn zich voortzet. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

60 miljoen boterhammen redden tijdens Verspillingsvrije Week

Actie – Wat zorgvuldiger omgaan met brood en broodproducten, kan in een week tijd 60 miljoen boterhammen besparen. Dat is ook de inzet van bakkers en supermarkten die meedoen aan de campagne van de stichting Samen Tegen Voedselverspilling om broodverspilling onder consumenten te voorkomen, tijdens de nationale Verspillingsvrije Week van 7 tot en met 13 september.

Lees bericht


Jubilerend Marketing4Results organiseerde zes impactvolle sessies

Jubileum – Marketing4Results bestaat vijftien jaar. Voor het marketingbureau voor foodservice reden iets waardevols te organiseren. Het werden zes sessies gewijd aan een betekenisvolle economie. Thema’s als plasticreductie, voedselverspilling, onderwijs en true pricing kwamen voorbij, met vooral schokkende cijfers. De foodsector staat voor uitdagingen en wel op korte termijn.

Lees bericht








© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid